StoryEditor

„Europejski drób – w jakości siła” wyróżnione przez KE

Kampania promocyjna Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej została wyróżniona przez Komisję Europejską w czasie INFO DAY w Brukseli. To jeden z najlepszych programów promujących europejską żywność na świecie.
06.02.2018., 23:02h
Projekt Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej został wyróżniony przez Komisję Europejską w czasie INFO DAY w Brukseli. „Europejski drób – w jakości siła” został doceniony jako jeden z najlepszych projektów promocyjnych europejskiej żywności. “Enjoy, it’s from Europe” czyli “Smacznego, to z Europy” to hasło, pod którym realizowane są działania promocyjne. Na spotkanie przyjechało około 300 uczestników reprezentujących różne branże zainteresowane pozyskaniem finansowania dla programów promocji z UE w latach 2019-2021.
Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG przedstawił w Brukseli efekty działań prowadzonych na świecie od 2016 roku. Kampania „Europejski drób – w jakości siła” obejmuje rynek chiński, hongkoński, wietnamski i arabski. Celem nagrodzonej kampanii jest promocja wysokiej jakości europejskiego drobiu, produkowanego w systemie QAFP. Program w 80% dofinansowany jest ze środków unijnych i krajowych. Promocję utrudniła zmiana sytuacji na polskim rynku drobiarskim po pojawieniu się grypy ptaków w 2016 r. 
– Działania Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej w ostatnich latach w głównej mierze polegały na wspieraniu procesu otwierania nowych rynków na eksport polskiego i europejskiego drobiu – mówi Łukasz Dominiak – W najbliższych latach chcemy równie skutecznie realizować kampanię promującą polskie drobiarstwo zagranicą. Spotkanie w ramach INFO DAY było też doskonałą okazją do podsumowania misji wysokiego szczebla komisarza Phila Hogana, m.in. w Iranie i Arabii Saudyjskiej, realizowanej z udziałem przedstawiciela KRD-IG. Uznanie przez Komisję Europejską naszego działania za swego rodzaju wzorzec dla innych – spośród wielu podobnych projektów realizowanych obecnie przez unijne organizacje branżowe – traktuję nie tylko w kategorii osobistego osiągnięcia, ale przede wszystkim jako wysiłek całego zespołu, który udało nam się zbudować w KRD-IG oraz wspierających nas zakładów drobiarskich, a także współpracującej z nami agencji wdrażającej Partner of Promotion. Sukces nie byłby możliwy również bez dobrej współpracy i zrozumienia płynącego ze strony Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, za co chciałbym serdecznie podziękować. Jednoznaczny przekaz płynący z tego wydarzenia utwierdza nas w przekonaniu, że podążamy we właściwym kierunku.
 
Fundusze unijne przeznaczone na promocję i informację w 2017 r. wynosiły 142,5 miliony euro, a w 2020 r. mają wzrosnąć do 200 milionów euro.
al na podst. KRD-IG
fot. firmowe
Aneta Lewandowska
Autor Artykułu:Aneta Lewandowska Redaktorka portalu topagrar.com, zootechnik, specjalistka w zakresie hodowli zwierząt
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
25. kwiecień 2024 02:14