Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Ciągniki Deutz-Fahr: solidna seria Agrotron

02.05.2019

Drukuj

Ciągniki Deutz-Fahr: solidna seria Agrotron

Artykuł dostępny

Narodziny serii Agrotron sięgają początku lat 90. Jednak dopiero pojawianie się w 1995 roku nowych modeli MK1 to prawdziwy skok technologiczny. Ciągniki oferowały wiele ciekawych i nowatorskich rozwiązań i charakteryzowały się nowoczesnym wyglądem, co do dziś wyróżnia traktory z gamy Agrotronów.
 
Pierwsze modele MK1 wyposażone były w klimatyzowaną, przestronną kabinę, która została zaprojektowana od podstaw. Charakterystyczna bryła kabiny z zielonymi wstawkami na słupkach i mocno ścięta maska, to cechy rozpoznawcze pierwszych Agrotronów serii MK1. Duża powierzchnia szyb wynosząca 6,5 m2 sprawia, że widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra. Dodatkowo nisko opadająca maska oraz opcjonalne okno dachowe zapewnia wręcz doskonałą widoczność na wysięgnik ładowacza, dzięki czemu ciągniki Agrotron są predysponowane do współpracy z ładowaczem czołowym. Ale to nie wszystko. Wydech ulokowano przy prawym słupku, co nie ogranicza widoczności. Na dachu z przodu i tyłu zamocowano wydajne oświetlenie robocze, co pozwala pracować po zapadnięciu zmroku. W kabinie Agrotronów zastosowano po raz pierwszy kolorowe oznaczenie przyrządów i dźwigni sterujących poszczególnymi podzespołami i układami ciągnika (np. zielony dla podnośnika, niebieski dla hydrauliki). To rozwiązanie praktykowane jest w obecnie oferowanych ciągnikach Deutz-Fahr.

r e k l a m a

Maska, choć nie jest jednoczęściowa, pozwala na łatwy dostęp do najważniejszych podzespołów silnika. Same jednostki napędowe to silniki Deutza. W gamie serii MK1 znajdziemy ciągniki z jednostkami napędowymi o 4 i 6 cylindrach. Silniki 4-cylindrowe z pojemności 3,2 litra oferowały moc od 70 do 100 KM. W wersjach 6-cylindrowych montowane były dwa rodzaje jednostek napędowych o pojemności 4,8 i 7,1 l. Zakres mocy popularnych modeli o 6 cylindrach to 105 do 150 KM.
W ciągnikach MK, tak jak w kolejnych generacjach MK2 i MK3 silnik wyposażony jest w indywidualne pompy zasilające pojedyncze wtryskiwacze. W przypadku traktorów z dużym przebiegiem warto sprawdzić, jak zapala silnik. Jeśli pojawią się problemy z uruchomieniem, może być to sygnał o nie najlepszej kondycji elementów układu wtryskowego.
Układ przeniesienia napędu w modelach 4-cylindrowych oferował 4 biegi główne i 3 przełożenia typu PowerShift. Główną dźwignią zmiany biegów obsługuje się także reduktor. Wybierając kierunek jazdy w tył nie można zmieniać przełożeń pod obciążeniem. W ciągnikach 6-cylindrowych zazwyczaj znajdziemy przekładnię z 6 biegami głównymi i 4 przełożeniami zmienianymi pod obciążeniem. To solidne i sprawdzone konstrukcje. Charakterystyczną cechą przekładni modeli MK1 jest długa dźwignia zmiany biegów, wychodząca z podłogi z prawej strony fotela operatora. Takie rozwiązanie znajdziemy również w późniejszych wersjach MK2 i MK3.

Polecany artykuł

Na co zwrócić uwagę kupując używany ciągnik New Holland serii M i TM?

Artykuł podzielony na strony, czytasz 1 z 4 stron.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Pogotowie polowe TAP: Plaga szkodników! Czym je zwalczać?

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

Galeria zdjęć

Deutz-Fahr Agrotron MK3 to solidne ciągniki, poszukiwane na rynku. W porównaniu z poprzednimi modelami MK1 i MK2 różnią się detalami.
W 2004 roku odsłonę ma seria Agrotron New. Ciągniki na pierwszy rzut oka  wyróżnia zmodernizowana, jednoczęściowa maska.
Agrotron K to seria obejmująca 4 modele z silnikami 4- i 6-cylindrowymi. Atutem ciągników jest osobny układ hydrauliki zewnętrznej.
W modelach MK3 i poprzednikach maska nie jest jednoczęściowa, jednak z obsługą silnika nie ma kłopotu.
W Agrotronach po raz pierwszy producent zastosował oznaczenie sterowników  i dźwigni poszczególnych podzespołów jednym kolorem, co ułatwia obsługę.
W zależności od modelu i wersji wyposażenia ciągniki Deutz-Fahr miały pompy zębate lub tłoczkowe. Olej kierowany był do 4 par przyłączy.
Agrotrony oferowały elektrohydraulicznie sterowany rewers. Z tym układem nie powinno być problemów.
Wersje Agrotronów w specyfikacji ProfiLine oferowały elektroniczne sterowanie hydrauliką zewnętrzną.
Agrotrony serii K miały nieco inną kabinę oraz błotniki.
W ciągnikach  z amortyzowaną przednią osią warto sprawdzić stan łożyskowania wahacza.
Atutem ciągników Agrotron jest mocny podnośnik hydrauliczny.
Krótka dźwignia zmiany biegów Agrotronów New.
Charakterystyczna długa dźwignia biegów modeli MK1, MK2 i MK3.
Wielofunkcyjna dźwignia  w modelach ProfiLine.
Deutz-Fahr w wersji PorofiLine z prasą zwijającą.
Deutz-Fahr podczas pracy z kosiarką. Modele K w wersji ProfiLine oferowały bogate w obejmujące m.in. przedni WOM i TUZ.
Deutz-Fahr w wersji PorofiLine z prasą zwijającą podczas zbioru zielonek.

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody