Reklama zniknie za 11 sekund

Topagrar.plZaloguj
Strona główna>Artykuły>Prawo>Aktualności>

Polacy polubili cydry i radlery

Obrazek

Polacy rozsmakowali się w cydrach i radlerach. Najwyraźniej nisza, jaką stanowią piwa wzbogacane owocowym, słodkim sokiem oraz alkohol z jabłek znalazły swoich fanów. Sięgają po nie głównie ci, którzy nie lubią gorzkawego klasycznego smaku piwa.

Aleksandra Galus21 lipca 2015, 04:04

Duże znaczenie ma też wzbogacenie oferty takich na półce w sklepie. Jeszcze do niedawna oferta piw w Polsce była dość jednolita smakowo. Teraz producenci podkręcają modę na cydry i radlery, serwując coraz to bardziej wyszukane smaki.

Według statystyk, Polska jest znaczącym konsumentem piwa na świecie. Rocznie pijemy średnio 3 mld litrów piwa. Rynek piw jest jednak już bardzo nasycony, konieczność znalezienia nowej odmiany piwa staje się bardzo trudna, dlatego producenci wymyślają nowatorskie produkty. - Rynek piwa w Polsce jest bardzo nasycony, dlatego zarówno konsumenci, jak i producenci szukają nowych produktów - powiedział Wojciech Bońkowski, znawca trunków. Moda na picie orzeźwiających piw owocowych oraz cydrów jest widoczna jeszcze bardziej niż przed rokiem, jednak eksperci zwracają uwagę, że mimo to sprzedaż tych napojów alkoholowych nadal stanowi tylko 10 proc. całego rynku piwa. - Cydr jeszcze stanowi małą kategorię alkoholu. W zeszłym roku Polacy wypili około 10 mln litrów cydru. Na tle innych lekkich alkoholi można powiedzieć, że to jest niszowe zjawisko, które jest interesujące ze względu na swój dynamiczny wzrost wynikający również z tego, że baza była bardzo mała - jeszcze pięć lat temu te produkty w ogóle nie istniały - powiedział Bońkowski. Bardzo możliwe, że sprzedaż tych produktów będzie wzrastać.
 
Warto podkreślić, że cydr i radler to są dwa różne produkty. Cydr ma bardzo długą, choć przerywaną, tradycję, również w Polsce. Jest to naturalny alkohol z jabłek, w zasadzie wino jabłkowe - coś, co w wielu krajach w Europie jest produkowane nie od setek, a od tysięcy lat. Natomiast radler jest produktem współczesnym. Jak kwituje Bońkowski, choć między tymi produktami są fundamentalne różnice, i w jednym, i w drugim przypadku zbliżone są nuty i smaki owocowe trunku oraz typ konsumenta.  oprac. ag, na podst. PAP

Fot. E. Cisłak


Picture of the author
Autor Artykułu:Aleksandra Galus
Pozostałe artykuły tego autora

Ważne Tematy