Ta strona używa cookie w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki.

Zgadzam się

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Portal partner

Syngenta – stabilny udział w rynku

10.02.2018

Drukuj

Syngenta – stabilny udział w rynku

Artykuł dostępny

Od stycznia 2018 r. obowiązuje w regionie EAME (Europa, Afryka i Bliski Wschód) obowiązują 4 terytoria. Polska należy do terytorium Europy Północnej (ENT), w skład którego wchodzi 6 jednostek handlowych. Jedną z nich jest CU Central Europe, której częścią jest Polska, a także Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa, Estonia – mówił prezes Marek Łuczak. 
  

Udziały w rynku wiodących upraw

Rok 2017 był stabilny jeśli chodzi o sprzedaż nasion. W fungicydach nastąpił wzrost wartości sprzedaży w latach 2015–2017. Pod względem udziałów w rynku fungicydów zbożowych Syngenta zajmuje stabilne 3 miejsce – po BASF i Bayer – mówił Adam Ciaś – dyrektor sprzedaży Syngenta. W grupie fungicydów Tilt Turbo jest naszym koniem pociągowym, natomiast w regulatorach wzrostu nieprzerwanie jesteśmy liderem z naszym sztandarowym produktem – Moddus – dodał. W rynku rzepaku Syngenta zajmuje drugie miejsce w segmencie fungicydów. Naszym głównym produktem jest Toprex. W kukurydzy Syngenta dominuje i wiezie prym razem z firmą Bayer. Topowym produktem i liderem na rynku jest Lumax. 

Syngenta stawia na Internet

– Mamy 27,8 mln internautów. Z kolei 82% rolników deklaruje, że używa regularnie Internetu. Szukają głównie informacji o nowinkach technologicznych, prognozie pogody czy programach unijnych – mówiła Agnieszka Długosz-Trąbińska z firmy Syngenta. Agronetwork – pierwsza sieć blogerów w kraju. Rolnicy bardzo chętnie korzystają z materiałów poradnikowych video – podkreślała. Naszym flagowym produktem w Internecie jest serwis Infopole, który wprawdzie ma już 11 lat ale ciągle się rozwija.

r e k l a m a



Coraz trudniej jest rejestrować nowe produkty, ze względu na bardzo skomplikowane procesy rejestracyjne. W 2018 r. zamierzamy zarejestrować 10 rozwiązań w zbożach m.in. Bravo (chlorotalonil), Maxim Power, Plexeo (metkonazol), Traxos (herbicyd na 1-liść.), Moddus ME, Bravo Premium, Tern, Avoxa. W 2019 r. zaprawa Vibrance Star w zbożach. Z kolei w rzepaku Evure i Zetrola (graminicyd) czy Treso (fludioksonil).– mówiła Anna Bobińska – Head of Regulatory Central Europe.

Nowa era w segmencie fungicydów zbożowych

Najnowszymi produktami w segmencie fungicydów zbożowych są Elatus Era – zawiera solatenol (benzovindiflupyr) – 75 g/l i protiokonazol (150 g/l) oraz Elatus Plus zawierający czysty solatenol (100 g/l), który będzie dostępny tylko i wyłącznie pakietach handlowych tj. Elatus Plus Plexeo (Osadkowski) lub Elatus Plus Menara (Ampol-Merol) – mówił Łukasz Bojkowski z działu wsparcia Syngenta.

– Elatus Era cechuje się bardzo wysoką skutecznością przeciwko najważniejszym chorobom grzybowym w pszenicy, takich jak: septorioza paskowana liści, septorioza plew, brunatna plamistość liści (DTR),rdza brunatna, rdza żółta czy fuzarioza kłosów. W uprawie jęczmienia zakres zwalczanych chorób jest również szeroki i obejmuje m.in. plamistość siatkową jęczmienia, ramularię, fuzariozę kłosów – mówił Łukasz Bojkowski. Produkt Elatus Era rekomendowany jest w zabiegu T2, czyli drugim zabiegu fungicydowym. Optymalne okno stosowania przypada na fazę BBCH 37–39 (faza liścia flagowego). 

Polecane dla Ciebie:

article icon

Okres wczesnej ciąży – zagrożenia dla zarodka

Czytaj

Galeria zdjęć

Konferencja prasowa Syngenta
Konferencja prasowa Syngenta
Konferencja prasowa Syngenta
Konferencja prasowa Syngenta

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii