Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a
Strona główna>Artykuły>Technika>Aktualności branżowe>

Sprzedaż pod wpływem kursu walut

Obrazek

Coraz wyższą sprzedaż sprzętu notuje firma Stihl. Nie idzie to niestety w parze z wzrastającym obrotem, na co wpływ maja wahania kursów walut na zagranicznych rynkach.

Jan Beba18 września 2018, 14:40
– Pomimo niesprzyjającej aury i mocnego euro, wielkość sprzedaży Grupy Stihl jest nieco wyższa niż rok wcześniej – wyjaśnia prezes zarządu Stihl Bertram Kandziora. W dużej mierze to zasługa podstawowej grupy produkowanego sprzętu jakim są urządzenia spalinowe. – Pokazuje to, że nasze tradycyjne produkty do silników benzynowych są ważnym filarem dzisiejszej i przyszłej oferty firmy – dodaje Kandziora. Miłym zaskoczeniem dla niemieckiego producenta w minionym roku była sprzedaż narzędzi ogrodniczych, zwłaszcza akumulatorowych kosiarek do trawy. Tu wskaźniki wzrosły powyżej średniej. 

Od stycznia do sierpnia 2018 roku firma osiągnęła obrót w wysokości 2,65 miliarda euro. To niewielki spadek o 1,7 procent, na co wpływ miały zawirowania na rynkach finansowych. Jeżeli efekty kursów walutowych pozostałyby niezmienione, wielkość sprzedaży odpowiadałaby wzrostowi sprzedaży o 4,1% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Konwersja walut na ważne światowe rynki Stihl - przede wszystkim w USA, ale także w Brazylii - skutkuje niższą sprzedażą ze względu na relatywnie silne euro. Ponadto krótkie okresy wegetacyjne spowolniły wzrost, szczególnie w zachodniej, środkowej i północnej Ameryce z powodu długiej, mroźnej zimy i bardzo gorącego lata.

Era akumulatorów buduje wynik
Wato zaznaczyć, że łączna sprzedaż grupy Stihl wzrosła nieznacznie w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. – Z wyjątkiem Ameryki Północnej, prawie wszystkie kluczowe rynki są teraz powyżej poziomu z poprzedniego roku - wyjaśnił prezes Stihl. W Europie Zachodniej sprzedaż znacznie wzrosła po długiej zimie. Wzrost ten wynika głównie z dużego popytu na sprzęt bezprzewodowy. Firma zaznacza, że nowo wprowadzone kosiarki akumulatorowe przewyższają oczekiwania sprzedaży. Poza tym w ofercie znaleźć można zasilane z akumulatora podkaszarki, pilarki czy dmuchawy do liści. Co szczególnie cieszy dział finansowy przedsiębiorstwa, to dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Azji i Afryce.



1 z 1
Prezes firmy prezentuje automatyczna kosiarkę w barwach Stihl.

Prezes firmy prezentuje automatyczna kosiarkę w barwach Stihl.

Picture of the author
Autor Artykułu:Jan Beba
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)