Reklama zniknie za 11 sekund

Jesteś w strefie Premium
Strona główna>Artykuły>Technika>Ciągniki>

Test ciągników 100 KM: Kioti PX 1153

Kioti to komfortowy ciągnik z dobrą przekładnią. Mimo to znaleźliśmy w nim wiele niedogodności.

Dawid Konieczka30 maja 2018, 14:24
Kabina/ergonomia: sześć słupków, dobrze wykonana, wnętrze jasne, obszerna (1,55 × 1,28 m). Wygodne wejście, kierownica odchyla się po wciśnięciu pedału, dobre drzwi. Wygodny fotel  pneumatyczny, brakuje fotela dla pasażera. Boczne szyby uchylne, nie ma szyberdachu. Wygodne otwieranie/zamykanie tylnej szyby. Mała szyba poniżej umożliwia obserwację końcówek ramion podnośnika. Dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Wygodna obsługa klimatyzacji. Wszystkie elementy obsługowe dobrze rozmieszczone i oznaczone. Najcichszy ciągnik w teście.

Silnik: silnik Dooson ma 4 cylindry i osiąga na WOM 63 kW/86 KM, jednostkowe spalanie 290 g/kWh, bardzo blisko średniej (288 g/kWh). SCR, konieczne AdBlue. Bardzo dobry gaz ręczny. Powyżej 1300 obr./min pamięć obrotów, można ją programować jak tempomat w samochodzie. Przycisk ECO ogranicza obroty silnika, aby oszczędnie pracować.

Przekładnia: rewers, 4 grupy, 4 biegi główne i 2 przełożenia pod obciążeniem. Na lekko pracującej dźwigni zmiany biegów są dwa przyciski: do zmiany przełożeń pod obciążeniem oraz sprzęgła – dobrze funkcjonuje. Do pracy w polu 11 biegów. Precyzyjnie działający rewers przy kierownicy z wyraźną pozycją N. Regulacja czułości – mało wyczuwalne zmiany. Prędkość maksymalna 39 km/h.

Podnośnik: wynik 4,3 t jest niższy od średniej. Obsługiwany mechanicznie, ciężko pracujące pokrętło do regulacji prędkości opuszczania. Pomiar obciążenia podnośnika na łączniku górnym. Przydatna zewnętrzna obsługa z prawej strony. Szybka zmiana długości wieszaka tylko z prawej strony. Za dźwigniami do obsługi TUZ jest przycisk do aktywacji WOM (wyposażenie dodatkowe).

Hydraulika: dobra dźwignia krzyżowa do zaworów międzyosiowych, obsługujących ładowacz i dwie lekko działające dźwignie na prawej konsoli. Oznaczenia na dźwigniach i gniazdach nie są spójne. Gniazda z lewej strony łącznika – dobra lokalizacja. Wydatek 75 l/min na pełnym gazie to dobry wynik.

WOM:  dobre wyposażenie 540/540E i 1000 obr./min. Zmiana dźwignią z lewej strony fotela jednak nieco utrudniona. Na zewnątrz jest dźwignia do aktywacji WOM zależnego od drogi. Elektryczny włącznik WOM na prawej konsoli ma wygodną pozycję. Prosta automatyka sprzężona z TUZ.



Przedni napęd/blokada:  włącznik przedniego napędu na prawej konsoli, brak funkcji automatycznych. Blokada uruchamiana nogą, aby ją wyłączyć trzeba uderzyć w pedał.

Komfort pracy: precyzyjne kierowanie, prawie cztery obroty od lewego do prawego zderzaka. Mimo stożkowych zwolnic przednich ciągnik nie jest zwrotny (9,43 m). Kierownica jest zbyt nisko. Precyzyjne hamulce, krótki skok dźwigni hamulca ręcznego, brak ostrzeżenia przy ruszaniu z zaciągniętym hamulcem

Plusy:
+ komfort pracy, cichy
+ wydajna hydraulika
+ dobra przekładnia

Minusy:
– kierownica zbyt nisko
– udźwig poniżej średniej
– brak automatyki do przedniego napędu i blokady

dk






Picture of the author
Autor Artykułu:Dawid Konieczka
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)