Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Na podatku ucierpią dostawcy

25.02.2016

Drukuj

Na podatku ucierpią dostawcy

Artykuł dostępny

r e k l a m a

 W Sejmie trwają prace nad nowym podatkiem od sprzedaży detalicznej. Rządowy projekt w ostatecznej wersji ma być znany za kilka dni. Dotychczasowy zakłada dwie stawki 0,7% i 1,3% dla przychodów odpowiednio do i ponad 300 mln zł w miesiącu. Jak projekt ocenia sektor przetwórstwa mleka?

Według Marcina Hydzika, prezesa ZPPM, ceny oraz wielkość dostaw w umowach handlowych pomiędzy dostawcami a sieciami handlowymi są często ustalane na wiele miesięcy do przodu, więc wraz z wprowadzeniem podatku od handlu detalicznego żadna ze stron nie będzie mogła tak po prostu zmienić zapisów umowy – a przynajmniej nie od razu.

– Trzeba jednak zauważyć, że presja cenowa ze strony sieci handlowych jest wywierana na zakłady mleczarskie od lat, a podatek będzie tylko kolejnym pretekstem do obniżki cen płaconych dostawcom, gdyż jak łatwo się domyśleć, sieci przy obecnej strukturze handlu nie mają żadnych powodów by obniżyć swoje marże i aktualnie projektowane rozwiązania tego nie zmienią – mówi dla "top agrar Polska" prezes ZPPM.

mj
Fot. Sierszeńska


Widziałeś już nasze video "V Forum Rolników i Agrobiznesu: Taru Antikainen (wiceprezydent EPP) o modelu produkcji świń w Finlandii"?

Polecane dla Ciebie:

article icon

"Od pola do stołu": Rolnicy żądają wyjaśnień od komisarza Timmermansa

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody