Rośnie popyt na napoje mleczne
Wartość kategorii produktów mlecznych rośnie. Jednym z segmentów, który przyczynił się do pozytywnych wyników w całej kategorii są jogurty pitne. – Z naszych obserwacji wynika, że konsumenci w marcu najchętniej sięgali po warianty smakowe oraz te z dodatkiem ciekawych składników – wskazuje Katarzyna Miller, starszy kierownik ds. aktywacji marki i konsumenta w firmie Danone.
– Polacy lubią eksperymentować, dlatego i my szukamy nowych rozwiązań. Stale powiększamy nasze portfolio jogurtów pitnych, które w składzie mają atrakcyjne składniki takie jak probiotyczne bakterie jogurtowe. Nasza Activia do picia z dodatkiem owoców oraz siemienia lnianego bądź chia spełnia potrzeby konsumentów – dodaje. Zaznacza przy tym, że w przypadku jej firmy najszybciej z półek sklepowych znikały jogurty w większych butelkach, o pojemności powyżej 280 g.
– Tradycyjne Maślanki Mrągowskie w kartonikach 1 litr, jogurty naturalne Augustowskie w kubeczkach 150 g, a także jogurty Milko w poręcznym kartoniku 330 ml stanowią cenne uzupełnienie codziennej diety. Chociaż spożywane są przez cały rok to największy wzrost zapotrzebowania zauważamy w okresie wiosenno-letnim – podkreśla Dorota Grabowska, kierownik działu marketingu w Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.
Szeroki asortyment są jogurtów pitnych i napojów mlecznych znajdziemy też w ofercie Mlekovity. Dostępny jest m.in. Polski jogurt pitny wzbogacony wyselekcjonowanymi szczepami bakterii Bifidobacterium i Lactobacillus acidophilus. Do wyboru są trzy warianty smakowe: truskawkowy, owoce leśne oraz pomarańcza z melisą. Dla osób, które nie mogą spożywać produktów mlecznych ze względu na nietolerancję laktozy, czyli cukru występującego w ich składzie, producent przygotował Polski jogurt pitny bez laktozy w czterech smakach: waniliowym, truskawkowym, pomarańcza-melisa i owoców leśnych.