Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Zmiana portfolio Trouw Nutrition Polska: odpowiedź na nowe wyzwania

21.02.2020

Drukuj

Zmiana portfolio Trouw Nutrition Polska: odpowiedź na nowe wyzwania

Artykuł dostępny

r e k l a m a

Nowe portfolio to odpowiedź na zmieniające się warunki i wyzwania, z którymi musi się zmierzyć współczesne rolnictwo. Jak podczas spotkania w Uniejowie (woj. łódzkie), podkreślał dr hab. Benedykt Pepliński z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat można było zaobserwować spadek pogłowia krów mlecznych z ok. 4 do ponad 2 mln szt., ale z drugiej strony ponad dwukrotne zwiększyła się ich wydajność. To jeden z czynników, który poprawia pozycję polskich rolników na światowym rynku. Niestety, cały czas w wielu aspektach przegrywamy konkurencję ze względu na zbyt małą koncentrację produkcji.


Kierunek: duże fermy


– W przeciętnym polskim stadzie utrzymuje się zaledwie ok. 17 szt. bydła (niespełna 10 krów mlecznych – przyp. red.), podczas gdy w krajach, z którymi konkurujemy, tj. Francją, Niemcami czy Danią – średnie stado liczy odpowiednio 112, 102 i 135 krów – wyliczał dr hab. Pepliński.

Jak wymieniał ekspert, jedno z największych stad w Rosji utrzymuje 110,5 tys. szt. bydła, w tym 51,8 tys. krów i produkuje ok. 300 tys. ton mleka rocznie. Z kolie największa ferma na świecie, która znajduje się w Chinach utrzymuje aż 100 tys. krów. Pozostałe gigantyczne firmy znajdują się w Australii – 55 tys. krów, znów w Chinach – 40 tys. krów i USA – 30 tys. krów. Na próżno szukać podobnych w Europie, nie mówiąc już stricte o Polsce.

r e k l a m a

– Czy nam się to podoba, czy nie Świat idzie w kierunku dużych gospodarstw. Europa, w której przeważają małe stada będzie się musiała z nimi zmierzyć. W Polsce powoli znikają gospodarstwa utrzymujące do 20 sztuk bydła i niestety, spora cześć krów zniknie z rynku. Największy problem mają w tym zakresie będzie w południowo-wschodnich regionach kraju – mówił dr hab. Pepliński.

Z niską koncentracją produkcji mamy też do czynienia w przypadku trzody chlewnej. Jak wymieniał specjalista z UP w Poznaniu, przeciętne stado loch w Polsce w 2016 r. liczyło zaledwie nieco ponad 7 szt., podczas gdy w Dani – 709 szt., Holandii – 565 szt., czy Niemczech – 176 szt. – Potrzebne są potężne pieniądze, żeby zacząć zmieniać ten obraz. Sami rolnicy sobie z tym nie poradzą, tym bardziej że muszą się cały czas borykać z dużymi wahaniami cen – mówił dr hab. Pepliński.

Polecany artykuł

Bezpłatna konferencja online PSPO na temat śruty rzepakowej w żywieniu świń – zapisz się!

Większa specjalizacja


Zdaniem prelegenta z Poznania, przedstawione dane wskazują, że procesy koncentracji zwierzęcej wśród najważniejszych producentów na świecie są znacznie bardziej zaawansowane niż w Polsce. Obserwuje się też zbyt wolny wzrost liczby rozwojowych stad. Mimo wszystko jednak produkcja koncentruje się i w dalszym ciągu będzie się koncentrować, bo daje to szansę na obniżenie kosztów jednostkowych. Trzeba jednak pamiętać, że wprowadzenie korzystnych zmian, zawsze będzie miało bardziej naoczny efekt w przypadku mniejszych gospodarstw niż większych, które są bardziej wyspecjalizowane.

Agrarsklep

top agrar Polska – roczna prenumerata + Program Ochrony Roślin Rolniczych

top agrar Polska – roczna prenumerata + Program Ochrony Roślin Rolniczych

Płacisz tylko

189,00 zł SPRAWDŹ
– Mamy coraz mniej rolników, ale z coraz większymi stadami zwierząt. To oznacza, większą profesjonalizację. Będziemy mieli zatem do czynienia z bardziej wymagającymi klientami, a taki właśnie klient to dla nas idealny partner – podkreślał Rafał Klorek z firmy Trouw Nutrition Polska.

Firma od wielu lat obserwuje światowe trendy i stara się do nich dostosować. Jednym, z nich jest rosnąca populacja ludzi, którzy będą konsumować coraz więcej produktów pochodzenia zwierzęcego. Inny dotyczy większej świadomości konsumentów, którzy zwracają większą uwagę na możliwości ograniczania zużycia naturalnych zasobów ziemi. – To dlatego – mówiła Monika Gołębiewska z firmy Trouw Nutrition Polska – trzeba stawiać na zrównoważona produkcję.


Rebranding produktów


Odpowiedzią na wszystkie te trendy jest zmiana portfolio firmy. To efekt rebrandingu niemalże wszystkich dotychczasowych produktów znajdujących się w ofercie firmy dla poszczególnych gatunków zwierząt: bydła, trzody chlewnej, drobiu i koni. Ich aktualne nazwy to: lidermix, hendrix oraz polfamix. W przypadku bydła firma proponuje m.in. 15 mieszanek paszowych uzupełniających mineralno-witaminowych lidermix dla krów, opasów oraz cieląt i jałówek, 6 różnych koncentratów Hendrix oraz linie Premium w ich zakresie (10 różnych mieszanek). Dodatkowo hodowcy będą mieli do dyspozycji 6 dodatków mineralno-witaminowych polfamix oraz gamę preparatów mlekozastępcych Sprayfo, w obrębie których przedstawiciele firmy – dopiero zapowiedzieli zmiany.

– Misją naszej firmy jest wyżywienie przyszłych pokoleń. Aby temu sprostać w ulegającym ciągłym zmianom świecie oraz w obliczu niestabilnych cen i wielu innych trudności – musimy dostarczać naszym partnerom i klientom sprawdzone i pewne rozwiązania – komentował Marcin Galiński, prezes Trouw Nutrition Polska.

mj
Fot. Jajor

Widziałeś już nasze video "I Targi Woyciechowskie w Poturzynie"?

Polecane dla Ciebie:

article icon

Siewy z przeszkodami – Opolszczyzna zalana

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

Galeria zdjęć

Galę, która odbyła się w Uniejowie poprowadził Krzysztof Ibisz.
dr hab. Benedykt Pepliński z UP w Poznaniu.
Konferencja Trouw Nutrition Polska zgromadziła ponad 100 osób.
Marcin Galiński, prezes Trouw Nutrition Polska.
Prezentacja nowego portfolio firmy.
Obecni na spotkaniu przedstawiciele firmy Trouw Nutrition Polska.
Wspólne zdjęcie współpracowników firmy Trouw Nutrition Polska.

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody