Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Dobry serwisant na wagę złota!

07.07.2019

Drukuj

Dobry serwisant na wagę złota!

Artykuł dostępny

Mogę płacić 200 zł/h usługi serwisowej, a nawet więcej, jeśli mechanik rozwiąże problem szybko, a nie będzie czytał instrukcji napraw przy usuwaniu usterki – mówi Cezary Chludziński z miejscowości Włodki k. Łomży. Gospodarstwo rolnika, o powierzchni 80 ha, nastawione jest na produkcję mleka. Problem braku wykwalifikowanych mechaników w autoryzowanych serwisach dotyczy nie tylko Podlasia, ale wszystkich regionów kraju i sprzętu różnych marek.

r e k l a m a

Rolnicy są rozzłoszczeni, gdy mechanik działa jak dziecko we mgle i próbuje rozwiązać problem wymieniając kolejne podzespoły ciągnika, a naprawy te nie dają pożądanego skutku. – Przecież to generuje ogromne koszty dla dilera – mówi Chludziński.

Dobrze, jeśli naprawa jest w ramach gwarancji, bo rolnik nie płaci wtedy ani złotówki. Każdy przyjazd mechanika do gospodarstwa to niemałe koszty dla dilera. Historia wspomnianego rolnika miała miejsce przed kilkoma laty i dotyczyła ciągnika Kubota M128X. – Mój ciągnik w czasie gwarancji stał w serwisie 117 dni – zaznacza rolnik. Wszystko rozpoczęło się od wymiany oleju przekładniowego. Od tego czasu przy zmianie kierunku jazdy lub przy delikatnym popuszczaniu pedału sprzęgła ciągnik szarpał. Rolnik nie zraził się do marki i dilera i niedawno na jego podwórko trafiła kolejna Kubota.

Zmiany w sieci dilerskiej 
= problemy

Polecany artykuł

Lubelskie: Zuchwała kradzież paliwa na plantacji borówki

Na nieszczęście Chludzińskiego firma, w której rolnik kupił pierwszy traktor zrezygnowała z reprezentowania tej marki. Teren przejął nowy diler, który nie miał wtedy doświadczenia z Kubotą. W porozumieniu z inżynierami polskiego oddziału Kubota podjęto decyzję o wymianie sprzęgła do jazdy do przodu i do tyłu. Niestety, problem nie zniknął. Jak się później okazało, problem rozwiązali inżynierowie z fabryki. - Zajęło im to aż 15 minut – mówi z uśmiechem na twarzy Chludziński. Wystarczyła kalibracja przekładni. Procedurę tę przeprowadzali także mechanicy dilera, jednak najprawdopodobniej olej nie był dostatecznie rozgrzany.

Więcej przeczytasz w lipcowym wydaniu magazynu „top agrar Polska” od str. 132.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Dziki lub sarny zniszczyły uprawy? Jak szacować szkody łowieckie - odcinek #4

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

Tagi:

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody