Reklama zniknie za 11 sekund

Strona główna>Artykuły>Prawo>Aktualności>

Świat, jaki lubisz. Klimat, który Ci odpowiada

Obrazek

Wyobraźmy sobie żywność produkowaną przy minimalnym wykorzystaniu wody lub zasobów energetycznych i technologię pozwalającą na sprawdzenie, jaki wpływ na środowisko mają nasze zakupy... Albo ogrzewanie przestrzeni publicznych przy użyciu czystej energii, której źródłem są ruchy ciała przechodniów. Brzmi jak fantazja? Nie do końca.

2 stycznia 2014, 09:58

Są to tylko niektóre z przyjaznych dla środowiska rozwiązań, jakie pojawiły się w ramach kampanii „Świat, jaki lubisz. Klimat, który Ci odpowiada”. Ogólnoeuropejska kampania była zaproszeniem do dzielenia się najlepszymi rozwiązaniami na rzecz ochrony klimatu. Kampania, skupiona w pięciu obszarach — podróży i transportu, budownictwa i mieszkalnictwa, produkcji i innowacji, zakupów i odżywiania oraz ponownego wykorzystywania i recyklingu — przyniosła owoce w postaci innowacyjnych i opłacalnych rozwiązań pokazujących, w jaki sposób Europejczycy starają się chronić klimat w codziennym życiu.

- W całej Europie jak grzyby po deszczu pojawiają się już pomysłowe rozwiązania i konkretne projekty dotyczące społeczeństwa wykorzystującego technologie niskoemisyjne. Pokazują one, że działania na rzecz ochrony klimatu sprzyjają oszczędzaniu, tworzeniu miejsc pracy i wzrostowi gospodarczemu. Naszym zadaniem jest teraz sprawić, by rozwiązania te stały się normą i stworzyć świat, jaki lubimy i klimat, jaki nam odpowiada! – stwierdziła Connie Hedegaard Komisarz ds. działań w dziedzinie klimatu.

e-abi



Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)