Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

#Februdairy, czyli luty miesiącem producentów mleka

29.01.2018

Drukuj

#Februdairy, czyli luty miesiącem producentów mleka

Artykuł dostępny

Nowa inicjatywa ma na celu zapełnienie mediów społecznościowych dobrymi wiadomościami o produkcji mleka. Hodowcy bydła mają przez 28 dni lutego, codziennie dzielić się ze swoimi znajomymi, rodziną i konsumentami pozytywnymi, prawdziwymi informacjami o hodowli bydła z użyciem tagu #Februdairy (czyli połączenia angielskich słów “luty” oraz “mleczarstwo”).

r e k l a m a

Na pomysł wpadli przedstawiciele branży mleczarskiej już wiele miesięcy temu, jednak dopiero wpis na Twitterze dr Jude Capper, brytyjskiej Kobiety Roku Mleczarstwa 2017, przekonał hodowców i przetwórców, że to wspaniały pomysł.



Polecany artykuł

Czy aktualne ceny mleka gwarantują zysk? Rolnicy informują



























źródło: Twitter.com

"Niech #Februdairy wydarzy się w tym roku. 28 dni, 28 pozytywnych mleczarskich postów. Od ślicznych cieląt i placuszków z serem do wojowniczych byków i soczystych wołowych burgerów – kto się przyłączy?"

Dr Capper jest niezależnym konsultantem doradzającym hodowcom w temacie zrównoważonego rolnictwa.
– Zawsze, gdy rozmawiam z rolnikami mówię im, że na jedną negatywną informację o branży mleczarskiej potrzeba do równowagi aż pięciu dobrych – mówi dr Capper – Akcja #Februdairy ma polegać na postowaniu, udostępnianiu i przekazywaniu sobie pozytywnych wiadomości o hodowli bydła, o tym jak to robimy i dlaczego. Ten prosty sposób nie wymaga wiele czasu, pieniędzy czy pisania listów do mediów. Każdy może się w to zaangażować.

Według dr Capper dobrym pomysłem jest dodawanie zdjęć lub krótkich filmów, które pokażą w dobrym świetle codzienne życie na gospodarstwie.
– Często ludzie, którzy są przeciwni hodowli krów mlecznych nie widzieli jej nigdy z bliska. Nie uwierzą, że na gospodarstwie nie dzieją się złe rzeczy. Krótkie wideo jest idealnym sposobem na prezentację i każdy może je zrobić.

Tutaj przedstawiamy listę rad dr Jude Capper o tym, jak rozmawiać o mleczarstwie:
  1. Odpowiedzi powinny być pozytywne, krótkie i przedstawiać fakty. Kluczowym jest, żeby być szczerym, otwartym i jasno mówić o tym, jak sprawa wygląda. Długie, techniczne wypowiedzi dezorientują odbiorców i zniechęcą ich do rozmowy.   
  2. Odpowiadaj i prowokuj rozmowę delikatnymi pytaniami. Wielu ludzi może zadać pytanie i naszym obowiązkiem jest odpowiedzieć, kiedy ktoś na to czeka.
  3. Nie odpowiadaj wszystkim. Niektórzy ludzie są nieuprzejmi i nie da się do nich dotrzeć – odpowiadanie im to często strata czasu.
  4. Pozbądź się oczywistych kłamstw używając dowodów (np. zdjęć, wideo, artykułów) w taki sposób, żeby rozwiać wszelkie nieprawdziwe informacje, które pojawiają się w internecie.
  5. Nie blokuj innych użytkowników. Zablokowani pomyślą, że nie potrafisz z nimi rozmawiać lub masz coś do ukrycia. Jednak jeśli ktoś używa nieakceptowalnego języka lub nie jest zainteresowany poważną dyskusją, zakończ rozmowę lub ją ukryj.

Często hodowcy na całym świecie muszą walczyć z fake newsami i nieprawdziwymi obawami konsumentów. Akcja #Februdairy może skutecznie pomóc rozwiać ich wątpliwości i przekonać ludzi spoza rolnictwa, że dobrze prowadzone gospodarstwo mleczne jest bezpieczne i komfortowe dla krów, a mleko jest zdrowym i wartościowym produktem.
My się przyłączamy, a Wy?

al na podst. Farmers Weekly
fot. Sierszeńska

Polecane dla Ciebie:

article icon

Geograficzny układ cen pszenicy w Polsce

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody