Reklama zniknie za 11 sekund

Strona główna>Artykuły>Technika>Ciągniki>

Test: John Deere 6120R AutoPowr

John Deere dostarczył do testu model 6120R z pełnym wyposażeniem. Monitor oferuje dużo możliwości. Oto oceny redakcyjnego testu dla tego modelu.

Dawid Konieczka30 kwietnia 2017, 18:00

Kabina ocena 4,5

Konstrukcja z czterema słupkami wyróżnia się bardzo dobrym wykonaniem. Wejście z lewej jest wygodne, podłoga na wysokości 1,33 m, seryjne prawe drzwi pozwalają na wysiadanie. Największa kabina w teście (dł. 155 cm, szer. 170 cm). Dwa okna dachowe zwiększają poczucie przestronności.

Drzwi otwierają się szeroko, John Deere oferuje także kabinę z pięcioma słupkami i mniejszymi drzwiami. Składany fotel pasażera. Wystarczająca ilość miejsca dla pasażera. Maska sporych rozmiarów, mimo to widoczność jest dobra. Cienki element pomiędzy szybą a oknem dachowym nie ogranicza widoczności. Widok do tyłu jest dobry, na boki nieco ograniczony przez błotniki. Fotel można obrócić w prawo aż o 30 stopni (w lewo 7,5 st.). 

Prawie wszystkie funkcje zintegrowane w monitorze na podłokietniku CommandArm. Brakuje dźwigni wielofunkcyjnej. Przyciski automatycznej klimatyzacji, radia i ostrzegawczej lampy błyskowej umieszczono w dobrym miejscu podłokietnika. Większość funkcji obsługuje się na dotykowym monitorze CommandCenter o przekątnej 10 cali (trudno je wszystkie przedstawić w tak krótkim tekście). Wyraźne ikony na przyciskach ułatwiają dostęp do regulacji, są przyciski szybkiego dostępu do silnika, przekładni, WOM.

Na ekranie jest pole tekstowe z wyjaśnieniami, zawarte są tam także informacje z instrukcji obsługi. Można zakładać profile dla różnych traktorzystów i ograniczać różne funkcje. Bardzo dobry, programowalny zestaw oświetlania 360 stopni, opcjonalnie nawet 20 lamp – lepiej być nie może. Z drugiej strony brakuje takich funkcji, jak klasyczny tempomat, pamięć obrotów silnika czy automatyka WOM. Większość z nich aktywna jest w układzie zarządzania pracą na uwrociach iTec, bezpośredni dostęp byłby wygodniejszy. Przyciski do aktywacji 4 sekwencji układu iTec i prowadzenia GPS zlokalizowane na podłokietniku (plus: linia AB do automatycznego prowadzenia generuje się automatycznie po przejechaniu 15 m). Na podłokietniku CommandArm brakuje przycisków ISOBUS.

 

Silnik ocena 3,5

Dobry gaz ręczny, brakuje pamięci obrotów silnika. Jest ogranicznik obrotów – do gazu ręcznego i pedału. Poza tym w układzie iTec ogranicza się obroty.Układ zwiększania mocy można włączać/wyłączać na monitorze, w teście zmierzono, że daje on nawet 12 KM.

 

W teście oceniono jeszcze:

  • -Przekładnię
  • -WOM
  • -Przedni napęd/blokada
  • -Komfort pracy

 

 

Pełną wersje testu ciągnika John Deere zmieszczono w top agrar Polska 5/2017 od str. 168.



1 z 3
John Deere 6120R AutoPowr.

John Deere 6120R AutoPowr.

2 z 3
John Deere 6120R AutoPowr.

John Deere 6120R AutoPowr.

3 z 3
John Deere 6120R AutoPowr.

John Deere 6120R AutoPowr.

Picture of the author
Autor Artykułu:Dawid Konieczka
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)