Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a
Strona główna>Artykuły>Bydło>Aktualności branżowe>

Polska Izba Mleka podsumowała 10-letnie działania w ramach Funduszu Promocji Mleka

Obrazek

Jubileuszowe Walne Zgromadzenie PIM odbyło się w Białowieży. Co właściwie przez ten czas robiła Polska Izba Mleka?

Dorota Kolasińska10 czerwca 2018, 10:40
W Hotelu Żubrówka w Białowieży zgromadzili się już po raz 10 przedstawiciele przedsiębiorstw, będących członkami PIM. 
Uczestnicy Walnego Zgromadzenia w drodze głosowania przyjęli sprawozdanie finansowe za rok 2017. Udzielono również absolutorium Zarządowi Polskiej Izby Mleka oraz przyjęto plan działania i plan finansowy na bieżący rok. Omówiono również kwestie znakowania produktów jako wolne bez GMO, wejścia na chiński rynek mleczarski oraz wszelkich wyzwań stojących przed polską branżą mleczarską.


10 lat działalności PIM

W 2018 roku mija 10 lat od powołania Polskiej Izby Mleka. Działalność Izby oraz sytuację w branży mleczarskiej podsumowali prezes zarządu – Edmund Borawski oraz dyrektor Biura PIM – Agnieszka Maliszewska.
- Dzięki prowadzonym od wielu lat przez Polską Izbę Mleka kampaniom promującym spożycie mleka wśród dzieci, dziś widzimy zauważalny wzrost konsumpcji na osobę. To bardzo ważne, ponieważ ok. 70 proc. naszej produkcji trafia na rynek krajowy. Nadal realizujemy dwie duże kampanie skierowane do dzieci przedszkolnych – „Dzieciaki Mleczaki” oraz do uczniów szkół podstawowych – „Mamy kota na punkcie mleka” - informuje Polska Izba Mleka - wymienia projekty PIM. 
W 2017 roku PIM uruchomiła mobilną aplikację na smartfony „Zdrowy Nabiał”, prowadziła kampanię „Bądź świadomy – kupuj polskie” oraz kontynuację „Cyklu konferencji: „Fakty i mity o mleku”.
Polska Izba Mleka 10 lat publikuje tygodniowe i miesięczne informacje oraz analizy rynku mleka w postaci „Tygodniowego Insidera”, „Analizy Miesięcznej: Rynek mleka i produktów mleczarskich” czy „Analizy Skupowej: Skup i ceny mleka”. 


Promocja mleka i produktów 

- Aktywnie działaliśmy również w obszarze promocji polskiej branży mleczarskiej za granicą. Przedstawiciele Polskiej Izby Mleka brali udział w Misjach Wysokiego Szczebla Unijnego Komisarza ds. Rolnictwa Phila Hogana do krajów trzecich (Chin, Japonii, Wietnamu, Indonezji, Singapuru, Kanady, Iranui Arabii Saudyjskiej) - wymienia Polska Izba Mleka. 
Ponadto PIM organizowała wspólne stoiska na targach międzynarodowych m.in. Sial China czy Anuga w Kolonii i współpracuje z międzynarodowymi organizacjami branży mleczarskiej tj. European Dairy Association czy International Dairy Federation (FIL/IDF). 
Polska Izba Mleka uczestniczy w konsultacjach aktów prawnych dotyczących mleczarstwa i sektora rolno-spożywczego na poziomie krajowym, unijnym i światowym. Przedstawiciele PIM biorą udział w pracach grup roboczych i komitetów. 
W 2018 r. dyrektor biura PIM, Agnieszka Maliszewska została wybrana na Przewodniczącą Rady Dialogu Społecznego w Rolnictwie, która jest organem pomocniczym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło: Polska Izba Mleka 


Picture of the author
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)