Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

TEST: Bobcat TL 38.70 HF Agri

26.08.2018

Drukuj

TEST: Bobcat TL 38.70 HF Agri

Zarejestruj się i zaloguj aby przeczytać kolejne 3 artykuły.
Wszystkie przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.

Zarejestruj się lub Zaloguj się

Czytaj bez ograniczeń

Kup dostęp

r e k l a m a

SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY: Silnik  Doosan (marka należąca do Bobcat), 3,4 l, moc 96 kW/130 KM, wyposażony w EGR, DOC i SCR bez DPF. Wentylator z automatycznymi obrotami wstecznymi. Przycisk Eco ogranicza obroty do 1800 na minutę.

Przekładnia z dwoma zakresami: I – 0–13 km/h, II – 0–41 km/h – zmiana tylko na postoju. Na obu zakresach można korzystać z żółwia/zająca. Podczas cofania po zdjęciu nogi z gazu ładowarka nadal toczy się (Bobcat wyjaśnia, że to zmieniono). Przy pracy silnika na biegu jałowym, gdy przekładnia jest w pozycji N, automatycznie uruchamia się hamulec postojowy, dezaktywuje, gdy maszyna rusza – bardzo dobrze.

Zmiana kierunku jazdy na joysticku i przy kierownicy, w obu miejscach jest pozycja N, nie można używać ich naprzemiennie. Zastosowano osie Dana Heavy-Duty z 45% mechanizmem różnicowym. Tryby kierowania zmieniane przyciskiem. Kontrolka informuje o osi ustawionej na wprost. Automatyczne przełączanie z trybu czterech skrętnych kół do trybu przednich kół skrętnych. Podczas kierowania do kabiny dochodził hałas z zaworu hydraulicznego.



r e k l a m a

TELESKOP: Największy zasięg i najszybsza praca w teście. Od średnich obrotów największy wydatek (do 141 l/min). Udźwig 4,4 t nieco poniżej średniej (z wysuniętym teleskopem ponad 2 t). Teleskop składa się z dwóch profili w kształcie litery U, głowica jest masywna, w środku siłownik przechylania osprzętu. Dla wszystkich funkcji prędkość pracy zmniejsza się w pobliżu skrajnego położenia. Do odbezpieczania osprzętu trzeba wcisnąć przycisk na konsoli. Mechanizm blokujący wyposażony w sprężynę samozabezpieczjącą.

KABINA: Drzwi dwuczęściowe, górną część można zablokować, trudno połączyć obie części. Najniżej położona podłoga (82 cm), szybkie, ale strome wsiadanie, seryjny fotel z pneumatyczną amortyzacją. Kierownica regulowana w płaszczyźnie poziomej. Dobra widoczność dookoła. Tylny prawy słupek przesunięty jest do przodu, szyba tylna jest zaokrąglona, niestety po otwarciu i zablokowaniu wpada w wibracje. Drabinka ochronna FOPS w środku i na zewnątrz kabiny, dzięki sprytnemu układowi nie ogranicza widoczności. Trzy wycieraczki (z przodu, do góry i z tyłu), oddzielone włączniki. Opcjonalny pakiet LED (do jazdy i pracy).

JOYSTICK I OBSŁUGA: Obsługa podstawowych funkcji (podnoszenie/opuszczanie, pochylanie, wysuwanie), przełącznik suwakowy do obsługi 3. funkcji, zmiana kierunku jazdy, przycisk aktywacji amortyzacji, przyciski +/–, którymi w połączeniu z innymi przyciskami można regulować na wyświetlaczu następujące funkcje: % prędkości jazdy niezależnie od obrotów silnika przy pełnej wydajności hydrauliki (na 3. sekcji), prędkość pracy wszystkich funkcji (SHS), wydatek oleju dla 3. funkcji (AFM).

Wszystkie te funkcje są praktyczne, jednak nie są wyraźnie i jednoznacznie oznaczone. Przestarzała deska rozdzielcza informuje o prędkości, obrotach i parametrach hydrauliki.
Aktywacja amortyzacji teleskopu: wcisnąć żółty przycisk i jednocześnie pociągnąć joystick (zmieniono w czerwcu br.). Do sterowania dźwignią trzeba używać dużo siły (zdaniem Bobcat można regulować twardość sprężyny pod osłonami).

ŁADOWANIE I JAZDA: Dzięki wydajnej hydraulice praca jest płynna i bardzo szybka. Siła pchania na średnim poziomie. Komfort jazdy oceniono nieco niżej niż u konkurentów. Podczas zjeżdżania z góry hydrostat gwałtownie hamuje, hamowanie powinno rozpoczynać się wcześniej, pedał powinien być bardziej czuły. Prędkość maksymalna 41km/h – największa w teście.

Plusy/minusy
+ łatwa obsługa
+ wydajna hydraulika, szybka reakcja
+ do wyboru 4 biegi
+ praktyczne przyciski +/–
- uciążliwa aktywacja amortyzacji ramienia (zmieniono w czerwcu br.)
- praca hydrostatu podczas zjazdu z góry
- wibracje w kabinie
- wybór funkcji dla przycisków +/– nie do końca jasny.

Polecany artykuł

TEST: Kultywator Zeta i dwa traktory [FILM]

Szczegółowe wyniki testu we wrześniowym wydaniu "top agrar Polska".

http://prenumerata.topagrar.pl/


Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody