Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Rada Sektora Wołowiny odbuduje wizerunek polskiego mięsa wołowego

07.03.2019

Drukuj

Rada Sektora Wołowiny odbuduje wizerunek polskiego mięsa wołowego

Artykuł dostępny

Tuż po aferze leżakowej, Rada Sektora Wołowiny, zdając sobie sprawę z tego jakie piętno odciśnie incydentalna sytuacja z rzeźni w Kalinowe koło Ostrowi Mazowieckiej na polską branżę wołowiny, postanowiła podjąć działania kryzysowe. Mimo, że sprawa dotyczyła wołowiny pochodzącej w głównej mierze od krów mlecznych, to mięso najlepszej jakości, oceniane jako tzw. wołowina kulinarna i bezpieczne (często z certyfikatem), było wrzucone do jednego worka z wołowiną pochodzącą od krów mlecznych po urazach. Najbardziej ucierpieli Ci, którzy na co dzień zajmują się chowem i hodowlą bydła mięsnego, mimo, że sprawa nie do końca dotyczyła tej gałęzi przemysłu. 

r e k l a m a

Rada Sektora Wołowiny postanowiła interweniować i wytypowano Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego do złożenia wniosku do Komisji Funduszu Promocji Wołowiny (w jej skład wchodzą: Grzegorz Kopacki, Józef Skarzyński z PZHiPBM, Jerzy Wierzbicki z PZPBM, Marcin Wójcik ze stowarzyszenia Polska Ekologia, Józef Sikorski z NSZZRI Solidarność, Krzysztof Wawrzyniec Borkowski z UPEMI, Łukasz Wielgat z KZRS Samopomoc Chłopska, Piotr Ziemann ze Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP i Grzegorz Leszczyński z KRIR) o dofinansowanie działań antykryzysowych, które miałyby polegać na zorganizowaniu kampanii informacyjnej o bezpieczeństwie polskiej wołowiny, a dokładniej zatrudnieniu agencji reklamowej, która zajmie się poprawą wizerunku branży na rynkach europejskich, bo to one są głównym rynkiem zbytu polskiej wołowiny (Niemcy, Holandia, Włochy, Hiszpania, Wyspy Brytyjskie, Czechy oraz Francja)oraz na wybranych rynkach krajów trzecich. Poszukiwani będą specjaliści w komunikacji i postępowaniu antykryzysowym. 

– W momencie wybuchu afery złożyliśmy wniosek do Funduszu Promocji Wołowiny o rezerwę środków Funduszu na poczet działań antykryzysowych w kwocie 500 tys. zł – mówi Jerzy Wierzbicki z PZPBM. Wówczas na posiedzeniu Funduszu Promocji Wołowiny wniosek nie został rozpatrzony, ale w ubiegłym tygodniu na nowym posiedzeniu temat wrócił i złożono dodatkowo wniosek na kwotę 119 tys. zł na działania mające na celu zażegnanie kryzysu wizerunkowego. 

Polecany artykuł

Lewamizol w importowanej do Polski wieprzowinie

– Na rynkach kluczowych będzie trzeba odbudowywać zaufanie kontrahentów oraz kanałów dystrybucji. Będziemy szukali organizacji specjalizujących się w tego typu działaniach, tak aby przekonać, że polska wołowina jest bezpieczna, a nasz system bezpieczeństwa żywności po wprowadzeniu dodatkowych zabezpieczeń działa bez zarzutów – podkreślił Wierzbicki.

Agencja reklamowa zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym. Najbardziej przekonujący projekt kampanii zostanie wyłoniony przez Radę Sektora Wołowiny w najbliższych dniach, a tym samym wybrana agencja reklamowa. 

Do działań udało się przekonać kolegów z Funduszu Promocji Mleka, którzy także mają zabezpieczyć środki na działania mające na celu odzyskanie dobrego imienia polskiej wołowiny. Musimy pracować dwutorowo. Raz odbudowywać wizerunek, a dwa proponować i wprowadzać takie zmiany legislacyjne, które pokażą konsumentom krajowym i kontrahentom zagranicznym, ze nasza wołowina jest bezpieczna – podkreślił Jacek Zarzecki z PZHiPBM.

Rada Sektora Wołowiny chce, aby pokazać w ramach kampanii jaki był problem, a jakie działania dotychczas zostały zrealizowane, w tym również jakie mechanizmy uszczelniające system zostały wprowadzone. 
Rada Sektora Wołowiny otrzymała na ten cel 119 tys. zł, a dodatkowo jest przyznana przez Fundusz Promocji Wołowiny rezerwa w kwocie 500 tys. zł na kolejne działania. 

Rada Sektora Wołowiny działa na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Polskim Związkiem Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Polskim Zrzeszeniem Producentów Bydła Mięsnego, Federacją Związków Pracodawców-Dzierżawców i Właścicieli Rolnych, Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Stowarzyszeniem Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej.

dkol 

Polecane dla Ciebie:

article icon

Szczęśliwe krowy z Deszczna znowu na gigancie

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody