Zarejestruj się i zaloguj aby przeczytać kolejne 3 artykuły.
Wszystkie przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.
r e k l a m a
W trybie Eco silnik pracuje do 1700 obr./min, prędkość 40 km/h osiągana jest przy 2200 obr./min. W trybie Power silnik pracuje do 2200 obr./min. Automatyczne wyłączanie napędu przedniej osi przy prędkości powyżej 19 km/h – mniejsze zużycie paliwa i opory w układzie napędowym. Tryb Flexi – obroty trzeba wyregulować dźwignią gazu ręcznego (od 1500 obr./ min), prędkość maksymalną reguluje się pokrętłem (zmiana prędkości przez wciskanie pedału) – dobre rozwiązanie do pracy ze ścielarką. Podobał nam się układ napędowy, maksymalna prędkość do tyłu 19 km/h. Osie JCB z dużymi przekładniami planetarnymi, w przedniej osi blokada mechanizmu różnicowego. Zmiana trybów kierowania możliwa także podczas jazdy. Tylne koła zatrzymują się w położeniu środkowym – bardzo dobrze. Zbiornik oleju hydraulicznego z tyłu – nie potrzeba przeciwwagi.
r e k l a m a
Do blokowania osprzętu trzeba użyć zaworu kulowego w pobliżu gniazd 3. funkcji. Przydatny jest przycisk obok fotela, którym niweluje się ciśnienie w trzeciej funkcji. Moc hydrauliki na 3. sekcji poniżej średniej.
KABINA: Przeciętna ilość miejsca, elementy wykończenia koloru czarnego i aluminium, wysoka podłoga (94 cm). Dwuczęściowe, szklane drzwi, górną część można otworzyć i zabezpieczyć. Przednia szyba dzielona, wąska poprzeczka nie utrudnia widoczności. Tylną szybę można otwierać. Drabinka ochronna FOPS znajduje się we wnętrzu, dlatego jest mniej miejsca w obszarze głowy. Dzięki opadającej do dołu masce widoczność do przodu po prawej stronie jest dobra.
Kierownicę można regulować w płaszczyźnie poziomej i pionowej. Dźwignia kierunkowskazów (z prawej) i dźwignia rewersu (z lewej) mają taki sam kształt. Kierunkowskazy wyłączają się automatycznie.
JOYSTICK I OBSŁUGA: Pracuje lekko i precyzyjnie, zintegrowany jest z podłokietnikiem. W wyposażeniu AgriPro dostępny jest pakiet hydrauliki Smart, który obejmuje: funkcje automatycznego włączania/wyłączania amortyzacji od 4 km/h, bezpośrednie połączenie siłowników podczas opuszczania i wsuwania teleskopu, wolniejszą pracę w końcowym położeniu, funkcję wytrząsania podczas pobierania i wysypywania ładunku, redukcję ciśnienia na trzeciej sekcji. Kierunek jazdy można zmieniać na joysticku i dźwignią przy kierownicy. Podsumowując – łatwa obsługa. Do wyposażenia AgriPro należy klimatyzacja i 10 lamp LED.
ŁADOWANIE I JAZDA: Komfortowa praca w transporcie i przy załadunku obornika. Podobały nam się funkcje dodatkowe hydrauliki. Od prędkości 19 km/h napęd przekazywany jest mechanicznie. Zapewnia to wysoki komfort jazdy i niski poziom hałasu, także przy otwartych drzwiach. Podczas zjazdu z góry efekt hamowania silnikiem, jak w ciągniku. Najkrótszy czas przejazdu i najniższe zużycie paliwa na odcinku testowym.
Plusy/minusy
+ bardzo dobra przekładnia
+ cicha jazda na drodze
+ joystick na podłokietniku
+ sprytne funkcje hydrauliczne
- niepraktyczny układ blokowania osprzętu
- nie najlepsze oznaczenia włączników
- trudno dostępna skrzynka narzędziowa
- drabinka FOPS ogranicza przestrzeń dla głowy
Polecany artykuł

Elektryczny sprzęt na 75. urodziny JCB

r e k l a m a
r e k l a m a