Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody

Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Konsumenci zapłacą więcej za “etyczne” rolnictwo

01.02.2018

Drukuj

Konsumenci zapłacą więcej za “etyczne” rolnictwo

Artykuł dostępny

Etyczne atrybuty mleka – czy są takie? Okazuje się, że tak. Naukowcy z Uniwersytetu Technologicznego Brandenburgii w Niemczech, dr Frank Wätzold i Nonka Markova-Nenova przeprowadzili badania na konsumentach, żeby sprawdzić, jak dużo skłonni są zapłacić za mleko, jeśli zarówno krowa, jak i rolnik są traktowani lepiej. Okazało się, że większość niemieckich kupujących zgadza się na wyższe ceny, jeśli zachowany jest dobrostan krów, a rolnikom płaci się uczciwie za ich pracę, a także gdy towary produkowane są lokalnie.
Raport opiera się na badaniu reprezentatywnej grupy osób kupujących regularnie mleko  (ponad tysiąc osób).

r e k l a m a

Za co konsumenci zapłacą najwięcej? Przede wszystkim za mleko od krów, które utrzymywane są w oborach z wysokim dobrostanem i mają możliwość letniego wypasu. Litr takiego mleka może kosztować nawet 24 eurocenty więcej – i tak zostanie kupiony.

Za mleko od lokalnych dostawców kupujący są gotowi zapłacić aż o 13 centów za litr więcej, niż tradycyjnie. Jeśli w hodowli zapewniona jest ochrona gatunków bydła, konsumenci zapłacą za litr o 9 centów więcej. Respondenci zgodzili się na zwiększenie ceny litra mleka o 7 centów przy zapewnieniu lepszych płac dla rolników w skupach. Za wsparcie dla najmniejszych producentów mleka (bez względu na warunki utrzymywania) konsumenci zapłaciliby 8 centów więcej za litr mleka.

Polecany artykuł

Opolagra 2019: Śląska Wystawa Bydła Hodowlanego

Fakt, że pośród konsumentów istnieje chęć zapłacenia więcej za mleko od gospodarstw o najmniejszych dochodach, mimo uwięziowego systemu utrzymania bydła, pokazuje, że wśród kupujących przeważa szacunek do pracy rolnika, nawet małego. Wtedy dobrostan zwierząt schodzi na drugi plan. Według naukowców prowadzących badania, ogólny wniosek jest następujący: wprowadzenie do handlu produktami takimi jak mleko pojęcia “etycznego” rolnictwa może przyczynić się do stabilizacji cen.

Poza tym badacze stwierdzili, że najbardziej skłonnymi do zapłacenia więcej za mleko są osoby kupujące na co dzień mleko ekologiczne i kobiety. Co napawa optymizmem to fakt, że nawet osoby normalnie kupujące możliwie najtańsze mleko zasygnalizowały, że akceptują dodatkową opłatę za pewne cechy mleka i jego produkcji.
 
Jednym z powodów takich decyzji jest zmiana wizerunkowa produktów. Coraz więcej na opakowaniach pojawia się informacji nie tylko na temat składu produktów, ale także o pochodzeniu i formie utrzymywania zwierząt.

Jak skłonić konsumentów, żeby faktycznie kupowali produkty, których oczekują? Jak wynika z badania, kupujący ufają etykietom. Dlatego niemieccy producenci coraz częściej na etykietach dostarczają informacji, które powiedzą więcej o ich gospodarstwach.
Niemieckie ministerstwo rolnictwa pracuje nad standaryzacją etykiet tak, żeby możliwe było wiarygodne oznakowanie produktów, a konsumenci wiedzieli, co i od kogo kupują.

Polscy kupujący mają podobne wymagania. Według Centrum Badań i Analiz Rynku aż 90% Polaków, jeśli ma możliwość, wybiera produkty pochodzące z kraju. Zmieniają także proporcje wśród konsumentów, którzy wybierają cenę lub jakość. Z roku na rok jest coraz lepiej – niemal trzy czwarte decyduje się zapłacić więcej za dobrej jakości produkty. Świadomość polskich konsumentów się zmienia – dlatego warto pomyśleć o tym, jak dostosować swoją produkcję do tego trendu.

al na podst. topagrar.com

Polecane dla Ciebie:

article icon

Płoną tankowce - ropa na giełdach w górę, rzepak na Matifie drożeje

Czytaj

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii