Reklama zniknie za 11 sekund

Topagrar.plZaloguj

Zmiany w ładowarkach Weidemann

Kolejne ulepszenia elektrycznej ładowarki Weidemann pokazano w trakcie targów EuroTier.

 

Jan Beba20 listopada 2016, 06:16

Produkowana seryjnie od kwietnia 2015 roku ładowarka eHoftrac 1160 podlega pierwszym usprawnieniom i dalszemu rozwojowi. Od 2017 roku w modelu montowany będzie mocniejszy akumulator AGM. Przy tym rodzaju akumulatora elektrolit wiąże się w matach z włókna szklanego. Dzięki zamkniętej skrzyni akumulatora uzyskujemy przy tym szczelny system. Akumulator jest mniej wrażliwy na temperaturę i emituje mniej ciepła podczas ładowania i pracy. 

System nie wymaga uzupełniania destylowanej wody. Standardowy akumulator ma moc 48 V i pojemność 240 Ah, opcjonalny akumulator odpowiednio 48 V i 310 Ah. Bateria AGM ma ładowarkę „Onboard”, dzięki czemu nie wymaga już żadnej ustalonej stacji ładującej w lokalnych zakładach. Ładowanie jest możliwe w każdym gnieździe 230 V przy obciążeniu prądem stałym 16 A. 

Uzupełnieniem gamy ładowarek Hoftrac jest model 1380. Kompaktowa konstrukcja, niski punkt ciężkości i mały promień skrętu, to najważniejsze wytyczne, jakie przyświecały konstruktorom. Model 1380 dysponuje 2 silnikami Perkins, jednym o mocy 31,4 kW (43 KM) i jednym o mocy 35,7 kW (49 KM). Nowa ładowarka Weidemann  może osiągać prędkość 20 km/h lub 30 km/h i mogą być wyposażone w 100% blokadę mechanizmów różnicowych. 

Zmian dokonano też w segmencie maszyn o wyższej mocy. Ładowarka kołowa i teleskopowa 4080/4080T oraz 5080/5080T spełniają wymagania bieżącej normy spalinowej (T4 final). Serię 40 można teraz wyposażyć w trzy różne silniki Perkins: 75 KM, 102 KM oraz 122 KM.Seria 50 ma do dyspozycji większy silnik 90 kW (122 KM). W przypadku obydwu wariantów silników przetwarzanie spalin odbywa się za pomocą DOC (katalizator oksydacyjny) w połączeniu z SCR-Kat (selektywna redukcja katalityczna). Roztwór mocznika (zwany również Diesel Exhaust Fluid DEF) jest wtryskiwany po DOC, miesza się ze spalinami, po czym dochodzi do jego reakcji z SCR-Kat. Zbiornik znajduje się na półwoziu przednim maszyny. W ładowarkach teleskopowych 4080T i 5080T są teraz montowane większe siłowniki przechyłu, co wpływa pozytywnie na siły wyrywające. W celu podłączania i odłączania urządzeń dodatkowych napędzanych hydraulicznie wszystkie nowe ładowarki kołowe i teleskopowe oferują szczególną funkcję: przycisk redukcji ciśnienia 3. obwodu sterowania jest dobrze dostępny na zewnątrz na ramieniu teleskopowym lub załadowczym. Dzięki temu jeszcze szybciej i skutecznie można wymieniać urządzenia dodatkowe. Funkcja działa przy włączonym zapłonie lub silniku. 

Fot. Beba, firmowe


1 z 3
W nowej ładowarce eHoftrac dodano m.in nowy akumulator marki AMG.

W nowej ładowarce eHoftrac dodano m.in nowy akumulator marki AMG.

2 z 3
Model 1380 dysponuje 2 silnikami Perkins, jednym o mocy 43 KM i drugim liczącym 49 KM.

Model 1380 dysponuje 2 silnikami Perkins, jednym o mocy 43 KM i drugim liczącym 49 KM.

3 z 3
Serię ładowarek 4080 i 5080 można teraz wyposażyć w silnik o mocy nawet 122 KM.

Serię ładowarek 4080 i 5080 można teraz wyposażyć w silnik o mocy nawet 122 KM.

Picture of the author
Autor Artykułu:Jan Beba
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy