Zmiany na czele firmy Steyr

Marka Steyr ma nowego szefa handlowego w Europie Petera Friisa. Peter Friis zastępuje na tym stanowisku Thierry Panadero, szefa ds. europejskiego handlu w nadrzędnej spółce CNH Industrial. To posunięcie jest częścią szerszej reorganizacji marek CNH w Europie.
Peter Friis dołączył do firmy w 1984 roku w Kopenhadze i może się poszczycić ponad 30-letnim doświadczeniem w CNH Industrial. Zanim w 2017 r. został mianowany szefem marketingu komercyjnego i rozwoju sieci w Case IH i Steyr Europe zajmował stanowiska w działach marketingu i handlu w Wielkiej Brytanii, Danii oraz krajach skandynawskich i bałtyckich.
– Jestem naprawdę podekscytowany podjęciem tego nowego wyzwania. Bycie częścią zespołu Steyr z pełnym zaangażowaniem w markę pozwoli nam rozwinąć potencjał Steyr, zapewniając stały wzrost w nadchodzących latach. Ta rola jest również okazją do bliższej współpracy z naszymi obecnymi i nowymi partnerami biznesowymi oraz zapewnienia najwyższej jakości usług i wsparcia dla naszych klientów – mówi Peter Friis.
– Peter zajmował coraz większe pozycje w naszej organizacji na różnych rynkach i na poziomie europejskim. Wnosi znaczące doświadczenie w zakresie sprzedaży, marketingu i rozwoju sieci i kierował projektem Steyr w ostatnich latach. Jestem przekonany, że jego pochodzenie i przywództwo pomogą w rozwoju Steyr w Europie –dodaje Thierry Panadero.
Strategia Transform 2 Win
Zarząd CNH Industrial potwierdza, że nadal mocno popiera strategię Grupy „Transform 2 Win”, czyli pięcioletniego planu finansowego 2020-2024 zaprezentowanego we wrześniu 2019 r. W ramach strategii „Transform 2 Win” CNH Industrial rozdzieli się na spółkę drogową (transportową) i pozadrogową (budowlaną i rolniczą), które mają odmienne wymagania regulacyjne i wymagania klientów. Oddzielona spółka pozdrogowa z przychodami z działalności za rok 2018 na poziomie 15,6 mld USD, będzie głównie firmą rolniczą (75% przychodów) wspieraną przez branżę budowlaną (19% przychodów). Pojazdy specjalne (6% przychodów) również pozostaną w spółce pozadrogowej.
Marki Case IH, New Holland i Steyr (marka premium) będą opierać się na swoich pozycjach rynkowych, dodatkowo wzmocnić asortyment produktów i poprawić dystrybucję oraz przyspieszyć inwestycje w działania automatyzacyjne i digitalizacyjne. Maszyny budowlane Case i New Holland Construction, a także maszyny do prac w kamieniołomach Astra, skoncentrują się na poprawie rentowności, uproszczeniu asortymentu i rosnącym udziale w poszczególnych segmentach zastosowań. Pojazdy obronne i gaszenie pożarów Magirus będą dalej rozwijać wiodącą w branży ofertę dla wyspecjalizowanej bazy klientów.