StoryEditor

Polski drób ma już przedstawicielstwo w Chinach

W Szanghaju oficjalnie otwarto przedstawicielstwo polskiej branży drobiarskiej w Chinach. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie nawiązać kontakty handlowe w zakresie eksportu mięsa w ten rejon świata.
27.09.2016., 12:09h

Mamy swoje przedstawicielstwo
Wreszcie, po długich staraniach uroczyście otwarto przedstawicielstwo polskiej branży drobiarskiej w Chinach, wydarzenie odbyło się 23 września br. Jak twierdzi krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza (KRD-IG )(prowadząca ten projekt), jest to kolejny ważny krok w kierunku zwiększenia eksportu rodzimych wyrobów na tamtejszy rynek. Głównymi zadaniami placówki będą m.in. dalsza budowa relacji między polskimi producentami a przedsiębiorcami oraz instytucjami rządowymi w Chinach oraz gromadzenie i analiza danych rynkowych.

Długa droga i liczne starania
Dla eksportu polskiego mięsa drobiowego zwiększanie eksportu, w tym także do Chin jest jedną z ważniejszych kwestii dla polskiej branży drobiarskiej. W tym celu, między innymi, w ramach trzyletniej kampanii współfinansowanej przez Unię Europejską – „Europejski Drób w Jakości Siła” działania prowadziła KRD-IG. Dzięki temu możliwe było podpisanie memorandum z Chińskim Stowarzyszeniem Kontroli i Kwarantanny Towarów Importowanych oraz Eksportowanych (CIQA), które usprawni rozwój polskiego eksportu na tamtejszy rynek. Kamieniem milowym w polsko-chińskich relacjach eksportowych było także porozumienie w sprawie kontroli substancji niepożądanych w produktach drobiowych trafiających na tamtejszy rynek podpisane w czasie ostatniej wizyty prezydenta Chin w Polsce.

Polska jest jedynym dostawcą drobiu do Chin!
- Polskie mięso drobiowe cieszy się w Azji coraz większą popularnością - jesteśmy obecnie jedynym dostawcą drobiu z Europy na rynek Chin. W ubiegłym roku wartość eksportu rodzimych produktów drobiowych na rynek chiński przekroczyła 105 mln zł, a dzięki dalszej współpracy może wzrosnąć nawet do 2 mld zł. (…) Wierzymy, że otwarcie oficjalnego przedstawicielstwa polskiego sektora drobiarskiego w Szanghaju przyczyni się do wzrostu liczby zakładów eksportujących do Chin, zwiększy wiedzę na temat wysokiej jakości polskiego drobiu, a także wspomoże rozwój kontaktów biznesowych z chińskimi partnerami. Jesteśmy przekonani, że na tej kanwie uda się nam zbudować nie tylko silną pozycję krajowego sektora drobiarskiego. Ponadto, biorąc pod uwagę fakt, iż otwarcie Przedstawicielstwa przez polską organizację branżową, jest pierwszą tego typu inicjatywą w Chinach, mamy nadzieję, iż pozostałe branże sektora spożywczego zainteresowane eksportem do Państwa Środka, pójdą naszym śladem – mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa.   Oprac. ag

 

Aleksandra Galus
Autor Artykułu:Aleksandra Galus

redaktor, specjalista ds. automatyzacji treści

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
24. kwiecień 2024 09:23