Reklama zniknie za 11 sekund

Topagrar.pl
Strona główna>Artykuły>Technika>Ciągniki>

8S – nowa seria traktorów Massey Ferguson

Obrazek

Cztery traktory o mocy maksymalnej od 225 do 285 KM tworzą zupełnie nową serię 8S. Massey Ferguson stawia na modele proste, niezwykle komfortowe i połączone w sieć maszyn.

Jan Beba24 września 2020, 09:38

Po siedmiu latach testów na całym świecie i konsultacjach z rolnikami francuski producent prezentuje nową serię wydajnych ciągników 8S. – Nasza wizjonerska koncepcja MF Next zaprezentowana po raz pierwszy na targach Agritechnica w 2019 roku, stała się obecnie rzeczywistością. W wypuszczamy na rynek nowy traktor, ale także wyznaczamy nową erę dla naszej marki – mówi Thierry Lhotte, wiceprezes i dyrektor zarządzający Massey Ferguson na Europę i Bliski Wschód.

Cztery nowe modele ciągników serii MF 8S (MF 8S.205, MF 8S.225, MF 8S.245, MF 8S.265) charakteryzują się unikalną instalacją kabiny/silnika „Protect-U” oraz konstrukcją „neo-retro”. Zbudowane na rozstawie osi 3,05 m oferują maksymalną moc od 205 do 265 KM, a dzięki systemowi zarządzania mocą silnika (EPM – Engine Power Management) jednostki generują o 20 KM więcej.

Silnik AGCO Power

Pod maską znajdziemy najnowsze 6-cylindrowe silniki AGCO Power Stage V o pojemności 7,4-litra. Maksymalny moment obrotowy generowana już przy 1000 obr./min jest stały aż do 1500 obr./min – zapewniając wysoką wydajność przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co zmniejsza zużycie paliwa o 10% i hałas nawet o 6 dB. System oczyszczania spalin All-In-One obejmuje układ SCR z katalizatorem sadzy (SC) nie wymaga stosowania aktywnego filtra cząstek stałych (DPF) ani turbosprężarki o zmiennej geometrii (VGT).

Charakterystyczny design „Protect-U” z 24 cm. szczeliną między kabiną a elementami silnika odróżnia ciągniki MF 8S na tle innych. Oprócz redukcji temperatury wewnętrznej, hałasu i wibracji przenoszonych do kabiny, unikalna, hermetyczna pozycja silnika poprawia chłodzenie i osiągi. Powietrze zasysane ze środka ciągnika, za silnikiem, jest czystsze niż pobierane z pozycji standardowej. To czyste powietrze pomaga zmniejszyć obciążenie głównego filtra powietrza, jednocześnie optymalizując osiągi silnika. Ta konstrukcja znacznie poprawia również dostępność podczas czyszczenia chłodnic.

Nowe przekładnie

Wraz z wdrożeniem serii MF 8S, Massey Ferguson wprowadza kolejny poziom przekładni. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów Dyna E-Power łączy zalety przekładni bezstopniowej (CVT) z możliwością przenoszenia mocy równie wydajnie, jak przekładnia mechaniczna. Jak informuje producent, nowa przekładnia jeszcze bardziej zmniejsza straty mocy w porównaniu z poprzednim modelem Dyna-6, nawet o 26% przy wyższych prędkościach, zapewniając oszczędność paliwa do 10%!

Dyna E-Power to przekładnia typu „powershift”, wykorzystująca technologię dwusprzęgłową Dual Clutch do zmiany zakresów, umożliwiającą tym samym przewidywanie i płynne zmiany przełożeń. Dyna E-Power oferuje cztery zakresy z siedmioma biegami oraz częściowo zachodzącymi na siebie zakresami.

Obsługa odbywa się w pełni automatycznie lub ręcznie za pomocą przycisków na dźwigni MultiPad lub Power Control, możliwe jest również dostosowanie agresywności i szybkości w pełni automatycznych zmian do pracy i warunków.

Aby zwiększyć oszczędność paliwa, zmniejszyć hałas i poprawić komfort, maksymalne prędkości są osiągane przy niskich obrotach silnika. Prędkość 50 km/h osiągana jest przy 1500 obr./min, a w przypadku 40 km/h wystarczy 1200 obr./min.

Alternatywnie, użytkownicy mogą wybrać nową przekładnię Dyna-7, semi powershift (półautomatyczną technologię umożliwiającą bezsprzęgłową zmianę biegów), która jest najnowszym rozwinięciem przekładni Dyna-6. Dyna-7 oferuje łącznie 28 biegów do przodu i do tyłu w czterech zakresach i siedmiu płynnych półbiegach (o jeden więcej). W przyszłości dla serii MF 8S będzie również dostępna przekładnia bezstopniowa (CVT), MF Dyna-VT.

Mocniejszy TUZ

Udźwig TUZ to 10 ton. Opcjonalny przedni podnośnik o udźwigu 4800 kg jest teraz dostępny z opcją gniazda ISOBUS.

Zamknięty systemem hydrauliki typu Load-Sensing (pompa wielotłoczkowa) o wydajności 150 l/min z wykrywaniem obciążenia jest już standardem. Opcjonalnie dostępny jest przepływ 205 l/min, który może być również dostarczony w wersji ECO, generującej przepływ przy 1650 obr./min (230 l/min przy maksymalnej prędkości obrotowej silnika). Ciągnik można wyposażyć do pięciu elektrozaworów hydraulicznych z tyłu.

Wszystkie modele są standardowo wyposażone w cztery zakresy prędkości WOM, zapewniając wybór 540, 540ECO, 1000 lub 1000ECO.

Odizolowana kabina

Dzięki 24 centymetrowej szczelinie oddzielającej kabinę od silnika, koncepcja „Protect-U” izoluje kabinę od hałasu, nadmiernych temperatur i wibracji. Dzięki objętości wewnętrznej wynoszącej 3,4 m³ jest zaliczana do grona kabin najbardziej przestronnych. Firma podkreśla dużą powierzchnię szyb – 6,6m². Zastąpienie deski rozdzielczej nowym cyfrowym terminalem „MF vDisplay” zamontowanym na prawym słupku pozostawia przed kierowcą tylko kierownicę i dźwignię Power Control, zapewniając bardzo dobrą widoczność z przodu. O komfort zadba nowy fotel, który jest automatycznie amortyzowany, podgrzewany, wentylowany i wyposażony w podparcie odcinka lędźwiowego. Kabina jest oczywiście wyposażona w wydajną klimatyzację automatyczną, która jest zasilana przez 14 wylotów. Cyfrowy pulpit nawigacyjny „MF vDisplay” już na pierwszy rzut oka przedstawia wszystkie informacje dotyczące ciągnika. Czytelny i intuicyjny w obsłudze wyświetlacz można spersonalizować i zmienić, po prostu przewijając ustawienia za pomocą pokrętła przy kierownicy.

Nowy podłokietnik Control Center wyposażony w dźwignię MultiPad zapewnia pełną kontrolę jedynie palcami traktorzysty. Dźwignia jest kompatybilna z ISOBUS i obsługuje wszystkie funkcje ciągnika, zawiera zintegrowany mikro-joystick do sterowania dwoma zaworami hydraulicznymi.

Połączony w chmurze

W standardzie dla serii MF 8S jest dostępna sieciowa komunikacja, która jest wyposażona w funkcję MF Connect Telemetry, w tym trzyletnią licencję subskrypcyjną. Seria ta wykorzystuje dane mobilne do przesyłania informacji do chmury przez MF Connect Cloud, zapewniając łatwy dostęp do przydatnych informacji o zarządzaniu maszynami. Oprócz rejestrowania pozycji i danych maszyny może również wysyłać komunikaty, do użytkowników i dealerów (za zgodą), o błędach i powiadomienia o nadchodzących przeglądach serwisowych.

System jest w pełni zintegrowany z portalem Klienta „MyMF”, w którym użytkownicy mogą przeglądać informacje i dane oraz zarządzać nimi w czasie rzeczywistym; zdalnie z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. Sercem systemu jest intuicyjny terminal Datatronic 5 z ekranem dotykowym, który nie tylko zarządza funkcjami ciągnika, ale umożliwia pełną kontrolę nad wszystkimi narzędziami kompatybilnymi z ISOBUS.

Warto zaznaczyć, że wszyscy właściciele ciągników MF 8S będą mogli mieć „spokojne głowy” dzięki bezpłatnej usłudze floty ciągników zastępczych MF Always Running, która jest usługą standardową dla marki MF. Ta wyjątkowa usługa zapewnia tymczasowe użyczenie ciągnika o tej samej mocy i specyfikacji podczas gdy maszyna klient ma prowadzone np. czynności serwisowe.


1 z 10
Dzięki 24 centymetrowej szczelinie oddzielającej kabinę od silnika, koncepcja „Protect-U” izoluje kabinę od hałasu, nadmiernych temperatur i wibracji

Dzięki 24 centymetrowej szczelinie oddzielającej kabinę od silnika, koncepcja „Protect-U” izoluje kabinę od hałasu, nadmiernych temperatur i wibracji

2 z 10
Zastąpienie deski rozdzielczej nowym cyfrowym terminalem „MF vDisplay” zamontowanym na prawym słupku pozostawia przed kierowcą tylko kierownicę i dźwignię Power Control, zapewniając bardzo dobrą widoczność z przodu.

Zastąpienie deski rozdzielczej nowym cyfrowym terminalem „MF vDisplay” zamontowanym na prawym słupku pozostawia przed kierowcą tylko kierownicę i dźwignię Power Control, zapewniając bardzo dobrą widoczność z przodu.

3 z 10
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów Dyna E-Power łączy zalety przekładni bezstopniowej (CVT) z możliwością przenoszenia mocy równie wydajnie, jak przekładnia mechaniczna.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów Dyna E-Power łączy zalety przekładni bezstopniowej (CVT) z możliwością przenoszenia mocy równie wydajnie, jak przekładnia mechaniczna.

4 z 10
Charakterystyczny design „Protect-U” z 24 cm. szczeliną między kabiną a elementami silnika odróżnia ciągniki MF 8S na tle innych.

Charakterystyczny design „Protect-U” z 24 cm. szczeliną między kabiną a elementami silnika odróżnia ciągniki MF 8S na tle innych.

5 z 10
Zamknięty systemem hydrauliki typu Load-Sensing (pompa wielotłoczkowa) o wydajności 150 l/min z wykrywaniem obciążenia jest już standardem.

Zamknięty systemem hydrauliki typu Load-Sensing (pompa wielotłoczkowa) o wydajności 150 l/min z wykrywaniem obciążenia jest już standardem.

6 z 10
Jak informuje producent, nowa przekładnia jeszcze bardziej zmniejsza straty mocy w porównaniu z poprzednim modelem Dyna-6, nawet o 26% przy wyższych prędkościach, zapewniając oszczędność paliwa do 10%!

Jak informuje producent, nowa przekładnia jeszcze bardziej zmniejsza straty mocy w porównaniu z poprzednim modelem Dyna-6, nawet o 26% przy wyższych prędkościach, zapewniając oszczędność paliwa do 10%!

7 z 10
Nowy podłokietnik Control Center wyposażony w dźwignię MultiPad zapewnia pełną kontrolę jedynie palcami traktorzysty.

Nowy podłokietnik Control Center wyposażony w dźwignię MultiPad zapewnia pełną kontrolę jedynie palcami traktorzysty.

8 z 10
Cyfrowy pulpit nawigacyjny „MF vDisplay” już na pierwszy rzut oka przedstawia wszystkie informacje dotyczące ciągnika.

Cyfrowy pulpit nawigacyjny „MF vDisplay” już na pierwszy rzut oka przedstawia wszystkie informacje dotyczące ciągnika.

9 z 10
Nowy cyfrowy terminal „MF vDisplay” zamontowanym na prawym słupku kabiny

Nowy cyfrowy terminal „MF vDisplay” zamontowanym na prawym słupku kabiny

10 z 10
Warto zaznaczyć, że wszyscy właściciele ciągników MF 8S będą mogli mieć „spokojne głowy” dzięki bezpłatnej usłudze floty ciągników zastępczych MF Always Running

Warto zaznaczyć, że wszyscy właściciele ciągników MF 8S będą mogli mieć „spokojne głowy” dzięki bezpłatnej usłudze floty ciągników zastępczych MF Always Running

Picture of the author
Autor Artykułu:Jan Beba
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Ważne Tematy

Ważne Tematy