Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Zdalny serwis 50 tys. maszyn John Deere

08.05.2020

Drukuj

Zdalny serwis 50 tys. maszyn John Deere

Artykuł dostępny

r e k l a m a

Rozwijane w John Deere od 5 lat rozwiązanie Connected Support, w czasie wymuszonej pandemią koronawirusa izolacji społeczeństwa, w sposób szczególny  potwierdza swoją wartość dla rolników i dilerów. Szczegóły oferowanych przez amerykańskiego producenta systemów mogliśmy poznać podczas zdalnej konferencji prasowej.

Connected Support konferencja

Celem Connected Support jest szybsza obsługa istniejących i potencjalnych problemów serwisowych. Jednym z elementów jest proaktywny system reagowania, który przekazuje dealerom informacje i ostrzeżenia o stanie maszyny. Drugim elementem są systemy zdalnego wsparcia, które zapewniają dealerom dostęp do wyświetlacza w kabinie poszczególnych maszyn. Jednym z warunków skorzystania z takiego systemu jest wyposażenie maszyny w telematykę JDLink. Opcja ta dostępna jest dla pełnej gamy ciągników John Deere serii 5R, 6M, 6R, 7R, 8R i 9R, kombajnów zbożowych, sieczkarni i opryskiwaczy samojezdnych wyprodukowanych od 2012 roku. Niezbędną licencję JDLink Connect, można aktualizować bezpłatnie co dwa lata. To z kolei, po wyrażeniu przez rolnika zgody, umożliwia aktywację telematyki.


r e k l a m a

Wyprzedzić usterkę


Najważniejszą funkcją Connected Support jest usługa Expert Alerts. Na podstawie danych zbieranych prze komputer pokładowy maszyny system przewiduje ewentualne usterki, a także problemy techniczne i wydajnościowe na maszynie, zanim faktycznie wystąpią. Dużym wsparciem są tutaj historyczne dane maszyny oraz algorytmy wykrywania błędów i optymalizacji maszyny. Na ich podstawie system automatycznie przesyła ostrzeżenia do technika serwisu. Co ważne, ostrzeżenia zawierają też propozycje rozwiązania problemu.

Polecany artykuł

Cztery nowe modele ładowaczy John Deere

Ze strony serwisu obsługującego dany kombajn czy traktor John Deere przydatnym elementem jest pulpit nawigacyjny maszyny. Dane i status podłączonych maszyn są wyświetlane na pulpicie nawigacyjnym komputera do którego dostęp ma serwisant.



Wsparcie na odległość


Kolejnym z narzędzi umożliwiających serwis maszyn na odległość jest tzw. zdalny dostęp do wyświetlacza. Ten system pozwala siedzącemu w biurze ekspertowi dilera, połączyć się z wyświetlaczem w kabinie ciągnika, by pomóc we właściwej konfiguracji maszyny. Umożliwia to identyfikację nieprawidłowych ustawień lub błędów obsługi. Co ważne, wszelkich ustawień można dokonać krok po kroku razem z kierowcą. Rozwiązanie pozwala nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze właścicieli maszyn, ale także pracować z jak najlepiej skonfigurowana maszyną.

Jeśli okaże się, że z maszyną jest coś nie tak, to za pomocą narzędzia „Service Advisor Remote” serwisant może uzyskać zdalny dostęp do systemu diagnostycznego maszyny. Często takie połączenie wystarczy by usunąć usterki w funkcjonowaniu maszyny, a także dokonać niezbędnych aktualizacji oprogramowania. Nawet jeśli konieczna będzie naprawa na miejscu, dzięki wspomnianemu rozwiązaniu technik serwisowy może zaplanować wizytę i zabrać wszystkie niezbędne części i narzędzia, co znacznie zmniejsza przestoje i koszty.

John Deere Connected Support

John Deere Connected Support wymaga:

1. Wyposażenia maszyny w układ telemetrii, która jest w stanie przesyłać dane zebrane podczas pracy. Klient musi wyrazić zgodę na transfer danych, aby dealer mógł otrzymywać komunikaty z maszyny rolnika.

2. Instalacji specjalnych narzędzia John Deere, które umożliwiają automatyczną ocenę i przesyłanie danych.
3. Współpracy z przeszkolonymi ekspertami w punktach dilerskich, którzy są w stanie zarządzać usługami Connected Support.



Co ważne, wszystkie dane są generowane przez czujniki w traktorze, kombajnie, sieczkarni czy opryskiwaczu samojezdnym John Deere, a przesyłanie odbywa się za pośrednictwem modułu JD Link. JD Link służy wyłącznie do przesyłania danych o maszynie.


Polecane dla Ciebie:

article icon

To jeszcze nie zima, a mrozy w całym kraju

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

Galeria zdjęć

Pandemia koronawirusa spowodowała, że firma John Deere za pośrednictwem Internetu zorganizowała zdalną konferencję prasową.
Podczas konferencji łączylismy się przede wszystkim z centralą John Deere w Mannheim
Posczególne elementy programu omawiane były bezpośrednio przez dilerów, m.in. z Francji i Wielkiej Brytanii.
Jednym z narzędzi umożliwiających serwis maszyn na odległość jest tzw. zdalny dostęp do wyświetlacza
Ze strony serwisu obsługującego dany kombajn czy traktor John Deere przydatnym elementem jest pulpit nawigacyjny maszyny. Dane i status podłączonych maszyn są wyświetlane na pulpicie nawigacyjnym komputera do którego dostęp ma serwisant.

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody