Zetor Major CL 80: Ciągnik do wielu zadań
Ciągnik z ładowaczem czołowym to niezastąpiony sprzęt w każdym gospodarstwie. Przyglądamy się walorom Zetora Major CL z ładowaczem czołowym marki Metal-Fach.
Pod maską czerwonego ciągnika pracuje niespełna 3-litrowy silnik marki Deutz, który rozwija 75,2 KM. W trosce o czystość spalin producent zastosował EGR i DOC, dzięki czemu do zbiornika wlewamy tylko olej napędowy.
Jednostka napędowa współpracuje z mechaniczną, synchronizowaną skrzynią przekładniową o 12 biegach w przód i tył. Do zmiany kierunku jazdy wykorzystywany jest mechaniczny rewers, którego dźwignia umieszczona jest z lewej strony kierownicy.
Zetor Major oferuje WOM zależny i niezależny oraz dwa warianty prędkości. Mechaniczny podnośnik ma udźwig niespełna 2,5 tony.
Traktor wyposażony był w ładowacz czołowy marki Metal-Fach. Model T229/1 charakteryzuje się udźwigiem 1,3 tony. W zależności od gabarytów ciągnika wysokość unoszenia ładunku wynosi 3,5 m. Ładowacz wyposażony był w amortyzację ramienia, dzięki czemu wstrząsy nie były przenoszone na traktor.
Dla wszystkich zainteresowanych takim zestawem mam dobrą wiadomość. Otóż prezentowany na naszych łamach Zetor Major 80 CL z ładowaczem Meta-Fach można wygrać w naszym Konkursie Czytelniczym z okazji 25-lecia top agrar Polska.
Więcej szczegółów oraz wrażeń z pracy takim zestawem znajdziecie Państwo w lutowym wydaniu top agrar Polska na stronie 162. pt

Przeczytaj również
Majora sprawdziliśmy podczas usuwania obornika.
Majora sprawdziliśmy podczas usuwania obornika.
Majora sprawdziliśmy podczas usuwania obornika.
Zetor Major ma niewielki rozstaw osi, dzięki czemu traktor jest zwinny.
Prezentowany ciągnik wyposażony był w ładowacz czołowy marki Metal-Tech.
Prezentowany ciągnik wyposażony był w ładowacz czołowy marki Metal-Tech.
Ładowacz ma udźwig 1,3 tony.
Hydraulika zewnętrza Majora dysponuje 4 gniazdami oraz wolnym spływem.
Pod maską Zetora pracuje silnik marki Deutz o mocy 75,2 KM.
Kabina jest przestronna i ergonomiczna.
Do zmiany kierunku jazdy służy mechaniczny rewers.
Układ przeniesienia napędu to 12 biegów skrzynia przekładniowa.
Układ przeniesienia napędu to 12 biegów skrzynia przekładniowa.
Obserwację wysięgnika ułatwia okno dachowe.