Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a

AGCO zainwestuje w Polsce

Obrazek

Dwie nowe placówki amerykańskiego koncernu AGCO w najbliższym czasie powstaną na terenie województwa mazowieckiego i wielkopolskiego.

Jan Beba12 września 2018, 23:30
AGCO kontynuuje wdrażanie nowej strategii sprzedaży maszyn na naszym rynku. Od czasu rozstania z dotychczasowym importerem maszyn Fendt i Massey Ferguson (koniec 2017 roku) koncern zdecydował się na połączenie kanału sprzedaży marki Fendt i Valtra. Z kolei gama maszyn marki Massey Ferguson dystrybuowana jest w ramach oddzielnej sieci dilerskiej – informuje Christoph Gröblinghoff wiceprezes ds. zarządzania dystrybucją AGCO dla regionu Europy i Bliskiego Wschodu. To właśnie postępująca intensyfikacja rolnictwa, szybko rosnący rynek maszynowy oraz młodzi skłonni do inwestowania rolnicy skłoniły szefostwo AGCO do przeobrażenia systemu dystrybucji maszyn w Polsce.

Istotnym celem wprowadzanych zmian było także zaoferowanie jak najszerszej palety maszyn w ofercie danego dilera – od ciągników po kosiarki. O ile jest to możliwe, koncern stara się połączyć w jednym kanale sprzedażowym markę Fendt i Valtra, co przyniosło dobre rezultaty na innych rynkach. Przykładem na powodzenie podobnej strategii jest m.in rynek Wielkiej Brytanii, gdzie już po 18 miesiącach odnotowano znaczący wzrost sprzedaży. Jak podkreśla Gröblinghoff to zasługa bliskości i dostępności maszyn dla rolników. – Mamy też różne narzędzia wsparcia sprzedaży, w tym system szczegółowej oceny każdego dilera, który pomoże wyciągnąć wnioski na przyszłość, wsparcie akademii AGCO m.in. w zakresie szkoleń handlowców i serwisantów, a także system ankietowania klientów pod kątem satysfakcji z użytkowania maszyny – mówi Gröblinghoff.

Coraz więcej dilerów
Dostępność punktów handlowych jest kluczowa w powodzeniu powyższej strategii, dlatego władze AGCO intensywnie pracują nad poszukiwaniem nowych autoryzowanych punktów dilerskich. Pierwsze informacje o kształcie nowych sieci dystrybucji w Polsce trafiły do nas w marcu br. Wtedy jeszcze nie we wszystkich regionach kraju można było swobodnie nabyć produkty marek Fendt, Valtra lub Massey Ferguson. W ciągu 9 miesięcy (od stycznia 2018) koncern w Polsce zbudował 60% sieci sprzedaży. Warto podkreślić, że na świecie działa ponad 4200 punktów handlowych AGCO.

– Największe wyzwanie było przed budową sieci sprzedaży dla marki Massey Ferguson, którą trzeba było budować od zera – mówi Maja Działoszyńska, manager działu ds. zarządzania dystrybucją w Polsce, członek zarządu AGCO w Polsce. Dodajmy, że w przypadku budowy kanału sprzedaży marki Fendt częściowo wsparto się dotychczasowymi dilerami marki Valtra. Jak podaje Działoszyńska, obecnie AGCO stworzyło dwa kanały dystrybucji z 11 autoryzowanymi dilerami sprzętu Fendt i Valtra (90% pokrycia rynku) i 12 autoryzowanymi dilerami marki Massey Ferguson, co pokrywa rynek w 74%. Warto podkreślić, że rozwój sieci dystrybucji AGCO w Polsce spowodował restrukturyzację organizacji, w efekcie czego powstały oddzielne piony wsparcia dla każdej marki. Przekłada się to na zatrudnienie 60 osób.






Siedziba i centrum dystrybucji
Podczas konferencji prasowej dowiedzieliśmy się także, że w przyszłości koncern planuje przenieść swoją siedzibę główną w Polsce w rejon Poznania i założyć tam centrum szkoleniowe. AGCO usprawni również dostawy części zamiennych uruchamiając Centrum Dystrybucji Części w rejonie Warszawy. Spowoduje to, że AGCO będzie w stanie zaspokoić coraz większe zapotrzebowanie wynikające z rynku polskiego jak i państw Europy wschodniej. Dostawy części zamiennych z podwarszawskiego magazynu będą obejmować głównie Polskę, kraje bałtyckie oraz Czechy i Słowację. Firma nie zamyka się na ewentualną późniejszą ekspansji z dystrybucją części na kolejne rynki.

– Polska to jeden z kluczowych dla nas rynków w Europie. Z przyjemnością ogłaszam, że zakończyliśmy proces reorganizacji naszych struktur sprzedażowych i dystrybucyjnych w Polsce – mówi Rob Smith, pierwszy wiceprezes zarządu i dyrektor generalny AGCO dla regionu Europy i Bliskiego Wschodu. To bez wątpienia najsilniejszy obszar odpowiedzialny za 56% sprzedaży w koncernie. W światowej sprzedaży, której wartość przekracza 9 mld dolarów, 57% generują traktory, następnie części zamienne (16%) i sprzęt do zbioru zbóż wraz z maszynami towarzyszącymi (7%). 

AGCO skupia się na rozwoju produktów m.in. w zakresie rolnictwa precyzyjnego pod nazwą FUSE Technology. W efekcie na badania i rozwój firma przeznacza około 325 mln dolarów, czyli 5% sprzedaży. Istotną częścią spółki jest AGCO Finance. Oddział pomaga w finansowaniu działalności dilerów maszyn, jak i w obsłudze finansowej rolników zainteresowanych kupnem sprzętu.

Nowe maszyny
Wprowadzone ostatnio nowości produktowe obejmują inteligentne rozwiązania w segmencie mocy do 500 KM, oferowane przez markę Fendt oraz serię ciągników T marki Valtra w segmencie mocy 150 – 270 KM. Nowości marki Massey Ferguson to seria ciągników global w segmencie małych mocy 75 – 130 KM, prasy oraz maszyny do zbioru zielonek. Dodatkowo na rynek wprowadzony został pełen asortyment maszyn żniwnych Fendt, obejmujący ciągniki, kombajny, prasy, maszyny do zbioru materiału zielonkowego i paszowego. Jednym z kluczowych dla wydarzeń będzie wprowadzenie na polski rynek linii kombajnów Ideal podczas nadchodzącej wystawy Agro Show w drugiej połowie września.


1 z 5
Christoph Gröblinghoff wiceprezes ds. zarządzania dystrybucją AGCO dla regionu Europy i Bliskiego Wschodu

Christoph Gröblinghoff wiceprezes ds. zarządzania dystrybucją AGCO dla regionu Europy i Bliskiego Wschodu

2 z 5
Maja Działoszyńska, manager działu ds. zarządzania dystrybucją w Polsce, członek zarządu AGCO w Polsce

Maja Działoszyńska, manager działu ds. zarządzania dystrybucją w Polsce, członek zarządu AGCO w Polsce

3 z 5
Rob Smith, pierwszy wiceprezes zarządu i dyrektor generalny AGCO dla regionu Europy i Bliskiego Wschodu

Rob Smith, pierwszy wiceprezes zarządu i dyrektor generalny AGCO dla regionu Europy i Bliskiego Wschodu

4 z 5
Sieć sprzedaży marki Fendt i Valtra

Sieć sprzedaży marki Fendt i Valtra

5 z 5
Sieć sprzedaży marki Massey Ferguson

Sieć sprzedaży marki Massey Ferguson

Picture of the author
Autor Artykułu:Jan Beba
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)