Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Copa-Cogeca – polityka promocji dla wszystkich!

04.05.2021

Drukuj

Copa-Cogeca – polityka promocji dla wszystkich!

r e k l a m a

Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje społeczne, poświęcone planowanym zmianom w polityce promocyjnej Unii Europejskiej po 2022 roku w kontekście strategii „Od pola do stołu”. Powinny się one zakończyć pod koniec czerwca. Ponieważ dyskusja wchodzi w decydującą fazę w Brukseli odbyło się posiedzenie parlamentarnej grupy poświęcone planowanym zmianom w polityce promocyjnej. Z ramienia Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych wziął w nim udział Jerzy Wierzbicki prezes Polskiego Zrzeszenia Hodowców Bydła Mięsnego. 

Skuteczna polityka promocji 


Zdaniem uczestników spotkania byłoby niezrozumiałe, gdyby Komisja Europejska zdecydowała się wykluczyć z promocji niektóre produkty rolne, takie jak wino czy mięso, gdyż są integralną część naszego kulinarnego dziedzictwa. - Polityka promocyjna UE jest doskonałym narzędziem promowania małych i średnich przedsiębiorstw oraz produktów unijnych rolników na szczeblu krajowym, europejskim i międzynarodowym. Niewiele osób wie, że nasze parmezany, camemberty, kiełbasy, szynki i wina są tak cenione na świecie między innymi dzięki polityce promocji. Jeśli wstrzymamy wsparcie dla niektórych produktów, takich jak mięso czy wino, przyniesie to po prostu korzyści dużym korporacjom międzynarodowym zdolnym do prowadzenia globalnego marketingu. Z drugiej strony, jakie przesłanie kierujemy do naszych kolegów hodowców i plantatorów winorośli, którzy codziennie pracują, aby ich gospodarstwa były bardziej zrównoważone? Z powodów politycznych zostałby wysłany szkodliwy sygnał, który przynosiłby skutki odwrotne do zamierzonych – powiedział Jerzy Wierzbicki, który w Copa-Cogeca jest przewodniczącym grupy roboczej „Promocja”.
 

Poparcie europosłów 

r e k l a m a


Podobne podejście do sprawy ma 64 europosłów, którzy podpisali się pod listem, w którym wzywają do wsparcia promocji całej produkcji rolnej. - Nie zmienia się skutecznej polityki, a europejska polityka promocji dowiodła swojej wartości. Nasi rolnicy są dotknięci COVID-19, Brexitem, sankcjami USA, musimy ich wspierać, utrzymując budżet na promocję bez wykluczania żadnego produktu, a w szczególności wspierając towary z naszym unijnym systemem oznaczeń geograficznych – powiedziała francuska eurodeputowana Irene Tolleret. 

Wspólny front 


Takie podejście jest wspierane przez Copa-Cogeca, ale także przez główne organizacje reprezentujące produkcję rolną (AREFLH, AVEC, CELCAA, CLITRAVI, EDA, EUROPATAT). Ich zdaniem nie można oszukiwać konsumentów i producentów, a stawką jest wizja naszego przyszłego systemu żywnościowego. Dlatego musimy odpowiedzieć sobie na pytanie czy zamierzamy porzucić część naszego kulinarnego dziedzictwa ukształtowanego przez pokolenia rolników na rzecz żywności syntetycznej? 
wk

Polecane dla Ciebie:

article icon

Rynek zbóż:pszenica znów będzie po 1000 zł?

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody