StoryEditor

Koncern AGCO sporo inwestuje w Afryce

Chociaż większość osób kojarzy ciągniki Valtra z Finlandią i Brazylią, jest ona marką o długiej tradycji w Afryce.
17.04.2017., 11:04h

W latach 1983–1989 w miejscowości Kibaha w Tanzanii działał zakład montażowy, który dostarczał tysiące ciągników do tego kraju i do innych części Afryki Wschodniej. W ostatnich latach Valtra była jedną z najpopularniejszych marek ciągników o mocy 176-250 KM z 20 proc. udziałem w rynku.

W regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu (EAME) największa roczna sprzedaż oscylowała wokół 60 tys. traktorów w Turcji, w Afryce było to mniej więcej 35 tys., a we Francji i Niemczech po ok. 30 tys. sztuk. Mimo, że ciągniki sprzedawane we Francji i Niemczech są droższe niż modele oferowane w Afryce, zainteresowanie traktorami na Czarnym Lądzie rośnie szybciej.

Koncern AGCO sporo inwestuje w Afryce. Valtra ma sieć sprzedaży w 13 krajach. Tradycyjnie większość klientów Valtry w Afryce to wielkie gospodarstwa towarowe, kupujące duże ciągniki serii T i S. Oferta rozszerza się jednak o mniejsze modele. Wzrasta zainteresowanie kombajnami, agregatami prądotwórczymi i narzędziami rolniczymi.

Dotychczas udało się dostarczyć kilkadziesiąt kombajnów Valtra z Brazylii do Senegalu, a dostawy agregatów prądotwórczych marki AGCO Power rozpoczną się wiosną. Zasadniczo nowe modele ciągników będą dostarczane z fabryki Valtry w Brazylii, ale europejskie ciągniki Valtra będą nadal dostępne.

Ciągniki są częściowo finansowane z programu More Food, w ramach którego Brazylia pożycza środki krajom afrykańskim, wspierając je w mechanizacji rolnictwa. Ekspansję Valtry na rynkach afrykańskich dodatkowo wspomaga koncern AGCO, który otworzył magazyn części zamiennych w Johannesburgu i kolejny w Stambule do obsługi Afryki Północnej oraz modelowe gospodarstwo w Zambii zajmujące się szkoleniem rolników i dealerów.

Z uwagi na duże odległości w Afryce niezbędna jest gęsta sieć obsługi serwisowej i części zamiennych. Ponieważ mechanizacja rolnictwa jest dopiero w początkowej fazie, konieczne jest także podstawowe szkolenie pracowników sprzedaży, serwisantów i klientów.
oprac. jj

Fot. firmowe

Jan Józefowicz
Autor Artykułu:Jan Józefowicz Ekspert z zakresu maszyn rolniczych, wieloletni redaktor czasopism dla rolników, w tym top agrar Polska i Profi Profesjonalna Technika Rolnicza
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
23. kwiecień 2024 23:15