🔔 Letnia promocja - prenumerata za 1 zł
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Przegląd ciągników używanych marki Valtra

10.08.2019

Drukuj

Przegląd ciągników używanych marki Valtra

r e k l a m a



Trzy wersje wyposażenia

Traktory z oznaczeniem „1” również oferowane są w trzech wariantach wyposażenia – Classic, Hitech oraz Advance. W tej ostatniej wersji wyposażeniowej traktor ma w standardzie niewielki wyświetlacz, zintegrowany z podłokietnikiem fotela traktorzysty. W układzie hydraulicznym pracuje wielotłoczkowa pompa o wydatku 115 l/min, a sterowanie zaworami jest elektryczne. W pozostałych Valtrach serii T1 układ zasilany jest pompami zębatymi o wydajności 73 l/min. W największych ciągnikach wzrosły także możliwości TUZ, który w tych modelach może unieść maszynę o masie 8,1 t.

Po otwarciu maski zauważymy zmiany, które zostały wymuszone wprowadzeniem w 2006 roku zaostrzonych norm emisji spalin. Jednostki napędowe zyskały wtrysk paliwa common-rail, choć to rozwiązanie było stosowane już w największych modelach pierwszej generacji.
Ciekawym rozwiązaniem w serii T1 jest obniżenie obrotów silnika na biegu jałowym po zaciągnięciu hamulca ręcznego, który zintegrowany jest z dźwignią rewersu z lewej strony kierownicy. Wówczas silnik obniża obroty z 850 do 650 obr./min, co pozwala na oszczędności ON.
Traktory w wersji Advance oferowały także system wspomagania operatora na uwrociach o nazwie U-Pilot. Dzięki temu powtarzające się sekwencje czynności na poprzeczniakach ciągnik wykonywał automatycznie, co podnosi komfort wielogodzinnej pracy.
W 2009 roku odsłonę ma kolejna wersja serii T. Z zewnątrz ciągniki T2 różnią się maską z licznymi wylotami powietrza oraz całkowicie lakierowanymi tylnymi błotnikami. Wraz z wprowadzeniem trzeciej generacji fińskich traktorów zwiększyła się moc oferowana przez jednostki napędowe. Najmniejszy przedstawiciel serii T2 miał moc 141 KM, a największy z mocą dodatkową rozwijał 214 KM.

Traktory te również oferowano w trzech wersjach wyposażenia. Wersja HiTech miała przekładnię znaną z wcześniejszych modeli. Natomiast model Versu wyróżniał się skrzynią biegów, która umożliwiała zmianę 5 przełożeń pod obciążeniem.


Przekładnia bezstopniowa

Najbardziej zaawansowana przekładnia dostępna była w modelach Direct. Układ przeniesienia napędu był wyposażony w bezstopniowe przekładnie CVT. Wraz z pojawieniem się modeli Versu i Direct zmieniono zbiornik paliwa, który teraz był oddzielną konstrukcją, niezintegrowaną z obudową przekładni. Wspomniane traktory Versu i Direct miały także oddzielny układ olejowy dla podnośnika i hydrauliki zewnętrznej, dzięki czemu nie zachodziła obawa o mieszanie się oleju, np. kiedy pożyczymy przyczepę od sąsiada. Taka opcja jest dla wielu rolników poszukujących ciągnika z drugiej ręki bardzo interesująca.
Sama hydraulika we flagowych modelach mogła być zasilana wielotłoczkową pompą o wydatku 115 lub 160 l/min.

W 2012 roku premierę miała kolejna generacja fińskich ciągników. Pod maską Valtry T3 znajdziemy te same jednostki napędowe, choć sama maska została poddana liftingowi  – zmieniono kształt przednich reflektorów. Silnik został doposażony w układ AdBlue, który dbał o spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin.
Wewnątrz kabiny w najbogatszych wersjach znajdziemy podłokietnik z kolorowym wyświetlaczem.


Modele EcoPower

Wraz z pojawieniem się pierwszych generacji ciągników serii T w gamie produktowej znajdował się jeden model oznaczony symbolem E (Eco). W modelach Eco traktorzysta miał możliwość wyboru trybu pracy jednostki napędowej. W zależności od potrzeb jednostka napędowa mogła pracować z obniżonymi obrotami silnika (o ok. 400 obr./min) i zwiększonym o 10–15% momencie obrotowym dostępnym już przy 110 obr./min. Maksymalne obroty silnika wynoszą wówczas 1800 obr./min, co przekłada się na niższe spalania ON.


Ile za używaną Valtrę?

Jak wspomniałem, na rynku jest sporo ofert ciągników z drugiej ręki. Trzeba przyznać, że fińskie traktory trzymają wartość na rynku wtórnym.
Najtańsze egzemplarze serii T z pierwszych lat produkcji, jakie udało mi się znaleźć, kosztują 85–90 tys. zł, jednak ich kondycja pozostawia wiele do życzenia. Chcąc kupić zadbany egzemplarz z pierwszej generacji musimy liczyć się z wydatkiem, w zależności od wyposażenia i przebiegu 120–135 tys. zł.
Modele Valtra T1 wyceniane są na 140 do nawet 200 tys. zł za najmocniejsze ciągniki o mocy powyżej 200 KM. Jeszcze droższe są Valtry T2. Takie ciągniki w bogatym wyposażeniu i dobrej kondycji oferowane są za 180–220 tys. zł. Oczywiście im większa moc i lepsze wyposażenie, tym wyższa cena. Ciągniki kolejnej generacji z oznaczeniem T3 na masce to dość młode konstrukcje i z tego powodu kosztują one znacznie ponad 200 tys. zł. pt

Artykuł podzielony na strony, czytasz 2 z 2 stron.


Widziałeś już nasze video "Jak sprawdziła się w Strzelcach technologia ochrony zbóż BASF?"?

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

Galeria zdjęć

Premiera pierwszych modeli serii T przypada na rok 2002. Ciągniki miały szeroki zakres mocy, od 125 do 210 KM.
Druga generacja serii T, podobnie jak pierwsza oferowana była w 3 wariantach wyposażenia – Classic, HiTech oraz LS.
W serii ciągników T2 znajdziemy modele Direct, które oferowały bezstopniową przekładnię CVT.
W 2011 roku premierę ma kolejna odsłona popularnych ciągników. Inżynierowie przeprojektowali m.in. maskę.
Pod maską ciągników Valtra serii T pracują znane z niezawodności jednostki napędowe fińskiego producenta Sisu.
W zależności od modelu pojemność skokowa silnika wynosiła 6,6 lub 7,4 litra.
Hamulec postojowy w Valtrze obsługuje się dźwignią rewersu. Po zaciągnięciu hamulca obroty silnika są redukowane.
Przymierzając się do zakupu traktora z drugiej ręki, warto ocenić kondycję mocowania przedniego mostu.
Modele T miały pokaźny udźwig TUZ – 7,7–8,1 tony.
Charakterystyczną cechą, zwłaszcza pierwszych modeli serii T, jest zbiornik paliwa ulokowany w obudowie skrzyni przekładniowej.
Pierwsze model serii T można było wyposażyć w elektroniczne sterowanie hydrauliki zewnętrznej, dzięki czemu można regulować czas oraz przepływ oleju.
Protoplastą serii T były ciągnik Valmet Valtra serii 8000. To solidne i sprawdzone konstrukcje, których najlepsze cechy odziedziczyły późniejsze modele.

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody