Ta strona używa cookie w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki.

Zgadzam się

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

John Deere: Udana seria 6000

25.02.2019

Drukuj

John Deere: Udana seria 6000

Artykuł płatny

Ciągniki John Deere uznawane są za trwałe i niezawodne konstrukcje. Z tego powodu marka ta jest wręcz rozchwytywana na rynku wtórnym. W anonsach nie brak ofert różnych modeli, zarówno tych starszych, jak i młodszych. Spora jest również rozpiętość cenowa. Z czego to wynika?

Przeważnie cena uwarunkowana jest stanem technicznym ciągnika oraz jego wyposażeniem. Dlatego prezentujemy najpopularniejsze modele z danej serii oraz ich wyposażenie, które wraz z każdą kolejną serią ulegało zmianom.

Przegląd rozpoczynamy od najstarszych modeli tzw. 00. Ich premiera miała miejsce w 1992 roku. Jak na tamte czasy ciągniki serii 6000 były uznawane za bardzo nowoczesne. Producent zastosował po raz pierwszy...

Przeczytaj cały artykuł w wersji premium
dla prenumeratorów.

Jeśli jesteś prenumeratorem, lub wykupiłeś dostęp do serwisu - ZALOGUJ SIĘ
Nie masz wykupionego dostępu wybierz jedną z opcji:

Pojedynczy artykuł

3,69 zł

/ za artykuł

Zamawiam

Polecamy

Miesięczny dostęp
+ e-wydanie

19,90 zł

/ za miesiąc

Zamawiam

Dla prenumeratorów

0,00 zł

Zaloguj się

Mam już prenumeratę lub konto premium Zaloguj się

Galeria zdjęć

Seria 00 to najstarsza generacja ciągników. Mimo 27 lat  od premiery traktory te są poszukiwane na rynku wtórnym. Model był wytwarzany w latach 1992–1997.
W ciągnikach serii 6000 przekładnię nawrotną obsługiwano za pomocą dźwigni umieszczonej na prawej konsoli.
John Deere w całej gamie ciągników serii 6000 stosuje konstrukcję ramową. Takie rozwiązanie predysponuje ciągniki do montażu ładowacza czołowego.
John Deere w całej gamie ciągników serii 6000 stosuje konstrukcję ramową. Takie rozwiązanie predysponuje ciągniki do montażu ładowacza czołowego.
Dwudziestki oferowały elektrycznie sterowane gniazda hydrauliki, jednak tylko w wersji Premium Plus z AutoPowr.
Ostatnią serią są ciągniki 6030. Z powodu obowiązujących norm emisji spalin silnik wyposażony był w EGR. Modele 6030 swoją premierę miały w 2006 roku i produkowano je do 2012 roku.
W ciągnikach John Deere serii 6020 coraz częściej można spotkać bezstopniową przekładnię AutoPowr.
Kolejna generacja serii to modele z oznaczeniem 20. Producent po raz pierwszy zastosował jednoczęściową maskę. Traktory były produkowane od 2001 do 2006 roku.
Następcą serii 00 są ciągniki 6010. Na pierwszy rzut oka traktory niewiele różnią się od poprzedników. Model 6010 dostępny był na rynku od 1997 do 2001 roku.
Ciągniki serii 6030 oferowały elektryczne sterowanie gniazdami hydrauliki zewnętrznej  oraz monitor osiągów CommandCenter. To tylko nieliczne nowinki techniczne  w traktorach tej generacji.
Ciągniki serii 6030 oferowały elektryczne sterowanie gniazdami hydrauliki zewnętrznej  oraz monitor osiągów CommandCenter. To tylko nieliczne nowinki techniczne  w traktorach tej generacji.
Prawa konsola ciągników SE różniła się zdecydowanie od modeli Premium. Na zdjęciu konsola modelu 6020 SE.
Od 1997 roku ciągniki można było wyposażyć w amortyzację TLS. Warto sprawdzić luzy w układzie zawieszenia.
Od 1997 roku ciągniki można było wyposażyć w amortyzację TLS. Warto sprawdzić luzy w układzie zawieszenia.
Pod maską zielonych ciągników pracują silniki PowerTech o pojemności 4,5 lub 6,8 l. Z każdą kolejną odsłoną traktorów wzrastała moc silnika. Od serii 6020  w traktorach można spotkać układ  wtryskowy common rail.
Pod maską zielonych ciągników pracują silniki PowerTech o pojemności 4,5 lub 6,8 l. Z każdą kolejną odsłoną traktorów wzrastała moc silnika. Od serii 6020  w traktorach można spotkać układ  wtryskowy common rail.

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii