Zarejestruj się i zaloguj aby przeczytać kolejne 3 artykuły.
Wszystkie przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.
r e k l a m a
System EPD reguluje obroty silnika: im bliżej do osiągnięcia ustawionej prędkości EPD, tym bardziej redukuje obroty. Przełącznikiem SpeedControl zmienia się pomiędzy trybami Eco (maks. 1800 obr./min) a trybem HeavyLoad z funkcją Knickdown (aktywna od 30 km/h). Praktyczna funkcja: elektronika reguluje obroty silnika zależnie od wychylenia joysticka. Tempomat obsługuje się dźwignią rewersu: dźwignię przytrzymać przez 2 s – prędkość zostanie zapamiętana, jeśli trzeba pracować wolniej – użyć pedału impulsowania, jeśli zdejmie się nogę ładowarka pracuje z zapamiętaną prędkością, wciskając pedał hamulca dezaktywuje się tempomat.
r e k l a m a
Polecany artykuł

Ładowarka do szybkiego i wydajnego załadunku
KABINA: Wysoka podłoga 106 cm – ładowarka ma hydrauliczny układ amortyzacji (skok 11 cm). Amortyzacja wyłączona – ładowarka niższa o 6 cm. Dobra widoczność, fotel Grammer i wystarczająca przestrzeń dla nóg. Dwuczęściowe drzwi można otworzyć i zablokować w całości – plus.
Umieszczona na zewnątrz drabinka ochronna pogarsza widoczność. Wycieraczka nie oczyszcza do góry jednoczęściowej szyby, do czyszczenia jest mało przestrzeni między drabinką a szybą. Wyposażenie na inne kraje UE obejmuje dodatkową wycieraczkę.
JOYSTICK I OBSŁUGA: Niezbyt ergonomiczny, odsunięty jest zbyt daleko na konsoli. Przyciski do zmiany kierunku jazdy i N mają taki sam kształt. Przełącznik proporcjonalny do wysuwania teleskopu, drugi do 3. Funkcji (lub blokady osprzętu). Do aktywacji każdej funkcji teleskopu trzeba nacisnąć przycisk aktywacyjny –lepszym rozwiązaniem byłby jeden przycisk blokujący cały joystick. Bardzo czuły joystick pozwala wygodnie łączyć funkcje. Podsumowując – obsługa jest prosta i przejrzysta. Dźwignia zmiany kierunku jazdy przy kierownicy jest oddalona zbyt mocno, wygodniej korzystać z przycisków na joysticku.
ŁADOWANIE I JAZDA: Dobra widoczność, maszyna żwawo pracuje, joystick pozwala na precyzyjnie sterowanie. Na elementach układu blokowania osprzętu gromadzą się zanieczyszczenia. Najwyższy komfort pracy z testowanych maszyn. Podczas jazdy pod górę i zjeżdżania z niej układ hydrostatyczny działa bardzo czule, jednocześnie hamując. Podczas jazdy pod górę konieczne było użycie pierwszego zakresu, wydłużyło to czas przejazdu odcinka testowego.
Plusy/minusy:
+ najwyższy komfort w kabinie na drodze+ automatyczne funkcje hydrauliki
+ dobra konsola z przyciskami
+ włączanie amortyzacji teleskopu
- krótka dźwignia rewersu przy kierownicy
- przyciski zabezpieczające na joysticku
- konieczna zmiana przełożenia podczas jazdy pod górę
- podłączanie przewodu do układu blokowania osprzętu.
Szczegółowe wyniki testu we wrześniowym wydaniu "top agrar Polska".

r e k l a m a
r e k l a m a