Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a
Strona główna>Artykuły>Bydło>Aktualności branżowe>

Psychologiczne podejście do krów

Obrazek
Większość młodych ludzi w Indiach liczy na ciepłe, rządowe posady, aby mieć zagwarantowane stałe dochody. Mir Mushtaq z wioski Kunan po ukończeniu psychologii na Uniwersytecie Vikramadatya, zamiast czekać na taką pracę, postanowił zająć się produkcją mleka i hodowlą bydła.
Dorota Kolasińskadr Mirosława Wieczorek4 maja 2019, 06:00
Z pomocą finansową Instytutu Rozwoju Przedsiębiorczości Dżammu i Kaszmiru oraz swojego ojca założył w 2017 roku Mir Dairy Farm. Instytut zapewnił Musgtaqowi 20-dniowe szkolenie i wizyty w gospodarstwach mleczarskich. Obecnie stado młodego psychologa liczy 11 krów, kupionych od lokalnych producentów mleka. Dziennie produkują one około 90 litrów mleka. Po odjęciu wydatków Mushtaq zarabia około 50 000 Rs (2700 zł) miesięcznie, za mleko uzyskuje 30 Rs (1,63 zł). W planach jest powiększenie stada do 30 krów dojnych, i budowa nowej obory. Ma dobrą radę do tamtejszej młodzieży – zamiast szukać na siłę pracy państwowej, lepiej rozkręcić własny biznes.

W Indiach rocznie produkuje się 176,3 mln ton mleka, jednak największy jego udział stanowi mleko bawole, stąd zainteresowanie projektem młodego psychologa.


Picture of the author
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
Picture of the author
Autor Artykułu:dr Mirosława Wieczorek
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)