Reklama zniknie za 11 sekund

Strona główna>Artykuły>Technika>Aktualności branżowe>

Artur Szymczak: „Staramy się pracować prawie normalnie”

Przy kreatywnym zorganizowaniu procedur w firmie jesteśmy w stanie pracować prawie normalnie – mówi Artur Szymczak, prezes Kuhn Maszyny Rolnicze i wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.

Karol Bujoczek2 kwietnia 2020, 17:20

Zdaniem Artura Szymczaka bezpieczeństwo pracowników firmy jest ponad wszystkim, ale też jak mówi: - Nie możemy pozwolić sobie na to, by nie obsłużyć naszych klientów i staramy się pracować prawie normalnie.

W wielu firmach dilerskich oraz serwisowych dzisiejsze ograniczenia kontaktu, a także niepewność na rynkach rzutuje na ich organizację pracy. W naszej rozmowie Artur Szymczak podkreśla, że dziś trzeba wykazać się kreatywnością w organizacji pracy, zachować bezpieczeństwo kontaktów i starać się w dalszym ciągu wypełniać swoje zadania. Co się tyczy rynku maszyn i zabezpieczenia w części zamienne, sytuacja jest już różna i  zależy od konkretnych firm.
- My możemy powiedzieć, że u nas maszyn nie zabraknie, jesteśmy zabezpieczeni na cały rok sprzedaży – uspokaja Artur Szymczak. I choć niektóre fabryki mają już przestoje, to nie powinno to wpłynąć na dostępność sprzętu. Szymczak uspokaja też, że klienci, którzy zaplanowali inwestycje w tym półroczu, raczej je zrealizują. Nie ma też sygnałów o ograniczeniu finansowania ze strony banków, choć może się zdarzyć, że procedura uzyskania decyzji nieco się wydłuży. Gorzej może być w kolejnych miesiącach. Rolnicy na skutek zawirować na rynku i spadku cen mleka czy żywca zaczynają się wahać i przesuwają zakupy.



Trafiają się dobre okazje

Dla tych, którzy lubią skorzystać z dobrych okazji i dysponują funduszami może to być dobry moment do zakupów.
- Wiele jest maszyn demonstracyjnych, takich które chcemy sprzedać i można skorzystać z tej okazji. Czy maszyny stanieją? Firmy duże są skłonne do obniżenia ceny, by poprawić płynność finansową. Wyprzedaże istnieją i są one obecnie korzystne – argumentuje Szymczak.


Części zamienne i serwis

- Muszę też podkreślić, że fabryki produkują części zamienne i obsługa w ramach serwisu, również dostawy części zamiennych są realizowane bez zakłóceń – podkreśla Szymczak. Jego zdaniem ważne jest dla całej branży, by rolnicy na czas dostali dopłaty bezpośrednie, czy też mogli realizować zaplanowane inwestycje w ramach środków unijnych.

A co z realizacją usług serwisowych u klientów?
- Żyjemy w Polsce i nasi rolnicy oczekują od nas profesjonalizmu. Wszelkie ograniczenia uniemożliwiają 100-procentową dyspozycyjność, ale my jedziemy do klienta i uruchamiamy maszyny. Specjalne procedury chronią naszych pracowników, rolnicy też je znają i nie ma z tym problemu także podczas wizyty u rolnika, jeśli wszyscy przestrzegają zasad bezpieczeństwa – podkreśla Artur Szymczak. Jego zdaniem ważne jest to, by tak chronić pracowników, aby nie doprowadzić do zatrzymania pracy z powodu obowiązkowej kwarantanny. bk



Picture of the author
Autor Artykułu:Karol Bujoczek
Pozostałe artykuły tego autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)