Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a
Strona główna>Artykuły>Bydło>Bydło mleczne>

#Februdairy, czyli luty miesiącem producentów mleka

Obrazek

Obawy konsumentów, zamienniki mleka i mięsa, fake newsy o hodowli – to jedne z wielu problemów, z którymi radzą sobie hodowcy. A gdyby tak ocieplić wizerunek producentów mleka? Zobacz, o co chodzi w akcji #Februdairy i przyłącz się!

Aneta Lewandowska29 stycznia 2018, 10:35
Nowa inicjatywa ma na celu zapełnienie mediów społecznościowych dobrymi wiadomościami o produkcji mleka. Hodowcy bydła mają przez 28 dni lutego, codziennie dzielić się ze swoimi znajomymi, rodziną i konsumentami pozytywnymi, prawdziwymi informacjami o hodowli bydła z użyciem tagu #Februdairy (czyli połączenia angielskich słów “luty” oraz “mleczarstwo”).

Na pomysł wpadli przedstawiciele branży mleczarskiej już wiele miesięcy temu, jednak dopiero wpis na Twitterze dr Jude Capper, brytyjskiej Kobiety Roku Mleczarstwa 2017, przekonał hodowców i przetwórców, że to wspaniały pomysł.





























źródło: Twitter.com

"Niech #Februdairy wydarzy się w tym roku. 28 dni, 28 pozytywnych mleczarskich postów. Od ślicznych cieląt i placuszków z serem do wojowniczych byków i soczystych wołowych burgerów – kto się przyłączy?"

Dr Capper jest niezależnym konsultantem doradzającym hodowcom w temacie zrównoważonego rolnictwa.
– Zawsze, gdy rozmawiam z rolnikami mówię im, że na jedną negatywną informację o branży mleczarskiej potrzeba do równowagi aż pięciu dobrych – mówi dr Capper – Akcja #Februdairy ma polegać na postowaniu, udostępnianiu i przekazywaniu sobie pozytywnych wiadomości o hodowli bydła, o tym jak to robimy i dlaczego. Ten prosty sposób nie wymaga wiele czasu, pieniędzy czy pisania listów do mediów. Każdy może się w to zaangażować.

Według dr Capper dobrym pomysłem jest dodawanie zdjęć lub krótkich filmów, które pokażą w dobrym świetle codzienne życie na gospodarstwie.
– Często ludzie, którzy są przeciwni hodowli krów mlecznych nie widzieli jej nigdy z bliska. Nie uwierzą, że na gospodarstwie nie dzieją się złe rzeczy. Krótkie wideo jest idealnym sposobem na prezentację i każdy może je zrobić.

Tutaj przedstawiamy listę rad dr Jude Capper o tym, jak rozmawiać o mleczarstwie:
  1. Odpowiedzi powinny być pozytywne, krótkie i przedstawiać fakty. Kluczowym jest, żeby być szczerym, otwartym i jasno mówić o tym, jak sprawa wygląda. Długie, techniczne wypowiedzi dezorientują odbiorców i zniechęcą ich do rozmowy.   
  2. Odpowiadaj i prowokuj rozmowę delikatnymi pytaniami. Wielu ludzi może zadać pytanie i naszym obowiązkiem jest odpowiedzieć, kiedy ktoś na to czeka.
  3. Nie odpowiadaj wszystkim. Niektórzy ludzie są nieuprzejmi i nie da się do nich dotrzeć – odpowiadanie im to często strata czasu.
  4. Pozbądź się oczywistych kłamstw używając dowodów (np. zdjęć, wideo, artykułów) w taki sposób, żeby rozwiać wszelkie nieprawdziwe informacje, które pojawiają się w internecie.
  5. Nie blokuj innych użytkowników. Zablokowani pomyślą, że nie potrafisz z nimi rozmawiać lub masz coś do ukrycia. Jednak jeśli ktoś używa nieakceptowalnego języka lub nie jest zainteresowany poważną dyskusją, zakończ rozmowę lub ją ukryj.

Często hodowcy na całym świecie muszą walczyć z fake newsami i nieprawdziwymi obawami konsumentów. Akcja #Februdairy może skutecznie pomóc rozwiać ich wątpliwości i przekonać ludzi spoza rolnictwa, że dobrze prowadzone gospodarstwo mleczne jest bezpieczne i komfortowe dla krów, a mleko jest zdrowym i wartościowym produktem.
My się przyłączamy, a Wy?

al na podst. Farmers Weekly
fot. Sierszeńska


Picture of the author
Autor Artykułu:Aneta Lewandowska
Pozostałe artykuły tego autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)