Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Polska Wołowina 2022, czyli pieniądze na wsparcie branży

07.05.2018

Drukuj

Polska Wołowina 2022, czyli pieniądze na wsparcie branży

Artykuł dostępny

r e k l a m a

Program rozwoju branży pod nazwą „Polska Wołowina 2022” powstał, gdy w grudniu 2016 r. między 3 organizacjami rolników oraz 3 przetwórców podpisano porozumienie dotyczące opracowania i wdrożenia wspólnej strategii. Jest to uszczegółowienie wcześniejszego programu działania na podstawowych rynkach rolnych opracowanego przez resort rolnictwa.

– Doszliśmy do wniosku, że na razie przynajmniej na rynku wołowiny jest sytuacja w miarę dobra, ale musimy się przygotować na trudniejsze czasy kiedy presja ze strony konkurencji zarówno europejskiej jak i ze strony krajów trzecich  będzie zmuszała nas do rozwiązań – powiedział  Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w MRiRW.

Celem strategii jest trwały i zrównoważony rozwój obejmujący działania zgodne z dobrostanem zwierząt, z ochroną klimatu i środowiska naturalnego oraz innowacje oraz integracja w łańcuch dostaw. Zdaniem autorów wszystko wpisuje się w „Strategię Zrównoważonego Rozwoju” premiera Mateusza Morawieckiego.

6 dźwigni wzrostu

r e k l a m a

Strategia opracowana przez branżę mięsa wołowego zakłada 6 podstawowych działań nazwanych dźwigniami wzrostu, a będą to: 
  • podniesienie ceny poprzez wprowadzenie certyfikatów dobrostanu i zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu,
  • podniesienie ceny poprzez wprowadzenie i upowszechnienie narzędzi zapewniania jakości kulinarnej,
  • obniżka kosztów i  podniesienie wartości produkcji poprzez poprawę jakości żywca wołowego,
  • obniżka kosztów poprzez kompetencji producentów żywca,
  • zwiększenie wartości dodanej w wyniku podniesienia innowacyjności przetwórców,
  • promocja wołowiny
 
– W ramach tych tematów i inicjatyw będziemy wspólnie te rozwiązania wprowadzali. Oczywiście tam, gdzie trzeba będzie współfinansować to też będzie przez nas realizowane – zapowiedział minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel.

– Cieszy nas deklaracja pan ministra Jurgiela, że nasza praca została dobrze oceniona przez niego i jego urząd i teraz będziemy mogli przejść do operacjonalizacji tych działań – odpowiedział Jerzy Wierzbicki z PZPBM.

Jednym z problemów, który branża stawia sobie za cel to zmiana dotychczasowych proporcji sprzedaży wołowiny. Obecnie 88% krajowej produkcji sprzedajemy zagranicę. Ale od dwóch lat obserwujemy szybki wzrost konsumpcji krajowej. W 2016 r. wyniósł on nawet 70%. Zdaniem Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła taki trend może utrzymać się tylko wtedy, gdy poprawi się jakość kulinarną polskiej wołowiny. 


– Gdy poprawi się jakość tego mięsa może ono być dobre nawet na grilla – podsumował J. Wierzbicki z PZPBM.

Widziałeś już nasze video "Tomasz Nowakowski o naborze wniosków na pomoc dla rolników w związku z COVID-19"?

Polecane dla Ciebie:

article icon

Pomoc dla rolników w związku ze skutkami COVID-19 opóźni się przez koronawirusa?

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody