🔔 Letnia promocja - prenumerata za 1 zł
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Boom na fotowoltaikę

05.04.2021

Drukuj

Boom na fotowoltaikę

r e k l a m a

Wysokie zainteresowanie technologią fotowoltaiczną wśród właścicieli domów jednorodzinnych w Polsce motywowane jest przede wszystkim aspektem finansowym. Aż 60% z objętych ankietą osób opiera swoją decyzję inwestycyjną na oszczędnościach w rachunkach, a jedna czwarta względami ekologicznymi. Odbiór fotowoltaiki jest w Polsce bardzo pozytywny, 77% posiadaczy dobrze lub bardzo dobrze ocenia działanie domowej elektrowni słonecznej – informuje firma Sunday Polska mogąca się pochwalić siecią 10 tys. klientów, którym zamontowano blisko 180 tys. paneli i dostarczono instalacje o mocy 60 MW, zamieniając energię słoneczną w elektryczną.

Badanie zrealizowano przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku dla Sunday Polska w terminie 1-12 lutego 2021 na próbie 1044 dorosłych Polaków remontujących własne domy jednorodzinne. Badanie w formie ankiety internetowej miało zasięg ogólnopolski.

Zgromadzone dane wykazały, że:

  • 67% właścicieli domów jednorodzinnych, nie posiadających fotowoltaiki, planuje inwestycje w domową elektrownię słoneczną w ciągu najbliższych trzech lat,
  • 60% przyszłych inwestorów, argumentuje swoje plany spodziewanymi oszczędnościami finansowymi,
  • 57% właścicieli domów jednorodzinnych, przy wyborze dostawcy technologii fotowoltaicznej, kieruje się jakością komponentów,
  • dla 54,4% przyszłych posiadaczy fotowoltaiki, poważne wyzwanie stanowią koszty inwestycji,
  • 77% posiadaczy paneli fotowoltaicznych dobrze lub bardzo dobrze ocenia funkcjonowanie własnej elektrowni słonecznej;
  • według badanych, dzięki fotowoltaice wysokość rachunków za energię elektryczną spadła średnio aż o 65%,
  • W badaniu Sunday Polska zapytano respondentów o czynniki determinujące wybór dostawcy paneli fotowoltaicznych.
  • Zdecydowana większość, bo aż 57% badanych, wskazała jakość jako najważniejsze kryterium doboru dostawcy technologii.

Innymi ważnymi czynnikami wyboru firmy instalującej fotowoltaikę były między innymi: dobre opinie o firmie – ważne dla 49% ankietowanych, wsparcie w uzyskaniu dofinansowania –   istotne dla 46% respondentów oraz czas realizacji zlecenia – czynnik wskazany przez 45% badanych. Co ciekawe, tylko 1 na 5 przyszłych inwestorów, przy wyborze dostawcy technologii PV,  kieruje się długością okresu gwarancyjnego.

r e k l a m a

Przyszli inwestorzy w zieloną energię dość jednoznacznie - 54% ankietowanych - wskazali, że to właśnie koszty są dla nich największym wyzwaniem, a zarazem barierą powstrzymującą ich przed instalacją paneli fotowoltaicznych. Jednakże warto zauważyć, że dla niemal połowy ankietowanych - 45,1% - istotną zachętę stanowią ulgi i dotacje.

Lidia_Kłosowska_sunday_polska

Polecany artykuł

Fotopanele przestaną się opłacać? Ministerstwo Klimatu i Środowiska szykuje zmiany

- Odpowiedzi badanych właścicieli domów jednorodzinnych jasno pokazują trwający obecnie boom na fotowoltaikę. Dwóch na trzech właścicieli domów jednorodzinnych deklaruje gotowość do inwestycji w ciągu najbliższych trzech lat. Jest to dla nas bardzo dobry prognostyk, świadczący o potencjale i dynamicznym rozwoju rynku słonecznej energii w Polsce. Jestem przekonana, że szereg programów wsparcia i dofinansowania rozwoju domowych elektrowni jest w stanie zniwelować barierę, jaką są koszty inwestycji w fotowoltaikę. Tym bardziej, że  w drugiej połowie roku rusza trzecia edycja Programu „Mój Prąd” –  dodaje Lidia Kłosowska z Sunday Polska (zdjęcie wyżej).


Widziałeś już nasze video "Fotowoltaika w rolnictwie - debata ekspertów"?

Polecane dla Ciebie:

article icon

Walka z dzikami trwa - nadal nie ma skutecznej strategii redukcji populacji

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody