Tecek gotowy na nowe przepisy
Kombajny New Holland TC z silnikiem NEF o pojemnościach 4,5 i 6,7 dm3 spełniają wymogi wchodzącej z dniem 1 stycznia 2019 r. normy emisji spalin Stage 5.
ON + AdBlue
Stosowana przez koncern od wielu lat technologia EcoBlue wykorzystuje płyn AdBlue do przetwarzania szkodliwych tlenków azotu zawartych w spalinach w nieszkodliwą parę i azot. Układ oczyszczania spalin umieszczono poza silnikiem, co oznacza, że sam silnik „oddycha” wyłącznie czystym, świeżym powietrzem. Opatentowany układ wykorzystuje nowy moduł sterujący silnika, który zarządza nie tylko jego pracą, ale także układem obróbki gazów spalinowych HI-eSCR przez sterowanie modułami doprowadzania i dozowania. Zapewnia to stały monitoring poziomów NOx w gazach spalinowych, zapewniając wtrysk odpowiedniej dawki AdBlue podczas każdego cyklu aby utrzymać redukcję NOx na wymaganym poziomie ponad 95%. Sterowanie wpływa jednocześnie na niskie zużycie AdBlue. Z kolei w porównaniu do silników spełniających wymagania dotychczasowej normy emisji spalin Tier4B, ilość cząstek stałych została zredukowana o 40%.
Warto podkreślić, że od kolejnego sezonu gama kombajnów TC będzie składała się z modeli TC4.90 i TC5.70 z silnikiem NEF 4,5 dm3, o mocy maksymalnej 175 KM, ze zbiornikami ziarna o pojemnościach odpowiednio 5000 i 5200 litrów, oraz modelu TC5.90 z silnikiem NEF 6,7 dm3, o mocy maksymalnej 258 KM i zbiornikiem ziarna o pojemności 6000 litrów.
Dodatkowo kombajny TC mogą być wyposażone w systemy Smart Sieve i Opti-Fan poprawiające jakość omłotu i separacji w niekorzystnych warunkach terenowych.
W trakcie sierpniowej prezentacji specjaliści z firmy New Holland szczegółowo omówili także zmiany w większych kombajnach z serii CX oraz CR.
Fot. Beba
Przeczytaj również
W Lidzbarku Warmińskim mogliśmy z bliska przyjrzeć się pracy nowych maszyn New Holland.
Kombajny New Holland TC spełniają wymogi wchodzącej z dniem 1 stycznia 2019 r. normy emisji spalin Stage 5.