Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody

Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Polska Wołowina 2022, czyli pieniądze na wsparcie branży

07.05.2018

Drukuj

Polska Wołowina 2022, czyli pieniądze na wsparcie branży

Artykuł dostępny

Program rozwoju branży pod nazwą „Polska Wołowina 2022” powstał, gdy w grudniu 2016 r. między 3 organizacjami rolników oraz 3 przetwórców podpisano porozumienie dotyczące opracowania i wdrożenia wspólnej strategii. Jest to uszczegółowienie wcześniejszego programu działania na podstawowych rynkach rolnych opracowanego przez resort rolnictwa.

r e k l a m a

– Doszliśmy do wniosku, że na razie przynajmniej na rynku wołowiny jest sytuacja w miarę dobra, ale musimy się przygotować na trudniejsze czasy kiedy presja ze strony konkurencji zarówno europejskiej jak i ze strony krajów trzecich  będzie zmuszała nas do rozwiązań – powiedział  Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w MRiRW.

Celem strategii jest trwały i zrównoważony rozwój obejmujący działania zgodne z dobrostanem zwierząt, z ochroną klimatu i środowiska naturalnego oraz innowacje oraz integracja w łańcuch dostaw. Zdaniem autorów wszystko wpisuje się w „Strategię Zrównoważonego Rozwoju” premiera Mateusza Morawieckiego.

6 dźwigni wzrostu

Polecany artykuł

Strategia dla wołowiny: Hodowcy chcą się dołożyć, ale rząd się nie spieszy

Strategia opracowana przez branżę mięsa wołowego zakłada 6 podstawowych działań nazwanych dźwigniami wzrostu, a będą to: 
  • podniesienie ceny poprzez wprowadzenie certyfikatów dobrostanu i zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu,
  • podniesienie ceny poprzez wprowadzenie i upowszechnienie narzędzi zapewniania jakości kulinarnej,
  • obniżka kosztów i  podniesienie wartości produkcji poprzez poprawę jakości żywca wołowego,
  • obniżka kosztów poprzez kompetencji producentów żywca,
  • zwiększenie wartości dodanej w wyniku podniesienia innowacyjności przetwórców,
  • promocja wołowiny
 
– W ramach tych tematów i inicjatyw będziemy wspólnie te rozwiązania wprowadzali. Oczywiście tam, gdzie trzeba będzie współfinansować to też będzie przez nas realizowane – zapowiedział minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel.

– Cieszy nas deklaracja pan ministra Jurgiela, że nasza praca została dobrze oceniona przez niego i jego urząd i teraz będziemy mogli przejść do operacjonalizacji tych działań – odpowiedział Jerzy Wierzbicki z PZPBM.

Jednym z problemów, który branża stawia sobie za cel to zmiana dotychczasowych proporcji sprzedaży wołowiny. Obecnie 88% krajowej produkcji sprzedajemy zagranicę. Ale od dwóch lat obserwujemy szybki wzrost konsumpcji krajowej. W 2016 r. wyniósł on nawet 70%. Zdaniem Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła taki trend może utrzymać się tylko wtedy, gdy poprawi się jakość kulinarną polskiej wołowiny. 


– Gdy poprawi się jakość tego mięsa może ono być dobre nawet na grilla – podsumował J. Wierzbicki z PZPBM.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Rynek zbóż: w tym tygodniu obniżki bardziej widoczne

Czytaj

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii