Reklama zniknie za 11 sekund

Topagrar.pl
Strona główna>Artykuły>Technika>Ciągniki>

Zdalny serwis 50 tys. maszyn John Deere

Serwisanci John Deere mogą zdalnie łączyć się z komputerami pokładowymi poszczególnych maszyn, aby wykryć potencjalne usterki, naprawić błędy, które mogą stać się problemem i pomóc operatorom w konfigurowaniu lub dostosowywaniu maszyn. W Europie pracuje już ponad 50 tys. maszyn John Deere z możliwością zdalnej diagnostyki.

Jan Beba8 maja 2020, 21:00

Rozwijane w John Deere od 5 lat rozwiązanie Connected Support, w czasie wymuszonej pandemią koronawirusa izolacji społeczeństwa, w sposób szczególny  potwierdza swoją wartość dla rolników i dilerów. Szczegóły oferowanych przez amerykańskiego producenta systemów mogliśmy poznać podczas zdalnej konferencji prasowej.

Connected Support konferencja

Celem Connected Support jest szybsza obsługa istniejących i potencjalnych problemów serwisowych. Jednym z elementów jest proaktywny system reagowania, który przekazuje dealerom informacje i ostrzeżenia o stanie maszyny. Drugim elementem są systemy zdalnego wsparcia, które zapewniają dealerom dostęp do wyświetlacza w kabinie poszczególnych maszyn. Jednym z warunków skorzystania z takiego systemu jest wyposażenie maszyny w telematykę JDLink. Opcja ta dostępna jest dla pełnej gamy ciągników John Deere serii 5R, 6M, 6R, 7R, 8R i 9R, kombajnów zbożowych, sieczkarni i opryskiwaczy samojezdnych wyprodukowanych od 2012 roku. Niezbędną licencję JDLink Connect, można aktualizować bezpłatnie co dwa lata. To z kolei, po wyrażeniu przez rolnika zgody, umożliwia aktywację telematyki.


Wyprzedzić usterkę


Najważniejszą funkcją Connected Support jest usługa Expert Alerts. Na podstawie danych zbieranych prze komputer pokładowy maszyny system przewiduje ewentualne usterki, a także problemy techniczne i wydajnościowe na maszynie, zanim faktycznie wystąpią. Dużym wsparciem są tutaj historyczne dane maszyny oraz algorytmy wykrywania błędów i optymalizacji maszyny. Na ich podstawie system automatycznie przesyła ostrzeżenia do technika serwisu. Co ważne, ostrzeżenia zawierają też propozycje rozwiązania problemu.

Ze strony serwisu obsługującego dany kombajn czy traktor John Deere przydatnym elementem jest pulpit nawigacyjny maszyny. Dane i status podłączonych maszyn są wyświetlane na pulpicie nawigacyjnym komputera do którego dostęp ma serwisant.



Wsparcie na odległość


Kolejnym z narzędzi umożliwiających serwis maszyn na odległość jest tzw. zdalny dostęp do wyświetlacza. Ten system pozwala siedzącemu w biurze ekspertowi dilera, połączyć się z wyświetlaczem w kabinie ciągnika, by pomóc we właściwej konfiguracji maszyny. Umożliwia to identyfikację nieprawidłowych ustawień lub błędów obsługi. Co ważne, wszelkich ustawień można dokonać krok po kroku razem z kierowcą. Rozwiązanie pozwala nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze właścicieli maszyn, ale także pracować z jak najlepiej skonfigurowana maszyną.

Jeśli okaże się, że z maszyną jest coś nie tak, to za pomocą narzędzia „Service Advisor Remote” serwisant może uzyskać zdalny dostęp do systemu diagnostycznego maszyny. Często takie połączenie wystarczy by usunąć usterki w funkcjonowaniu maszyny, a także dokonać niezbędnych aktualizacji oprogramowania. Nawet jeśli konieczna będzie naprawa na miejscu, dzięki wspomnianemu rozwiązaniu technik serwisowy może zaplanować wizytę i zabrać wszystkie niezbędne części i narzędzia, co znacznie zmniejsza przestoje i koszty.

John Deere Connected Support

John Deere Connected Support wymaga:

1. Wyposażenia maszyny w układ telemetrii, która jest w stanie przesyłać dane zebrane podczas pracy. Klient musi wyrazić zgodę na transfer danych, aby dealer mógł otrzymywać komunikaty z maszyny rolnika.

2. Instalacji specjalnych narzędzia John Deere, które umożliwiają automatyczną ocenę i przesyłanie danych.
3. Współpracy z przeszkolonymi ekspertami w punktach dilerskich, którzy są w stanie zarządzać usługami Connected Support.



Co ważne, wszystkie dane są generowane przez czujniki w traktorze, kombajnie, sieczkarni czy opryskiwaczu samojezdnym John Deere, a przesyłanie odbywa się za pośrednictwem modułu JD Link. JD Link służy wyłącznie do przesyłania danych o maszynie.



1 z 5
Pandemia koronawirusa spowodowała, że firma John Deere za pośrednictwem Internetu zorganizowała zdalną konferencję prasową.

Pandemia koronawirusa spowodowała, że firma John Deere za pośrednictwem Internetu zorganizowała zdalną konferencję prasową.

2 z 5
Podczas konferencji łączylismy się przede wszystkim z centralą John Deere w Mannheim

Podczas konferencji łączylismy się przede wszystkim z centralą John Deere w Mannheim

3 z 5
Posczególne elementy programu omawiane były bezpośrednio przez dilerów, m.in. z Francji i Wielkiej Brytanii.

Posczególne elementy programu omawiane były bezpośrednio przez dilerów, m.in. z Francji i Wielkiej Brytanii.

4 z 5
Jednym z narzędzi umożliwiających serwis maszyn na odległość jest tzw. zdalny dostęp do wyświetlacza

Jednym z narzędzi umożliwiających serwis maszyn na odległość jest tzw. zdalny dostęp do wyświetlacza

5 z 5
Ze strony serwisu obsługującego dany kombajn czy traktor John Deere przydatnym elementem jest pulpit nawigacyjny maszyny. Dane i status podłączonych maszyn są wyświetlane na pulpicie nawigacyjnym komputera do którego dostęp ma serwisant.

Ze strony serwisu obsługującego dany kombajn czy traktor John Deere przydatnym elementem jest pulpit nawigacyjny maszyny. Dane i status podłączonych maszyn są wyświetlane na pulpicie nawigacyjnym komputera do którego dostęp ma serwisant.

Picture of the author
Autor Artykułu:Jan Beba
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Ważne Tematy

    • Produkty Agrasklep
  • Social Media
  • top agrar Polska
  • Profitehcnika
  • Tygodnik - rolniczy
  • Elita
  • Mleko24
  • Wiom
  • Sad Nowoczesny
  • Traktorpool
  • Agrarlex
  • Agrarpogoda
  • WH
  • Ogłoszenia agro
  • Smart wieś
  • Agrarsklep
  • Strona firmowa

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

Ważne Tematy

    • Produkty Agrasklep
  • Social Media
  • top agrar Polska
  • Profitehcnika
  • Tygodnik - rolniczy
  • Elita
  • Mleko24
  • Wiom
  • Sad Nowoczesny
  • Traktorpool
  • Agrarlex
  • Agrarpogoda
  • WH
  • Ogłoszenia agro
  • Smart wieś
  • Agrarsklep
  • Strona firmowa

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)