Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a
Jesteś w strefie Premium
Strona główna>Artykuły>Technika>Ciągniki>

Test ciągników 100 KM: Tym T1054

Traktor Tym T1054 wyróżnia się przydatnymi detalami. Wyniki 
z hamowni mieszczą się w środkowym przedziale.

Dawid Konieczka2 czerwca 2018, 07:00
Kabina/ergonomia: wykonana w starym stylu, ma sześć słupków i sporo miejsca (1,40 × 1,35 m). Dominują brązowe plastiki. Wejście z obu stron dzięki dużym stopniom wygodne, z prawej utrudnia dźwignia zmiany biegów. Otwarte drzwi wystają bardzo mocno (83 cm). Fotel mechaniczny (pneumatyczny w opcji), nie ma fotela dla pasażera. Kierownica odchyla się, trudno ją zablokować w wybranej pozycji. Wygodne otwieranie tylnej szyby, dobra widoczność (do tyłu ogranicza ją silnik wycieraczki). Tym jest dość głośny, mocno hałasuje przekładnia. Elementy obsługowe na dobrym miejscu.

Silnik:  jednostka Doosan przekazuje na WOM maksymalnie 62 kW/83 KM, a spalanie wynosi 297 g/KWh – to o 11 g/kWh więcej niż średnia. Oprócz ON trzeba tankować także AdBlue. Silnik zdobywa punkty za wysoki moment obrotowy i szeroki zakres stałej mocy. Podobał nam się pedał gazu, tak samo gaz ręczny. Brakuje pamięci obrotów silnika.

Przekładnia: przekładnia z rewersem ma 4 grupy (C, L, M, H), 4 biegi główne i dwa zmieniane pod obciążeniem (32/32). Do pracy w polu jest 10 przełożeń. Dźwignia zmiany biegów jest dość długa. Nie ma na niej przycisku obsługi sprzęgła. Zmiana przełożeń pod obciążeniem bez uwag. Zmiana grup bez synchronizacji. Nie ma elektronicznego wskaźnika prędkości. Brak regulacji czułości rewersu.

Podnośnik: EHR Bosch z pomiarem obciążenia na dolnych ramionach ze znanym panelem obsługowym. Dźwignia do unoszenia TUZ ma pozycję stop i można ją zablokować. Na panelu znajduje się pokrętło regulacji głębokości, szybkości opuszczania i wyboru trybu pracy, zewnętrzna obsługa na obu błotnikach. Udźwig 4,6 t mieści się w środkowym przedziale.

Hydraulika: trzy dwukierunkowe mechanicznie obsługiwane sekcje z pozycją pływającą i regulacją przepływu. Obsługa dźwigni na prawej konsoli bardzo wygodna. Gniazda dwóch sekcji znajdują z prawej strony łącznika, tylko jedna sekcja z lewej, jest także wolny spływ. Niewielka wydajność hydrauliki 45 l/min.

WOM: trzy prędkości 540, 750 i 1000 obr./min z wygodną zmianą, dźwignia z lewej strony fotela. Obrotowy włącznik jest wygodny, jednak zbyt mocno przesunięty do tyłu. Automatyka zatrzymuje i włącza WOM zależnie od pozycji podnośnika. 



Przedni napęd/blokada: włączane przyciskiem, napęd wyłącza się po przekroczeniu 20 km/h. Blokadę włącza/wyłącza się przyciskiem lub naciskając hamulec.

Komfort pracy: dobry układ kierowniczy, 3,5 obrotu od lewego do prawego zderzaka. Przekładnie stożkowe zapewniają najmniejszą średnicę zawracania w teście – 7,25 m. Dźwignia kierunkowskazu z lewej, sygnał dźwiękowy, gdy kierunkowskaz jest włączony. Wygodny pedał hamulca i hamulec ręczny. Hałas i lekkie podskakiwanie na drodze obniżają komfort jazdy.

Plusy
+ bardzo zwrotny
+ dobra obsługa EHR
+ wyposażenie WOM

Minusy
– niska wydajność hydrauliki
– niskie obciążenie użyteczne
– spalanie wyższe niż średnia
dk

Zobacz także wyniki testu ciągników Kioti, Landini, Ursus, Belarus i Massey Ferguson.


Picture of the author
Autor Artykułu:Dawid Konieczka
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)