StoryEditor

Francuzi promują krajową wieprzowinę

Nowy znak towarowy dla wyrobów wieprzowych jest czytelnym sygnałem dla konsumentów. Dzięki niemu wiedzą oni co kupują. Mogą wybierać pomiędzy krajową i zagraniczną wieprzowiną.
24.09.2015., 15:09h

Oznaczenie produktów nową etykietą „Le porc francaise to jeden z elementów kampanii „Francuskie mięsa. Wcześniej swoje oznaczenia otrzymały także mięso i produkty z wołowiny, cielęciny, drobiu, koniny, jak również z mięsa króliczego oraz koziego. Kampania promuje tamtejsze wyroby i zachęca konsumentów do świadomego wyboru. Jest także jednoznaczną informacją, że zarówno mięso, jak i wyroby pochodzą od zwierząt urodzonych, odchowanych, ubitych i przetworzonych na terenie Francji.

Ponadto ten nowy znak jakości zapewnia, że przy wytwarzaniu produktów spełniono wszelkie normy sanitarne, a produkcja była zgodna z francuskim prawem pracy oraz, że wykorzystywane do produkcji mięso pochodziło w 100% od zwierząt hodowanych w gospodarstwach przechodzących rygorystyczne kontrole na terenie Francji.

Niestety w Polsce nie mamy tak czytelnych oznakowań, które byłyby gwarantem tego, że produkt pochodzi w 100% z naszego kraju. Istniejące systemy jakości zapewniają wysoką jakość, ale nie mówią szczegółowo o pochodzeniu mięsa.

W obecnej sytuacji, kiedy producenci świń walczą o opłacalność produkcji tak wyraźny sygnał dla konsumentów to bardzo pomocne narzędzie, które może napędzić wewnętrzny popyt na krajowe mięso i wyroby z niego.  aku

 

Anna Kurek
Autor Artykułu:Anna Kurek

redaktor „top agrar Polska”, zootechnik, specjalistka w zakresie hodowli trzody chlewnej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
26. kwiecień 2024 00:34