Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

POHiD krytykuje ministra rolnictwa za zarzuty pod adresem sieci handlowych

11.09.2020

Drukuj

POHiD krytykuje ministra rolnictwa za zarzuty pod adresem sieci handlowych

Artykuł dostępny

r e k l a m a

Przypomnijmy, że Ardanowski w czwartek zarzucił sieciom handlowym ograbianie dostawców. Skrytykował detalistów za ich politykę względem producentów żywności i rolników, w tym za przerzucanie kosztów pod postacią opłat półkowych. Dostało się także samemu POHiD-owi, który, jak stwierdził Ardanowski, "nie jest żadną organizacją polską, jest to zbiór zagranicznych firm, które handlują w Polsce i narzuciły pewien styl postępowania od wielu, wielu lat, bo państwo było słabe, dostawcy byli słabi, a rolnicy rozproszeni". Więcej TUTAJ.

W piątkowym oświadczeniu POHiD napisał, że Ardanowski "odnosił się do nieuczciwych praktyk sieci handlowych, podczas gdy sieci wypracowały w dialogu z dostawcami model współpracy biznesowej, działając zgodnie z obowiązującym prawem i w interesie wszystkich stron". - Nie można również pominąć miliardów złotych inwestycji każdego roku, które sieci handlowe dokonują w naszym kraju, napędzając polską gospodarkę - zaznaczył POHiD.

r e k l a m a

Organizacja podkreśliła w komunikacie, że zrzeszonej w nim firmy - takie jak m.in. Jeronimo Martins (Biedronka), Lidl, Carrefour, Kaufland czy Auchan - "są kluczowym partnerem dla około 5 tys. krajowych producentów", a "90 proc. oferowanych w sieciach produktów to produkty rodzime". - Sieci handlowe są motorem rozwoju rynku żywności ekologicznej. Firmy zrzeszone w POHiD aktywnie wspierają proces transformacji polskiego rolnictwa i przejścia od konwencjonalnych metod uprawy i hodowli do biorolnictwa. Przyznają m.in. granty na rozwój gospodarstw ekologicznych - podkreśliła organizacja.

- Sieci handlowe  podejmują działania  mające na celu skracanie łańcucha dostaw od rolnika do sklepu. Dokładają też wszelkich starań o rozwój asortymentu produktów regionalnych pochodzących od lokalnych firm wytwórczych. Kreują nowe trendy i innowacje w ramach marek własnych. Otwierają w ten sposób polskim producentom i dostawcom drogę na międzynarodowe rynki, promując polską żywność i polskie rolnictwo poza granicami naszego kraju i podkreślając wysoką jakość tych produktów. Wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem sieci skupionych w POHiD przekracza 10 mld zł rocznie - czytamy w oświadczeniu POHiD.
Organizacja podkreśliła także, iż "w ramach wsparcia firmy zrzeszone w POHiD, m.in. firma Lidl, wymieniona przez ministra Ardanowskiego, wspierają promocję polskich jabłek poprzez stałą współpracę ze Stowarzyszeniem Sady Grójeckie".

Polecany artykuł

Ardanowski zarzuca sieciom handlowym ograbianie dostawców, porównuje sklepy Lidla do stodoły

- Podobną inicjatywą realizowaną przez firmy POHiD jest współpraca i promocja mięsa wieprzowego Rasa Puławska. Podobnie jest z inna wymienioną przez ministra z nazwy siecią handlową, Biedronka, która niedawno ruszyła z akcją „Kupuj, co polskie” promując produkty produkowane, przetwarzane lub konfekcjonowane w naszym kraju. Tego, że klienci Biedronki w ciągu zaledwie dwóch tygodni tej akcji kupili produkty warte niemal 1,6 mld zł też minister nie zauważa. POHiD aktywnie wspiera i bierze udział w kampaniach promujących polskie produkty takich, jak Produkt polski, Polska smakuje, Prosto z polskiej wsi, realizowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - czytamy w komunikacie POHiD.

Źródło: Wiadomości Handlowe
Agrarsklep

top agrar Polska – dwuletnia prenumerata + Program Ochrony Roślin Rolniczych

top agrar Polska – dwuletnia prenumerata + Program Ochrony Roślin Rolniczych

Płacisz tylko

299,00 zł SPRAWDŹ

Widziałeś już nasze video "Jakie plany zawodowe ma minister Ardanowski?"?

Polecane dla Ciebie:

article icon

Rynek zbóż: Turcja znosi cła importowe, będzie się działo!

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody