🔔 Letnia promocja - prenumerata za 1 zł
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Jacek Zarzecki przewodniczącym FPMW

10.07.2021

Drukuj

Jacek Zarzecki przewodniczącym FPMW

r e k l a m a

Fundusz Promocji Mięsa Wołowego otrzymuje spore pieniądze na tzw. promocję wołowiny na rynku krajowym i międzynarodowym. Co wchodzi w takie działania i jaki pomysł na promocję ma Jacek Zarzecki?

– W ramach działań FPMW zamierzam kontynuować działania mające na celu wzrost spożycia wołowiny w kraju oraz promować ją za granicą, jako pochodzącą ze zrównoważonej produkcji. Zależy nam szczególnie na rynkach krajów trzecich. Chcemy aby fundusze były wykorzystywane na szkolenia dla hodowców, promocję hodowli bydła mięsnego i praktyki związane ze zrównoważoną produkcją, dobrostanem zwierząt, ale także rozwojem rolnictwa ekologicznego oraz rolniczego handlu detalicznego – zaznacza Zarzecki i podkreśla, że warto te dwa ostatnie prowadzić jednotorowo, aby właśnie wołowina ekologiczna była sprzedawana ścieżką krótkiego łańcucha dostaw żywności, a u hodowcy w kieszeni zostawałaby cała marża. 

Jacek Zarzecki oczekuje, że niebawem zmienią się przepisy dotyczące RHD, tak aby dozwolony limit sprzedaży był zwiększony (obecnie można sprzedać nieco powyżej 2 ton mięsa) i podniesiono ponownie kwotę wolną od podatku do 60 lub 80 tys. zł z obecnych 40 tys. zł. 

Wszystkie szczegółowe założenia wykorzystania środków promocji wpisują się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu i strategii „od pola do stołu”. 

– Musimy te środki mądrze wykorzystać, żeby zacząć na rynkach konkurować, nie ceną i ilością, ale przede wszystkim jakością, bo nasza wołowina jest naprawdę dobra – tłumaczy Zarzecki. Według niego Zielony Ład i promocja małych i średnich gospodarstw raczej stanowi szansę na rozwój dla mniejszych, niż ograniczenie w produkcji. Podkreśla ponadto, że musimy już teraz zacząć zmieniać podejście, szukać dobrych praktyk i łatwych rozwiązań dla rolników, żeby nie było za późno. W innym wypadku może się zdarzyć tak, że wszystkie inne kraje pójdą z duchem przemian, a my zostaniemy w tyle z tonami wołowiny i niską ceną dla rolników. 

Wiceprzewodniczącym Funduszu Promocji Mięsa Wołowego został Jerzy Wierzbicki z PZPBM i Krzysztof Borkowski z UPEMI, a sekretarzem Jerzy Rey ze Związku Polskie Mięso. 

dkol 

r e k l a m a


Widziałeś już nasze video "Simental mięsny, limousine i angus na Opolszczyźnie: co się teraz opłaca?"?

Polecane dla Ciebie:

article icon

Walka z dzikami trwa - nadal nie ma skutecznej strategii redukcji populacji

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody