Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Kongres Mięsny w Warszawie - trudny moment na rynku

28.02.2019

Drukuj

Kongres Mięsny w Warszawie - trudny moment na rynku

Artykuł dostępny

Branża mięsna rozwija się dynamicznie. Notuje 3-krotny wzrost przychodów na przestrzeni 7 ostatnich lat. Firmy się rozwijają niezależnie od tego jak się mówi o konsumpcji mięsa. Obserwujemy konsolidację na tym rynku – mówiła zaraz po rozpoczęciu IV Kongresu Mięsnego organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze Marta Skrzypczyk, dyrektor biura analiz marketingowych sektora agro BGŻ Paribas.

r e k l a m a

Zwracała ona uwagę uczestników na to, że w niedalekiej przyszłości może pojawić się problem z dostępem do surowców. Chodzi głównie o żywiec wieprzowy ponieważ rolnicy produkują dziś poniżej opłacalności oraz w obliczu zagrożenia ASF. To przełożyło się na rezygnację z hodowli. – O 7% spadło pogłowie, a o blisko 20% obniżyła się liczebność stada loch – wskazywała niepokojące dane Marta Skrzypczyk.
Od pola do stołu
Do debaty „od pola do stołu” usiedli przedstawiciele handlu, zakładów mięsnych, banków, a także rolników – producentów żywca. Dotyczyła ona znaczenia dobrych relacji w ramach całego łańcucha żywnościowego i tego jak zmiany w stylu życia Polaków wpływają na rynek. – Utożsamiamy się z rolnikami i mamy świadomość, że obecnie produkują oni często na pograniczu opłacalności – mówiła Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes zarządu ZM Olewnik.

Polecany artykuł

Listeria monocytogenes w niemieckich kiełbasach

– W łańcuchu żywnościowym jest coś nie tak. Z całą świadomością twierdzę, że produkujemy najwyższej jakości produkt jednak nie otrzymujemy za niego zadowalającej ceny – mówił Grzegorz Majchrzak, prezes Wielkopolskiego Związku Hodowców Trzody Chlewnej.

O tym, że obecny kryzys w produkcji zwierzęcej może być impulsem do nowego otwarcia mówił Jacek Zarzecki, prezes Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego. Jego zdaniem dziś konsument nie wie skąd pochodzi mięso, które kupuje w sklepie. Ważna zatem byłaby identyfikacja i transparentność. Za to powinni odpowiadać z jednej strony rolnicy, producenci żywca ale też zakłady mięsne.
Wyzwania w handlu
Ceny produktów spożywczych na półkach w dyskontach są niższe niż producent oferuje mniejszym sklepom. Dlatego te nie są w stanie konkurować z dużymi sieciami. Trzeba jednak wiedzieć, że w tak niskich cenach są tylko wybrane produkty, które najlepiej się sprzedają. Trafiają one do dyskontów w cenach równych kosztom wytworzenia – mówił Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. Jego zdaniem dlatego do mniejszych sklepów, które dysponują pełnym asortymentem przylgnęła łatka że są droższe. To na przestrzeni kilku lat może doprowadzić do likwidacji mniejszych sklepów. Producenci żywności muszą liczyć się z tym, że wówczas to dyskonty przejmą całkowicie rynek.

Marta Marczak, dyrektor ds. strategii marek PwC podkreślała to, że każdy kryzys stwarza możliwość do rozpoczęcia czegoś nowego. Ostatnie afery są jej zdaniem szansą, aby odbudowywać zaufanie konsumentów w inny, nowy, lepszy sposób. – Można stworzyć obietnicę dla konsumentów zgodną z ich oczekiwaniami i przekonaniami. Może ona być czymś w rodzaju polisy ubezpieczeniowej na przyszłość, która musi zagwarantować, że nie powtórzy się to co spowodowało odwrót konsumentów od produktu – mówiła Marta Marczak, której zdaniem branża mięsna wymaga dziś refleksji i nowych zobowiązań wobec konsumentów.

Konsument dziś ma władzę, ma w ręce telefon z aparatem i kamerą i w każdym momencie może powiedzieć: SPRAWDZAM. Producenci musza wiedzieć, że konsument jest też nieufny. Skończyło się mówienie jedynie o tym , że dobrze produkujemy. Trzeba to konsumentowi udowodnić – drążyła temat Marczak.   aku

Polecane dla Ciebie:

article icon

Zbiory słonecznika 2019: niskie nakłady, nowe możliwości zbytu

Czytaj

Zobacz wideo

Jasionka 2019: Minister Ardanowski o zmianach w Inspekcji Weterynaryjnej

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

Galeria zdjęć

Kongres Mięsny w Warszawie - trudny moment na rynku
Kongres Mięsny w Warszawie - trudny moment na rynku
Sławomir Siezieniewski, TVP
Marta Skrzypczyk dyrektor biura analiz makroekonomicznych sektora agro, bank BGŻ BNP Paribas
René Maillard, Grzegorz Majchrzak, Marta Marczak, Anna Olewnik-Mikołajewska, Maciej Ptaszyński, Bartosz Urbaniak, Jacek Zarzecki, Karol Bujoczek, Łukasz Rawa
René Maillard, Grzegorz Majchrzak, Marta Marczak, Anna Olewnik-Mikołajewska, Maciej Ptaszyński, Bartosz Urbaniak, Jacek Zarzecki, Karol Bujoczek, Łukasz Rawa
Anna Olewnik-Mikołajewska prezes zarządu,  Zakłady Mięsne Olewnik, Grzegorz Majchrzak, prezes, Wielkopolski Związek Hodowców Trzody Chlewnej, Karol Bujoczek, Top Agrar Polska, Jacek Zarzecki PZHiPBM
René Maillard, Grzegorz Majchrzak, Marta Marczak, Anna Olewnik-Mikołajewska, Maciej Ptaszyński, Bartosz Urbaniak, Jacek Zarzecki, Karol Bujoczek, Łukasz Rawa
René Maillard, Grzegorz Majchrzak, Marta Marczak, Anna Olewnik-Mikołajewska, Maciej Ptaszyński, Bartosz Urbaniak, Jacek Zarzecki, Karol Bujoczek, Łukasz Rawa
Anna Olewnik-Mikołajewska prezes zarządu,  Zakłady Mięsne Olewnik, Grzegorz Majchrzak, prezes, Wielkopolski Związek Hodowców Trzody Chlewnej, Jacek Zarzecki PZHiPBM
René Maillard, Grzegorz Majchrzak, Marta Marczak, Anna Olewnik-Mikołajewska, Maciej Ptaszyński, Bartosz Urbaniak, Jacek Zarzecki,
René Mail, dyrektor, Belgian Meat Office, Marta Marczak dyrektor ds. strategii marek, PwC, Maciej Ptaszyński dyrektor generalny  Polska Izba Handlu
Maciej Ptaszyński dyrektor generalny  Polska Izba Handlu, René Mail, dyrektor, Belgian Meat Office,
René Maillard, Bartosz Urbaniak, Jacek Zarzecki
Kongres Mięsny w Warszawie - trudny moment na rynku
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie
Dalsza część dyskusji podczas Kongresu Mięsnego w Warszawie

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody