🔔 Letnia promocja - prenumerata za 1 zł
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Maszynowy biznes w 2030 roku

20.09.2020

Drukuj

Maszynowy biznes w 2030 roku

Pozostało 0% artykułu.
Więcej przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.

Masz już prenumeratę lub dostęp?

Możesz już teraz kupić dostęp do wszystkich treści lub do wybranego artykułu

Kup dostęp Kup ten artykuł za 3,69 zł Kup ten artykuł za 0 złpo wyrażeniu zgód

r e k l a m a

Według badań przeprowadzonych dla amerykańskiego stowarzyszenia producentów maszyn AEM, rolnictwo staje się coraz bardziej zlokalizowane. Kiedyś każde pole było postrzegane jako całość, a teraz wielu rolników dzieli pola na różne sekcje z uwzględnieniem jakości gleby. W rezultacie mimo dużego rozwoju technologii praca staje się coraz trudniejsza, na co nakłada się coraz mniej korzystne prawo, niekontrolowana zabudowa miejska i deficyt wody.


Elektryczne traktory
Dużą ewolucje przechodzi sprzęt rolniczy. Według raportu IDTechEx „Pojazdy elektryczne i robotyka w rolnictwie 2020–2030” pojazdy elektryczne i robotyka będą stanowiły rynek o wartości 50 miliardów dolarów w ciągu najbliższych 10 lat. Niektórzy producenci intensywnie rozwijają nowe konstrukcje, np. w zakresie ciągników z napędem elektrycznym. Warto wymienić choćby Fendt e100 Vario, czyli całkowicie elektryczny ciągnik o mocy 50 kW, który może pracować do 5 godzin w rzeczywistych warunkach pracy. Akumulator można naładować do 80% w zaledwie 40 minut. Dodatkowo można odzyskać energię dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego.
Z kolei firma John Deere w 2017 roku przedstawiła prototyp całkowicie elektrycznego ciągnika, który wytwarza 130 kW i jest oparty na podwoziu ciągnika serii 6R, z dostosowaną bezstopniową skrzynią biegów DirectDrive, z zakresem prędkości od 3 do 50 km/h. Wtedy amerykański koncern powiedział, że od komercyjnej produkcji dzieli nas co najmniej 4-5 lat. Czekamy więc na efekty.


r e k l a m a

Rewolucja w sprzedaży maszyn

Aby odnieść sukces, dealerzy nadal będą potrzebować wysokiej jakości działów części, sprzedaży, marketingu, zarządzania i finansów. Ponadto będą musieli zdobyć koleje kompetencje – czytamy w raporcie dla AEM.
Dealerzy będą potrzebować lokalnych menedżerów ds. kontaktów z klientami, którzy działają jako partner lub konsultant, aby pomóc w poruszaniu się po wszystkich zawiłościach planowania, koordynowania, obsługi i zakupu produktów i usług. Rolnicy nadal chcą i potrzebują lokalnego partnera, który zna ich pracę od wewnątrz, aby pomóc im upewnić się, że to, co kupią, spełni swoje zadanie w tym gospodarstwie.

W przyszłości specjalista ds. sprzętu (podobny do dzisiejszych przedstawicieli handlowych) będzie musiał znać wszystkie specyfikacje i możliwości sprzedawanego sprzętu. Dodatkowo musi być blisko swojego regionu by poznać jego potrzeby i specyficzne uwarunkowania, np. w zakresie prowadzenia upraw.

 
Specjalista ds. technologii, to kolejny obszar w którym pracownik dealera będzie biegły we wszystkich aspektach nowoczesnej technologii (w tym internetowej) oraz jej interakcji ze sprzętem i potrzebami hodowcy. Będą dokładnie wiedzieć, co technologia może, a czego nie może zrobić, i mogą pomóc w wycenie nowej technologii.

Technik serwisu sprzętu, podobnie jak dziś ma być wysoce kompetentny we wszystkich aspektach mechanicznych maszyny. Być może w przyszłości nastąpi rozdział i mechanik nie będzie musiał zgłębiać wiedzy o zaawansowanych systemach elektronicznych, bo tymi kwestiami zajmie się technik serwisu technologicznego, czyli osoba pracująca zdalnie, która będzie musiała zalogować się do urządzenia i zaktualizować oprogramowanie, zmienić ustawienia, zidentyfikować problemy i zdiagnozować problemy lub uszkodzone komponenty.


Widziałeś już nasze video "Jakiego nasienia knurów szukają polscy hodowcy świń? - dr Raffael Wesoly (BUS BesamungsUnion Schwein)"?

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody