Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Kolejne problemy europejskich producentów traktorów

25.03.2020

Drukuj

Kolejne problemy europejskich producentów traktorów

Zarejestruj się i zaloguj aby przeczytać kolejne 3 artykuły.
Wszystkie przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.

Zarejestruj się lub Zaloguj się

Czytaj bez ograniczeń

Kup dostęp

r e k l a m a

Europejskie stowarzyszenia branżowe reprezentujące sektor maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach wystosowały dziś do Komisji Europejskiej wspólne pismo, w którym żądają odroczenia terminów wprowadzenia na rynek ciągników rolniczych z tzw. silnikami przejściowymi.

Przypomnijmy, że zgodnie z prawem od 1 stycznia 2019 roku ciągniki o mocy mniejszej niż 56 kW oraz wyższej niż 130 kW wyposażane są w jednostki spełniające normę emisji spalin Stage V. Podobne zobowiązanie objęło pozostałą grupę ciągników (56-130 kW) z początkiem 2020 roku.

Przepisy jednak umożliwiają zastosowanie tzw. fazy przejściowej zgodnie z którą producenci maszyn o mocy <56 kW i ≥ 130 kW 30 czerwca 2020 r. mogą wyprodukować sprzęt wyposażony w tzw. silniki przejściowe, a następnie do 31 grudnia 2020 r. wprowadzić go na rynek UE. Identyczne terminy obowiązują w 2021 roku dla maszyn o zakresach mocy od 56 do 130 kW.

Jako silniki przejściowe uznaje się jednostki niespełniające normy Stage V wyprodukowane do końca roku poprzedzającego wejście w życie regulacji dla danego zakresu mocy, tj. do 31 grudnia 2018 roku ( silniki o mocy <56 kW i ≥ 130 kW) i do 31 grudnia 2019 roku w przypadku silników o mocy od 56 do 130 kW.

W związku pandemią i zatrzymaniem produkcji (przerwy w dostawach części i komponentów) w niektórych fabrykach producenci mogą mieć trudności z wyprodukowaniem do 30 czerwca br. maszyn o mocy <56 kW i ≥ 130 kW wyposażonych w silniki przejściowe, aby następnie do 31 grudnia 2020 r. wprowadzić je na rynek UE. Bez niezbędnych części, takich jak opony, osie, hydraulika, oświetlenie i sprzęt elektroniczny, producenci nie ukończą montażu w wyznaczonych terminach. W rezultacie nie będą mogli wprowadzać maszyn (z zakupionymi już silnikami przejściowymi) na rynek. W takim przypadku silniki te będą musiały zostać złomowane, co tylko pogłębi straty finansowe firm.

Jak powiedział Jerome Bandry, sekretarz generalny CEMA, tymczasowe odroczenie w/w terminów musi zostać przyznane, z terminami przesuniętymi do czasu, aż sytuacja będzie mogła zostać ponownie oceniona.


Widziałeś już nasze video "FILM raport z pracy: John Deere 6140 M AutoPowr"?

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody