🔔 Pierwszy miesiąc prenumeraty za jedyne 9 zł
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Science fiction w nowoczesnych fabrykach

15.11.2020

Drukuj

Science fiction w nowoczesnych fabrykach

Pozostało 0% artykułu.
Więcej przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.

Masz już prenumeratę lub dostęp?

Możesz już teraz kupić dostęp do wszystkich treści lub do wybranego artykułu

Kup dostęp Kup ten artykuł za 3,69 zł Kup ten artykuł za 0 złpo wyrażeniu zgód

r e k l a m a

Roboty wymiernie przyczyniają się do zmiany oblicza produkcji elektroniki, motoryzacji i oczywiście maszyn rolniczych. Zajrzyjmy do kilku fabryk koncernu CNH, by zobaczyć jak wygląda produkcja w wersji 4.0.

Monotonne czynności

– Pomyśl o wszystkich ruchach, które wykonujesz, gdy gromadzisz listę produktów z półek w magazynie. Sięgasz, pochylasz się, rozciągasz, a jeśli coś jest poza zasięgiem, podchodzisz trochę dalej – mówi Peter Ommeslag, szef działu Przemysłu 4.0 w CNH Industrial. To tylko jeden z przykładów sytuacji, w których robot może naprawdę zmienić świat produkcji – pomagając przy tego typu powtarzalnych, ciężkich zadaniach. Poprawia się środowisko pracy pracowników i ich ogólny stan fizyczny. Nie da się ukryć, że w wielu przypadkach, szczególnie na Zachodzie Europy roboty pozwalają rozwiązać problem niedostatku siły roboczej.

Obsługa i administrowanie około 113 fabrykami (12 marek produktów, w tym New Holland, Case IH, Steyr, Kongskilde, Iveco, Migirus) i magazynami na całym świecie jest dużym wyzwaniem dla globalnego zespołu CNH Industrial, który musi opracować nowe sposoby pracy, aby jak najlepiej wspierać i dostarczać części dealerom, dystrybutorom i klientom. Zespół jest szczególnie wyczulony na fizyczne wymagania pracy w środowisku magazynowym.


r e k l a m a

Przemysł 4.0 w akcji

Roboty i inteligentne pojazdy pomagają pracownikom przenosząc większość ciężarów w fabrykach i magazynach, przez co praca stała się zarówno bezpieczniejsza, jak i mniej uciążliwa. Takie przykłady płyną np. z włoskiej Brescii (samochody pożarnicze Magirus), gdzie pracownicy magazynu pracują obok niestandardowych cobotów, czyli współpracujących robotów. Dzięki długiemu, elastycznemu ramieniu roboty mogą wybrać potrzebne elementy i przenieść je wszystkie na stanowisko pracownika. Taka osoba może następnie zebrać potrzebne części, siedząc wygodnie, bez konieczności ciągłego przemieszczania się między biurkiem a magazynem w celu uzyskania wymaganych części, oszczędzając czas i energię.

Polecany artykuł

Apka zliczy węgiel w glebie

cobot_cnh

Z kolei w fabryce Iveco w Valladolid w Hiszpanii automatyczne pojazdy kierowane (AGV) zostały wyposażone w kamery, czujniki i sztuczną inteligencję. Włączone jest oprogramowanie do transportu przedmiotów o wadze od 10 kg do 20 kg i poruszać się z prędkością około 5 kilometrów (3 mil) na godzinę. To wyraz tego, jak technologie cyfrowe, w tym uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja, pozwalają zrewolucjonizować charakter pracy w przemyśle.
Firma CNH Industrial podkreśla, że zarówno coboty, jak i pojazdy AGV zmniejszają ryzyko wypadków, a jednocześnie uciążliwość codziennej pracy fizycznej.

– Rolą pojazdów AGV (Auto Guided Vehicle)  jest przemieszczanie towarów z punktu A do punktu B najszybszą drogą. Wiedzą dokładnie, gdzie odebrać wymagany materiał i gdzie dostarczyć go na linię produkcyjną – wyjaśnia Rafael Herrero, członek Komitet Operacyjny Przemysłu 4.0. Dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu pojazdy AGV są w stanie zidentyfikować ryzyko i natychmiast się zatrzymują, jeśli wyczują jakiekolwiek zagrożenie lub przeszkodę. Kamery i czujniki zapewniają również, że pojazdy nie zderzają się z ludźmi ani innymi elementami wyposażenia.

agv_cnh

AGV pomaga w produkcji traktorów

W brytyjskim zakładzie New Holland, gdzie z taśm zjeżdżają cztero- i sześciocylindrowe traktory z serii T6 i T7 montaż rozpoczyna się od automatycznego transportu podzespołów, do czego również wykorzystywany jest system AGV opracowany przez firmę Volvo, a wdrożony przez szwajcarską firmę Swisslog. Wózki transportują przekładnie napędowe i osie tylne do silnika, a następnie przenoszą zmontowany zespół do stanowiska osi przedniej. Poruszanie pojazdów umożliwiają czujniki, które wykrywają impulsy elektryczne wysyłane przez przewód umieszczony w podłodze. 


Peter Ommeslag zauważa, że ​​coboty mają ogromny potencjał do uczenia się nowych umiejętności w przyszłości. – Sztuczna inteligencja pozwala im uczyć się nowych zadań, Jeśli człowiek pokaże cobotowi wymagany ruch, cobot to zapamięta. Co najważniejsze, coboty są znacznie bezpieczniejsze w użyciu niż zwykłe roboty i zatrzymują się natychmiast, jeśli wyczują obecność człowieka – podkreśla.

forum_topagrar


Widziałeś już nasze video "Remont Ursusa 1204 de luxe: Docieramy traktor na polu! Klimatyzacja nabita"?

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody