StoryEditor

Kierunek na jakość

– Jedyną drogą do podniesienia niskiej wyceny polskiej wołowiny jest marketing oraz segmentacja. Lepsze elementy tuszy należy sprzedawać z konkretna marką – mówił w rozmowie z „top agrar Polska” Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.
23.12.2015., 10:12h

Polski sektor wołowiny rozwija się głównie dzięki eksportowi, który konsumuje ok. 80% krajowej produkcji. Choć cały czas w strukturze wywozu dominują państwa UE, takie jak Włochy, Niemcy i Holandia, a także Francja (w przypadku mięsa mrożonego), coraz większe możliwości zbytu pojawiają się ze strony tzw. krajów trzecich. Niestety, lepsze wyniki w eksporcie tylko w niewielkim stopniu przekładają się na wyższe ceny żywca w skupie.

Jaka przyszłość czeka polski sektor wołowiny? Jak rozwijać rynki eksportowe i krajowe spożycie, żeby rolnicy mogli liczyć na godziwe ceny – na te i wiele innych pytań odpowiadamy w relacji z II Forum Sektora Wołowiny na łamach „top bydło”. Czytaj artykuł „Kierunek na jakość”, str. 30–32.

Nie masz jeszcze prenumeraty papierowej lub elektronicznej? Możesz ją zamówić korzystając z tego Fornularza.

mj
Fot. Jajor

Marcin Jajor
Autor Artykułu:Marcin Jajor

redaktor działu top bydło i topagrar.pl, zootechnik, specjalista w zakresie hodowli bydła mlecznego i mięsnego

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
25. kwiecień 2024 00:58