Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

A jednak! KSC inwestuje w Porcie Gdańsk

16.11.2017

Drukuj

A jednak! KSC inwestuje w Porcie Gdańsk

Artykuł dostępny

Krajowa Spółka Cukrowa i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. podpisały umowę dotyczącą dzierżawy nieruchomości pod budowę nowego terminalu przeładunkowo-wysyłkowego wraz z infrastrukturą dostępową, przeznaczoną do obsługi transportów cukru. Nowy obiekt powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie Nabrzeża Wiślanego, co umożliwi wpływanie i załadunek statków o dużej ładowności.

r e k l a m a

W ramach inwestycji Krajowa Spółka Cukrowa na terenach wydzierżawionych od portu wybuduje terminal przeładunkowo-wysyłkowy, w skład którego wchodzić będą: silos o  pojemności 50 tys. ton, pakownia cukru oraz magazyn logistyczny produktu gotowego o pojemności ok. 10 tys. ton. Inwestycja obejmie także budowę infrastruktury logistycznej wraz z niezbędnym zapleczem magazynowym.

O budowie terminalu pisaliśmy w numerze 10/2017 top agrar Polska.
– Budowa pierwszego terminalu cukrowego w Polsce daje nam możliwość sprzedaży eksportowej w trakcie kampanii na poziomie ok. 75 tys. ton cukru, dzięki czemu ograniczymy konieczność wynajmowania powierzchni w magazynach zewnętrznych, a silos w porcie będzie efektywnie wykorzystywany. Inwestycja umożliwi KSC realizację wysyłek eksportowych poza UE przez port na poziomie ok. 300 tys. ton cukru rocznie – mówi Henryk Wnorowski, Prezes Zarządu KSC.

Nowy terminal cukrowy Krajowej Spółki Cukrowej S.A. umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz auto-silosami. Przylegająca do niego nowoczesna infrastruktura przeładunkowo-wysyłkowa pozwoli na sprzedaż cukru w workach polipropylenowych układanych zarówno w kontenerach, jak i ładowniach statków konwencjonalnych.


Polecany artykuł

Oficjalne wyniki wyborów parlamentarnych 2019

Na terenie inwestycji przewidziano parking dla 37 samochodów ciężarowych, zaprojektowany w taki sposób, aby wyeliminować krzyżowanie się dróg samochodów ciężarowych i osobowych. W jego sąsiedztwie znajdzie się także depot kontenerowy, umożliwiający składowanie blisko 130 kontenerów. Rozbudowę oraz modernizację przejdą też odpowiednie elementy infrastruktury kolejowej, potrzebne do realizacji transportów za pośrednictwem terminalu.

Przypomnijmy, że Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zarządza nieruchomościami i infrastrukturą portową, w skład której wchodzi osiem nabrzeży o łącznej długości ponad 20 km. Port podzielony jest na dwie części: port wewnętrzny usytuowany wzdłuż Martwej Wisły i kanału portowego oraz port zewnętrzny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej.
W porcie wewnętrznym znajdują się: terminal kontenerowy, baza i terminal dla promów pasażerskich oraz statków ro-ro, bazy przeładunku samochodów osobowych i owoców cytrusowych, baza do obsługi siarki oraz innych ładunków masowych, baza przeładunku fosforytów. W porcie zewnętrznym znajdują się natomiast specjalistyczne bazy przeładunku surowców energetycznych: paliw płynnych, węgla oraz gazu płynnego. W tej części zlokalizowany jest również nowoczesny głębokowodny terminal kontenerowy DCT.
Na podst. informacji KSC opr. pł
fot. firmowe

Polecane dla Ciebie:

article icon

Rzecznik Praw Obywatelskich upomina się o rolników oczekujących na rozpatrzenie przez ARiMR wniosków

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody