Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a
Strona główna>Artykuły>Technika>Ciągniki>

Sprzedaż traktorów styczeń-kwiecień 2015

Obrazek

Pierwsza trójka w sprzedaży nowych ciągników to maszyny spod znaków: John Deere, New Holland i Zetor.

Jan Józefowicz9 czerwca 2015, 15:21

O wspaniałych wynikach sprzedaży ciągników w stosunku do tego co notowano przed laty możemy już tylko pomarzyć. Dotyczy to globalnej sytuacji na polskim rynku. Poszczególne marki mają jednak powody do zadowolenia, bo udaje się im sprzedać więcej niż konkurenci i wskoczyć na krajowe podium.

O sukcesie może mówić John Deere, który w kwietniu 2015 r. sprzedał 230 traktorów, co stanowi niemal 17,5% rynku w tym okresie. To pozwoliło mu zająć pierwsze miejsce. Dotychczasowy lider czyli New Holland miał 198 nowych rejestracji (nieco ponad 15% rynku). Jak wynika ze statystyk firmy Martin & Jacob, trzecie miejsce zajął Zetor – odpowiednio: 150 szt. i 11,4% rynku.

Tuż za podium znalazła się Kubota – 126 traktorów. Piątą lokatą zadowolił się Deutz-Fahr – 125, szóstą Case IH – 87, a siódmą Massey Ferguson (60). Kolejne miejsca przypadły następującym markom: Farmtrac – 51, Claas (46) i Valtra (40).

Jeśli chodzi o rejestracje nowych traktorów wszystkich marek to w styczniu było ich 640, w lutym 783, w marcu 1315 i 1316 w kwietniu. Zatem łącznie od stycznia do kwietnia zarejestrowano 4054 ciągniki.
oprac. jj

Fot. Józefowicz



Picture of the author
Autor Artykułu:Jan Józefowicz
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)