🔔 Letnia promocja - prenumerata za 1 zł
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Unijna polityka promocji - organizacje eko atakują hodowców, żądają zakazu promocji mięsa i mleka

21.06.2021

Drukuj

Unijna polityka promocji - organizacje eko atakują hodowców, żądają zakazu promocji mięsa i mleka

r e k l a m a

W Unii Europejskiej trwa obecnie przegląd polityki promocji. Komisja Europejska przeprowadza konsultacje społeczne, poświęcone planowanym zmianom w tej polityce po 2022 roku w kontekście strategii „Od pola do stołu”. Konsultacje powinny zakończyć się 23 czerwca.

Dyskusja dała pretekst organizacjom ekologicznym oraz promującym wegański styl żywienia do ataków na sektor hodowlany. W opublikowanym na portalu Gazeta.pl artykule autorstwa aktywisty ProVeg Polska, można przeczytać m.in. że:

  • przemysłowa hodowla zwierząt niszczy klimat i środowisko na ogromną skalę, zaś nadmierna konsumpcja jest szkodliwa dla zdrowia,
  • w obliczu kryzysu klimatycznego nie powinniśmy finansować promocji mięsa i nabiału.

Także Greenpeace Polska namawia do podpisywania apelu, w którym domaga się, aby z „unijnej skarbonki” nie wydawać pieniędzy na promocję szkodliwej konsumpcji. 


- Miliony z tej skarbonki są wydawane na promowanie czegoś, co szkodzi naszemu zdrowiu, środowisku i zwierzętom - mięsa i nabiału. Dlatego domagamy się od Unii Europejskiej, by zaprzestała wydawania pieniędzy (naszych pieniędzy!) na szkodliwą promocję nadmiernej konsumpcji mięsa i nabiału i zadbała o zdrowie swoich mieszkańców i planety – pisze organizacja Dominika Sokołowska z Greenpeace Polska.

r e k l a m a


Polityka promocji musi być zrównoważona

Polskie organizacje rolnicze zwracają uwagę, że już teraz znaczna część środków z polityki promocji jest przeznaczona na produkty ekologiczne i ten trend będzie kontynuowany.

Polecany artykuł

Organizacje rolnictwa: trzeba promować mięso, a nie usuwać je z talerza

- Nasze pieniądze inwestowane w ramach Wspólnej Polityki Rolnej powinny wspierać transformację produkcji zwierzęcej w kierunku produkcji zrównoważonej. Polityka promocji powinna wspierać tę transformację tak, jak Komisja Europejska zaproponowała w strategii „Od pola do stołu” – mówi Jerzy Wierzbicki z Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego i przewodniczący grupy roboczej „Promocja” Copa-Cogeca.


Konferencja w Parlamencie Europejskim

Agrarsklep

top agrar Polska – roczna prenumerata

top agrar Polska – roczna prenumerata

Płacisz tylko

198,00 zł SPRAWDŹ

Z inicjatywy eurodeputowanej Elsi Katainen (grupa polityczna „Renew Europe- Odnowienie”) w Brukseli odbyło się spotkanie pt: „Bioróżnorodność, zmiany klimatyczne, zrównoważony rozwój” na temat przyszłości polityki promocyjnej UE. Debata koncentrowała się na promocji produktów zwierzęcych. Jej uczestnicy podkreślili, że wykluczenie mięsa z unijnych działań promocyjnych nie ma sensu zarówno z punktu widzenia zrównoważoności produkcji, jak i jej konkurencyjności.


Wspierać konkurencyjność i eksport

Organizator wydarzenia, eurodeputowana Elsi Katainen, uznała, że ​​ - Musimy zabezpieczyć kluczowy cel polityka promocji, czyli wspieranie konkurencyjności i eksportu europejskiej żywności. Zamiast wyłączać określone produkty z polityki promocyjnej, powinniśmy używać jej jako narzędzie do stymulowania zrównoważonej produkcji od warzyw po zwierzęta gospodarskie. Kluczem jest, aby polityka promocyjna bardziej atrakcyjna i dostępna dla małych i średnich gospodarstw – powiedziała Elsi Katainen.

Na konferencji zaprezentowano wiele przykładów udanych programów promocji pochodzenia zwierzęcego, które przyczyniły się do poprawy konkurencyjności produktów rolnych z UE.

- Promocja jest niezwykle ważna abyśmy w zglobalizowanej gospodarce, tak abyśmy mogli konkurować z Brazylią, USA czy Kanadą czy innymi krajami trzecimi – powiedział Erik Kam z Duńskiej Rady ds. Rolnictwa.

Powtarzając ten argument, Birthe Steenberg, sekretarz generalny AVEC reprezentująca unijny sektor drobiarski, dodała: - Promocja jest niezbędna, ponieważ unijne produkty konkurują z tańszymi produktami z krajów trzecich, które nie spełniają norm tak wysokich jak unijne. A tendencja ta nieuchronnie zostanie wzmocniona wdrożeniem Zielony Ład.


Walor zdrowotny

Podczas konferencji zwrócono także uwagę, na ważną rolę mięsa w zbilansowanej diecie.

- Czerwone mięso i nabiał to pokarmy bogate w składniki odżywcze. Jeśli zostaną znacznie zredukowane lub wręcz wykluczone z naszej diety, spowoduje to większe obciążenia chorobami zarówno w Europie, jak i na świecie. W szczególności dotknie to kobiety, dzieci i osoby starsze, które będą zmagać się z niedokrwistością spowodowaną niedoborem żelaza, upośledzeniem wzrostu dzieci, osteoporozą i sarkopenią - powiedziała Alice Stanton, profesor farmakologii sercowo-naczyniowej w Royal College of Chirurdzy.


Kluczowy element

Copa-Cogeca podkreśla, że jesteśmy teraz w kluczowym momencie, w którym UE będzie musiała zdecydować, czy chce wspierać zrównoważone rolnictwo wraz z jej bogatym dziedzictwem kulinarnym czy woli się poddać bezpodstawnym przekonaniom ideologicznym i zgodzić na import produktów o niższej jakości z krajów trzecich. wk


Widziałeś już nasze video "Dr Ryszard Kujawiak: Jesteśmy przyzwyczajeni do pracy w trudnych warunkach"?

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody