Coraz więcej targowych nowości trudno zobaczyć gołym okiem. John Deere oprócz gamy nowych maszyn na targach Sima prezentuje dwa systemy zdalnej diagnostyki.
Jan Beba26 lutego 2019, 12:04
Rozbudowany system wsparcia serwisowego to jedna z tegorocznych nowości amerykańskiego producenta. Machine Dashboard, czyli Pulpit Zarządzania Maszyną to zdalne narzędzie diagnostyczne opracowane przez John Deere. W ten sposób jeszcze bardziej ułatwia serwisowanie sprzętu przez zdalne łączenie z maszyną i zaawansowaną analizę danych. To ma przyspieszyć lokalizację i usunięcie problemu.
Nowa usługa daje możliwość zdalnego monitorowania maszyny i wysłania powiadomienia za pośrednictwem systemu telematycznego JDLink do dealerów John Deere. Na podstawie zgody klienta dane telematyczne maszyny JDLink są automatycznie analizowane dzięki opatentowanemu algorytmowi. Wyniki od razu są przedstawiane dealerowi. Umożliwia to łatwą i szybką identyfikację maszyny wymagającej natychmiastowej naprawy lub konfiguracji.
Nowy system wykorzystuje możliwości narzędzia Expert Alerts (Alarm Eksperta). Dzięki temu narzędziu dealer jest informowany o potencjalnym ryzyku zużycia elementów maszyny, z jasnymi instrukcjami, jak rozwiązać rozpoznane problemy. To z kolei klientom i dealerom podjąć decyzję o ewentualnej wymianie mocno zużytych elementów. Wspomniane narzędzia są fabrycznie instalowane w nowych maszynach samobieżnych John Deere i mogą być oferowane przez dealerów w najnowszych modelach, w tym ciągnikach serii od 6M do 9R, opryskiwaczach samojezdnych, kombajnach i sieczkarniach.