Reklama zniknie za 11 sekund

Topagrar.plZaloguj
Strona główna>Artykuły>Technika>Ciągniki>

Traktorowy kalendarz adwentowy: Deutz-Fahr 5110G

Obrazek

Wczoraj przekroczyliśmy próg 100 zarejestrowanych egzemplarzy. W dziewiętnastym dniu naszego cyklu pora na traktor Deutz-Fahr 5110G, który od stycznia do października 2019 roku znalazł 109 nabywców.

Jan Beba19 grudnia 2019, 15:03
Nowa kompaktowa seria 5G marki Deutz-Fahr składa się z siedmiu wersji (5080G, 5090G, 5090.4G, 5100G, 5110G i 5120G) z silnikami o mocach od 75 KM do 116 KM z różnymi rozstawami osi, ładownościami, masą oraz kombinacjami ogumienia. Do wyboru mechaniczny lub elektrohydrauliczny rewers. Wersja LS to modele wyposażone w rewers mechaniczny do zmiany kierunku jazdy. Wersja GS to modele wyposażone w rewers elektrohydrauliczny Powershuttle do zmiany kierunku jazdy.

Silnik

Pod maską serii 5G znajdują się trzy- i czterocylindrowe silniki FARMotion Stage 3b lub Stage 4 (zależnie od modelu). Dzięki elektronicznemu układowi wtrysku Common Rail i ciśnieniu rzędu 2000 bar, chłodzonej powietrzem turbosprężarce oraz układowi selektywnej redukcji katalitycznej w modelach 5110G PLUS i 5120G (SCR), silniki oferują średnio o 5% wyższą moc oraz moment, w porównaniu z ich poprzednikami (wszystkie mniejsze modele Serii 5G posiadają katalizator utleniający (DOC), nie ma tam układu SCR). Opisywany model 5110G ma 4-cylindrowy silnik o mocy maksymalnej 113 KM.

Przekładnia

W serii 5G do wyboru jest przekładnia cztero- lub pięciobiegowa, z mechanicznym lub elektro-hydraulicznym rewersem oraz maksymalnie czterema zakresami (super-reduktor, reduktor, wolny, szybki), maksymalnie trzema półbiegami Powershift. Napęd posiada minimalnie osiem, a maksymalnie 60 przełożeń. We wszystkich modelach ze skrzynią pięciobiegową, prędkość maksymalna 40km/h osiągana jest przy obrotach ECO. Dzięki półbiegom Powershift, prędkość można zwiększać lub zmniejszać wciskając przyciski na dźwigni zmiany biegów, bez konieczności korzystania ze sprzęgła. Rewers Powershuttle (opcja) wyposażono w dwa sprzęgła wielotarczowe Long-Life. To ułatwia zmianę kierunku przy prędkościach do 13 km/h pod obciążeniem. Razem z rewersem Powershuttle oferowana jest funkcja Stop&Go umożliwiająca zatrzymywanie ciągnika beż użycia sprzęgła.

Hydraulika i WOM

Modele nowej serii 5G oferują trzy różne opcje układów hydraulicznych: 55 l/min, 60 l/min ECO oraz 90 l/min. Podwójne pompy hydrauliczne o wydajnościach 60 l/min lub 90 l/min oraz nowe wysokoprzepływowe rozdzielacze hydrauliczne pozwalają uzyskać niezwykle wysoką wydajność – zawsze wtedy, gdy jest to niezbędne. Ciągnik można wyposażyć w maksymalnie cztery obwody – trzy sterowane mechanicznie dźwigniami i jeden o zredukowanym wydatku oleju, sterowany elektronicznie przyciskiem. Maksymalny wydatek oleju z rozdzielaczy sięga 80 l/min. Układ oferuje szeroką gamę funkcji - na przykład Float, Detent oraz on-off. Podnośnik tylny oraz ukłądy hydrauliki mogą działać niezależnie od siebie.
Tylny wałek ma do czterech prędkości: 540/540 ECO i 1000/1000 ECO. Przedni WOM pracuje z prędkością 1000 obr./min. Sterowanie elektrohydrauliczne stanowi standardowe wyposażenie. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi 5400 kg. Podnośnik przedni może podnieść imponujące 2100 kg. Podnośnik tylny jest wyposażony w układ sterowania mechanicznego lub opcjonalny układ sterowania elektronicznego EHR i funkcję AutoWOM.

Kabina

Kabina modelu 5110G jest montowana na zawieszeniu o konstrukcji z hydraulicznymi Silent-Blockami, które redukują do 40% więcej wstrząsów i wibracji w porównaniu z wcześniejszymi rozwiązaniami. W nocy, kiedy widoczność jest ograniczona, do dziesięciu świateł roboczych (sześć na dachu, dwa na słupkach z boku oraz dwa w masce silnika) dba o oświetlenie całego obszaru roboczego. Dostępne są różne wersje dachu: standardowy dach ze strukturą FOPS, opcjonalny szklany szyberdach bez FOPS oraz dach z FOPS i szyberdachem z poliwęglanu. Szyberdach zapewnia optymalną widoczność do góry podczas wykonywania prac z ładowaczem czołowym.



W specjalnym adwentowym cyklu newsów przyglądamy się 24 najbardziej popularnym modelom ciągników – mierzonych liczbą rejestracji, których zestawienie prezentujemy poniżej.

Topowe modele ciągników styczeń-październik 2019

LP.

Marka, model

Liczba rejestracji

1

John Deere 6120M

219

2

John Deere 6155M

166

3

Zetor Major CL 80

154

4

New Holland TD5.85

122

5

John Deere 5090M

113

6

Deutz-Fahr 5110 G

109

7

New Holland T7.165

101

8

Kubota M5111

95

9

Zetor Proxima CL 90

91

10

New Holland T4.75S

86

11

Kubota M5091

83

12

Deutz-Fahr 6165 Agrotron

78

13

Kubota L2501

77

14

Kubota M4072

77

15

Massey Ferguson 5710

77

16

New Holland TD5.105

77

17

Case IH Farmall 85A

76

18

John Deere 6095MC

71

19

Farmtrac 6050 C 4WD

68

20

Case IH Farmall 95A

66

21

Kubota M4062

63

22

Claas Arion 610

60

23

Zetor Proxima CL 100

58

24

New Holland T6.125

56


1 z 1
Opisywany model 5110G ma 4-cylindrowy silnik o mocy maksymalnej 113 KM.

Opisywany model 5110G ma 4-cylindrowy silnik o mocy maksymalnej 113 KM.

Picture of the author
Autor Artykułu:Jan Beba
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy