StoryEditor

Torion Sinus – trzy nowe ładowarki Claas

Minęło zaledwie kilka miesięcy jak przegubowe ładowarki Torion produkowane w kooperacji z Liebherr znajdują się w portfolio Claas. Teraz ofertę uzupełnią trzy nowe modele Torion Sinus, które wyróżniają się innowacyjnym systemem kierowania.
21.07.2018., 00:07h
Claas zaprezentował na ostatniej Agritechnice 7 modeli ładowarek Torion, które oferowane są w trzech wariantach wielkości: małe 535 i 639, średnie 1177, 1410 i 1511 oraz największe 1812 i 1914. Nowe trzy modele Torion Sinus 537, 644 i 956 wypełniają lukę pomiędzy najmniejszym modelem 535 i 1177, który jest najmniejszym modelem w grupie ładowarek Torion o średniej wielkości. To maszyny o wymiarach i parametrach roboczych, które dobrze wpisują się w potrzeby rolników. Masa robocza nowych ładowarek wynosi od 5575 kg do 9070 kg. Nowe maszyny będą one dostępne w wersji z maksymalną prędkością 40 km/h. 
To co wyróżnia nowe trzy modele Torion Sinus to innowacyjny, niespotykany do tej pory w innych maszynach układ kierowania. To połączenie przegubu i skrętnej tylnej osi. Dzięki takiemu rozwiązaniu znacznie polepszyła się zwrotność maszyny. Średnica zawracania modelu Torion Sinus 537 jest o 10% mniejsza niż w porównywalnym oferowanym dotychczas modelu Torion 535. Poza tym maksymalny kąt wychylenia na przegubie wynosi teraz 30 stopni, zamiast 40 jak w dotychczasowych modelach. W nowych ładowarkach tylne koła mogą wychylać się do 25 stopni. 
Dzięki mniejszemu kątowi wychylenia przegubu zwiększyła się stabilność maszyny i udźwig. Tylne koła kierowane są przez dwa drążki, które łączą zwrotnice tylnych kół z przednim elementem ładowarki. Skręcając maszyną jeden z drążków przemieszcza się do przodu, a drugi do tyłu. Przegub jest jak dotychczas wahliwy co pozwala na pokonywanie nierówności. Tylna oś również zawieszona jest wahadłowo, w modelach Torion Sinus 537 i 644 może wychylać się w zakresie 9 stopni, a w największym Sinus 956 do 5b stopni.
Kabina zapewnia dobrą widoczność, co wypływa na komfortową pracę. W jej wnętrzu znajduje się kolorowy wyświetlacz. W modelu 956 ma on 7 cali, w mniejszych 644 i 537 4 cale. W największej ładowarce Torion Sinus 956 na monitorze wyświetlany jest widok z kamery zamontowanej z tyłu.
Wszystkie trzy modele nowych ładowarek mają hydrostatyczny napęd z dwoma, synchronizowanymi biegami. Dostępny w wyposażeniu dodatkowym hydraulicznie napędzany wentylator chłodnicy może pracować w przeciwnym kierunku, co pozwala usunąć zanieczyszczenia z maskownic chłodnicy.
Wysokość podnoszenia wynosi:
  • - Claas Torion Sinus 537 – 3,22 m
  • - Claas Torion Sinus 644 – 3,35 lub 3,79 m w wersji High-Lift
  • - Claas Torion Sinus 956 – 3,72 lub 4,01 m w wersji High-Lift
Hydraulika w Torion Sinus 537 zasilana jest pompą o wydatku 70 l/min, za dopłatą dostępna jest wersja 105 l/min. W Modelu 644 standardowo hydraulika ma wydatek 93 l/min, w za dopłatą 115 l/min. W Claas Torion Sinus 956 pracuje hydraulika o wydatku 115 l/min.
W dwóch mniejszych modelach pracuje silnik Yanmar, który spełnia normę emisji spalin Stage V. W najmniejszym modelu 537 moc silnika wynosi 50 kW/68 KM, a w 644 54 kW/73 KM. W największej nowej ładowarce Torion Sinus 956 pracuje silnik John Deere DPS (Stage IV) o pojemności 4,5 l i mocy 78 kW/105 KM. 
dk
Fot. Konieczka
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
24. kwiecień 2024 02:31